Subota, 24.07.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Ulica kneza Miloša

Bez beogradske Paseo de Grasije bar još dve godine

Obnova najavljivana za 2017. i posle koje bi ona izgledala kao avenija u Barseloni, majstori neće doći pre 2023. – Najveća nedoumica i dalje je pozicija buduće ogromne garaže
Будући изглед тротоара

Godinama najavljivanu i planiranu obnovu Kneza Miloša ni u ovoj ni u 2022. neće započeti majstori. Kada će se to dogoditi zavisi pre svega od toga da li će garaža biti ispod ulice što znači da bi saobraćaj bio zaustavljen na duže od godinu dana, ili će ona biti sagrađena na placu pored Ministarstva inostranih poslova kao javni objekat za šta ne postoji projekat. Do kraja godine pašće odluka o tome koja bi varijanta garaže trebalo da bude podignuta na nekadašnjem Topčiderskom drumu. To je za naš list potvrdio Marko Stojčić, glavni gradski urbanista.

– Projekat za garažu ispod ulice imamo ali ako bi se radilo prema njemu to bi bio veliki pritisak na funkcionisanje saobraćaja u prestonici. Postoji i opcija da se uradi betonska ploča na ulici i da se istovremeno ona obnavlja na površini i da se gradi podzemna garaža tako da ulica ne bi za saobraćaj bila zatvorena godinu i po dana nego nekoliko meseci. Garaža bi mogla da se smesti i u novi objekat ali tek treba da se napravi idejno rešenje na osnovu kojeg bismo sve te varijante uzeli u obzir i odlučili kako da rekonstruišemo Kneza Miloša, a da ne napravimo kolaps u saobraćaju – objašnjava Stojčić.

On tvrdi da se nije odustalo od prvobitne zamisli da se trotoari prošire, uvede šest kolovoznih traka i ukinu parking mesta odnosno parkiranje automobila u toj ulici kakvo sada postoji.

Ideja o obnovi Kneza Miloša po ovom planu (podzemna garaža, šest kolovoznih traka, biciklistička staza koja će biti veza centra sa Prokopom, razdelno ostrvo sa zelenilom, širi trotoari i gusti drvoredi) stara je više od pet godina. Kada je ova tema najviše bila aktuelna, početkom 2016, gradski oci su uveravali da će rekonstrukcija ove saobraćajne žile kucavice početi 2017. i da će trajati oko godinu i po dana, a da će rezultat tog posla u leto 2018. biti moderna avenija po uzoru na Paseo de Grasiju u Barseloni, bili su izričiti u Starom dvoru.

Tada je delovalo da je gotova stvar podzemna garaža sa 427 parking mesta koja će se prostirati između Nemanjine i Višegradske koja bi nasledila krcati nezonirani parking duž ove ulice.

– Ulazi i izlazi biće gotovo neprimetni jer će ih obmotati staklene dekorativne konstrukcije. Podzemna garaža površine 12.100 kvadrata, prema idejnom rešenju „Parking servisa”, imaće dvostruko više mesta nego što ih je sada nad zemljom. Polovina njih trebalo bi da bude namenjena stanarima po povlašćenim cenama, a 20 će biti rezervisano za osobe sa invaliditetom. Time će se rešiti i višedecenijski problem žitelja ove centralne prestoničke ulice koja nije zonirana – bila su tadašnja uveravanja u gradu.

Kao jedan od koraka napred u odnosu na trenutno stanje, najavljivana je i izgradnja svojevrsne podzemne sobe za sve instalacije, pa kada se desi kvar majstori ne bi morali da buše asfalt, nego bi ulazili direktno u tu prostoriju i odatle bi uklanjali havariju.

Preokret se desio u septembru 2019. kada se odustalo od izgradnje podzemne garaže iz istih razloga zbog kojih je ona sada pod znakom pitanja – kopanje garaže u dužini od gotovo kilometar izazvalo bi tektonske poremećaje u funkcionisanju saobraćaja u gradu jer bi Kneza Miloša morala potpuno da se zatvori za automobile i vozila javnog prevoza na najmanje godinu i po dana.

