Nedelja, 01.08.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

NASA šalje dve misije u orbitu Venere

(НАСА)

VAŠINGTON - NASA je objavila da šalje dve nove misije na Veneru kako bi ispitala atmosferu i geološke karakteristike te planete. Misije Davinči + i Veritas, kojima je dodeljeno po 500 miliona dolara, treba da počnu između 2028. i 2030. godine, prenosi Bi-bi-si.

Administrator NASA Bil Nelson rekao je da će misije pružiti „šansu da se istraži planeta na kojoj nismo bili više od 30 godina”. Poslednja sonda koja je posetila planetu bio je Magelanov orbiter 1990. godine.

„Cilj ove dve sestrinske misije je da razumeju kako je Venera postala svet sličan paklu, sposoban da topi olovo na površini”, rekao je Nelson. Venera je druga planeta od Sunca i najtoplija planeta u Sunčevom sistemu sa površinskom temperaturom od 500 stepeni Celzijusa - dovoljno vruća da se topi olovo.

Misija Davinči + meriće atmosferu planete kako bi stekla uvid u to kako se ona formirala i razvijala. Takođe će imati za cilj da utvrdi da li je Venera ikada imala okean.

Očekuje se da će Davinči + poslati prve slike geoloških karakteristika planete sa visokom rezolucijom. Naučnici veruju da bi ove osobine mogle biti uporedive sa kontinentima na Zemlji i mogle bi nagovestiti da Venera ima tektoniku ploča.

Druga misija, Veritas, mapiraće površinu planete kako bi razumela njenu geološku istoriju i istražila kako se ona tako različito razvijala od Zemlje. Koristiće oblik radara za mapiranje kota površine i otkriti da li se vulkani i zemljotresi još uvek dešavaju.

„Zapanjujuće je koliko malo znamo o Veneri, ali kombinovani rezultati ovih misija otkriće nam podatke o planeti, od oblaka na nebu preko vulkana na njenoj površini sve do samog njenog jezgra”, rekao je Tom Vagner iz odeljenja za planetarne nauke NASA.

„Biće kao da smo ponovo otkrili planetu”, dodao je on, prenosi Tanjug.

Radovan
Ako. Mozda otkriju venerijance i venerijankinje.