Četvrtak, 23.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Kragujevac se nada novom modelu automobila

Zajednička kompanija „Fijata” i „Pežoa” pravi strateški plan, a od septembra bi trebalo da se zna dalja sudbina fabrike u Srbiji
(Фото Анђелко Васиљевић)

„Fijatovi” radnici su na plaćenom odsustvu od 28. maja, a u fabričke hale se vraćaju 8. juna. „Stelantis”, zajednička kompanija „Fijata” i „Pežoa”, trebalo bi da do septembra ili najkasnije oktobra obavesti Vladu Srbije, koja je sa 33 odsto udela suvlasnik kragujevačke fabrike automobila, kakvi su joj planovi za postrojenje u Šumadiji.

Prema našim saznanjima, svi se nadaju će biti pokrenut novi model automobila, i to u drugoj polovini sledeće godine. To i jeste mnogo verovatnije nego da kragujevački pogon bude zatvoren, budući da spada u jednu u najmodernijih „Fijatovih” fabrika, u kojoj je veći deo procesa proizvodnje automatizovan. Uostalom i iz „Stelantisa”, što u prevodu znači „obasjan zvezdama”, je pre mesec dana saopšteno da nemaju nameru da sele fabriku iz Srbije.

Ova kompanija je formirana početkom godine i očekuje se da uskoro predstavi investicione planove za svaku fabriku koja posluje u okviru grupacije.

Saša Đorđević, predsednik sindikata „Fijata”, potvrdio je da „Stelantis” trenutno radi na planu za naredni period. U sledećih nekoliko meseci trebalo bi da bude završen strateški plan za kompaniju.

– Posle toga ćemo imati podrobniju informaciju da li će se u Kragujevcu raditi nešto novo. Iskreno se nadam da hoće, i trebalo bi da bude precizirano kada bi to moglo da otpočne. Verujem da ćemo od septembra znati nešto više – kaže Đorđević.

U međuvremenu, dok se čeka odluka o daljoj sudbini nova grupa zaposlenih se sprema za odlazak na osmomesečni rad u „Stelantisovu” fabriku u Trnavi, a u ovom slovačkom gradu već radi desetak njihovih kolega koji su otišli pre nekoliko meseci.

Đorđević navodi da radnici odlaze isključivo po svojoj volji, jer su napravili računicu da im se to isplati. Plata je oko 850 evra, ali svaki prekovremeni sat i rad vikendom se dodatno plaća.

– Sve dok se odlazi dobrovoljno mi kao sindikat nećemo da se mešamo. Svako za sebe treba da preračuna šta mu se više isplati – objašnjava Đorđević.

„Fijat plastika”, čiji radnici štrajkuju od februara i povremeno u potpunosti obustavljaju rad zahtevajući da im se isplaćuje regres isti kao i prošle godine, trenutno ne radi. Zaposleni su na plaćenom odsustvu takođe do 8. juna.

Menadžment „Fijata”, koji je vlasnik ove fabrike koja proizvodi branike za „fijat 500-L” krajem aprila je odlučio da izmesti montažne trake i preseli ih u „Fijatovu fabriku automobila”. Radnicima je ponuđeno da pređu u „Fijat”, uzmu otpremnine ili da ostanu u matičnoj firmi. Od sto radnika koji su ovde zaposleni desetak je uzelo otpremnine, pet je prešlo u „Fijatovu fabriku automobila”, a ostali nastavljaju štrajk.

Zoran Miljković, predsednik štrajkačkog odbora „Fijat plastike”, kaže da su podneli prijavu inspekciji rada i očekuju pomoć međunarodnih sindikalnih udruženja.

Komentari14
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vera
Mogu da opstanu samo sa nižim cenama i povoljnim kreditima za naše gradjana.
Горан NS
Уопште ме не занима. Чекам само да стигне у Србију Лада нива травел.
Dude
Mozda bi najbolje bilo da Srbija otkupi jos 18% fabrike i stekne 51% vlasnistva, a zatim kupi licencu za neki elektricni model od Kineza. Rezultat: em imamo svoju fabriku elektro-automobila, em cemo imati sopstvenu sirovinu i baterije (bakar za kablove, fabriku kablova, gume iz Pirota, tu je i projekat Jadar...), a i struju proizvodimo samostalno. Sve u svemu - vise muva jednim jedinim udarcem.
M.Ilic
Problem je jedino: ko ce da upravlja tom srpskom fabrikom? Ako politicari preuzmu menadzjment, pisi propalo!
Mustafa Aga
Fijat je bio sa Krajslerom...Krajslerova fabrika pored mesta gde ja zivim (drzava Illinois)... Ugasili su trechu smenu a sada gase i drugu smenu...Mom drugaru sin radi tamo...Ponudili su ko hoche da predje u Detroit ili Toronto (Kanada)...
borko
Živite u nadi. Ali mislim da je ona daleko od vas.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.