Potom je ova ambiciozna obnova seljena iz godine u godinu, rekonstrukcije drugih ulica su probijale sve rokove, a metro je postao projekat nad projektima za Beograd. Preporod Kneza Miloša ponovo je na čekanju.

Beograd u malom

Ko god prođe delom od Mostarske petlje do Bulevara kralja Aleksandra i pažljivo osmotri objekte duž Kneza Miloša lako će uočiti mešavinu arhitektonskih stilova i epoha, odnosno svojevrsni Beograd u malom. Hotel „Ekscelzior”, Muzička škola „Stanković”, rastuće kule „Skajlajn”, hrvatska ili stambeno-poslovni kompleks na mestu bivše američke ambasade nemaju gotovo ništa zajedničko, ali sve one čine dušu ove ulice. Neka od najznačajnijih zdanja u njoj nastala su između dva svetska rata i povezuje ih isto ime – Nikolaj Krasnov. Ovaj ruski emigrant projektovao je ne samo današnju zgradu Vlade Srbije, već i zgradu Ministarstva spoljnih poslova. Autor je i projekta za dogradnju i preoblikovanje zgrade u kojoj se danas nalazi Ministarstvo finansija. Među najmlađim zdanjima u ovoj ulici je nova zgrada nemačke ambasade.

Šarolika lična karta

Prostire se na teritoriji Savskog venca, Starog grada i Vračara

1872. dobila je ime Kneza Miloša

1.870 metara je duga

18,75 metara je širok kolovoz

32 metra je ukupna širina

Zanimljivosti:

• Ukršta se sa još tri saobraćajnice sa imenima Obrenovića – Kraljice Natalije, Kralja Milana i Kralja Aleksandra.

• Prve obrise dobila je u vreme kneza Miloša (tada još poznata kao Topčiderski drum, a ne kao ulica). Taj drum bio je veoma važan jer je grad povezivao sa kneževim dvorom (konakom) u Topčideru.

• U gornjem delu Finansijskog parka podignut je spomenik ovom srpskom vladaru.

Komentari14
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Mila
Beograd treba da se rastereti, a ne da se na silu proširuju ulice, na štetu građana koji tu žive. Ne treba više da se grade zgrade i da se dozvoljava doseljavanje jer ne može cela Srbija da stane u Beograd! Da li ima nekoga ko može na duže da sagleda kakav će (nemoguć) biti život u Beogradu? Mada već jeste, jer svaka "rekonstrukcija" ulica je višemesečno maltretiranje. A da su bar rezultati dobri i trajni...
Andrej
Kako nece kad su gradski oci 2017te obecali?
svedok
Paseo de Gracia, Hyde Park, Belleville, passerelle i gondole ovakve i onakve...imaju li beogradski gradski projektanti neke ideje iz domaćeg jezičkog blaga ili barem iz fonda "ne-natovskih" zemalja? Recimo Tjen-An-Men ?
milan
Za rekonstrukciju ulice kneza Milosa u najavi spominju se datumi. Godunu dana ce biti najmanje dve , Dve godine ce biti najmanje cetiri. Dosadasnje iskustvo je pokazalo da se ni jedan rok zavrsetka radova nije ispostovao.. Kad to pocne da se radi jedini spas ce biti napustanje Beograda i emigracija...
Dejana
Hocete da kazete da to ima samo 1 ( jedan ) podzemni nivo? Pa moguce je i vise, recimo 6-7 nivoa je prosek podzemnih garaza u Atini. Ja bila tamo i privatni parkinzi ispod zgrada imaju i vise nivoa od toga. Ulice nisam videla tako. Ali ako to moze privatno lice ispod svog hotela tako da napravi, veoma jednostavno, svetlo tek posle 5-te podzemne garaze, grubo betonirano, grubo obradjeno ali sasvim funkcionalno i solidno... Ako se kod nas bude islo sa design-om kao za podzemni prolaz kod Vuka...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.