Subota, 24.07.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Parking za punjenje bicikala i elektrotrotineta

Prva besplatna zelenu stanica za dvotočkaše na Carigradskom drumu otključava se uz pomoć „Bikip” aplikacije
Пројекат покренут је у оквиру еко-стартапа „Е-парк 011” (Фото Д. Алексић)

Zeleni, ekološki, pametan, održiv... Svim ovim i drugim sličnim epitetima Beograd već duže pokušava da se okiti kako bi postao grad koji je prepoznatljiv po brizi o svojoj životnoj sredini. Jedan mali, ali važan korak na tom putu dogodio se kada je reč o dvotočkašima i to zahvaljujući domaćoj pameti i inovativnosti. Ljubitelji bicikala i elektrotrotineta na tvrđavi, na Carigradskom drumu, dobili su prvi parking za čuvanje i punjenje električnih trotineta i bicikala, koji će, kako su ukazali iz JP „Beogradska tvrđava”, biti besplatan za sve.

Da bi neko parkirao vozilo na ovoj stanici, on treba da otključa slobodno mesto uz pomoć „Bikip” aplikacije na mobilnom telefonu ili uz pomoć beskontaktne kartice. Kako je navedeno ovaj parking ima četiri nivoa bezbednosti – čelična konstrukcija, video-nadzor, sirena i prosleđivanje signala u slučaju pokušaja krađe.

Ako nekome i dalje nije baš najjasnije kako se nova stanica koristi, materijali sa objašnjenjima nalaze se na „Jutjubu” i „Instagramu”. – Želeli smo da omogućimo slobodno kretanje korisnika od kuće do posla i nazad, a da budu sigurni da je njihovo vozilo bezbedno čuvano i napunjeno u svakom trenutku – istakao je Marko Arambašić, inicijator projekta, a preneo Tanjug.

Ovaj projekat pokrenut je u okviru eko-startapa „E-park 011” upravo sa Markom Arambašićem na čelu. Ovaj startap, kako se dodaje, osnovan je u toku pandemije. Tako je pokrenuta inicijativa za zelenu stanicu iz sopstvenih sredstava uz saglasnost Republičkog zavoda za zaštitu spomenika i kulture i JP „Beogradska tvrđava”.

– Ovaj projekat je za mene od izuzetne važnosti, ne samo kao investitora već Beograđanina, žitelja grada u kojem i moja porodica raste, diše i razvija se. Prvom u nizu stanica demonstrirali smo da je uz zajednički rad javnog i privatnog sektora ovako nešto izvodljivo, ali glavni izazov tek predstoji ‒ da zelene stanice zažive – naglasio je Arambašić i pozvao i druge preduzetnike, oglašivače i kompanije da se priključe zelenoj inicijativi i omoguće da stanice postanu svima dostupne širom grada.

Ova inicijativa nastala je u okviru projekta „Točkologija” gde je prepoznato da sve više građana prihvata alternativne načine prevoza usled pandemije, ali i da je u porastu broj inicijativa za smanjenje emisije štetnih gasova vozila u saobraćaju.

Komentari7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

milan
Beograd je izuzetno nepogodan grad za kretanje biciklima. Vlasnici ne smeju ni za tenutak da ga ostave jel ce u suprotnom dezurni lopovi da ga odnesu. Videli smo kako baba krade muskatle iz zardinjera postavljenih za lepsi izgled grada.. U Amsterdamu svaki dan se milion ljudi vozi biciklima i parkira na parkinge samo za bicikle... Mi smo jos uvek na Balkanuz.
Neprilagodjen
Samo su nam falile jos i ove zelene stanice, kao da vec nemamo dovoljno tramvaja, trolejbusa i autobusa na baterije. Neupuceni, prostodusni i ekologijom zaludjeni Beogradjani treba da znaju da Beograd struju dobija sagorevanjem najnekaloricnijeg, sumporom i zemljom "obogacenog" lignita u TE Obrenovac. Sto je vise vozila na baterije po beogradskim ulicama i trotoarima, to je vise sumpor dioksida u beogradskom vazduhu. Inace ti trotineti su opasni i za saobracaj nebezbedni, al' to je druga tema.
поређење
Лигнит је бар домаћи за разлику од нафте која се увози. Ел. бицикл не троши струју низбрдо, а и узбрдо му помажу педале, док аутомобил троши гориво све време. На поређење простора који заузимају не вреди трошити речи. Дакле, предност у сваком случају иде ел. возилима.
Nije bas crno-belo
Kao prvo, sigurno necete tvrditi da voznja el. biciklom/trotinetom za prevoz jedne osobe vise zagadjuje vazduh nego voznja automobilom, pa neka elekt. dolazi i iz lignita. Naravno, najbolje i najzdravije bi bio klasicni bicikl/trotinet. Osim toga, efikasnost pretvaranja energije (iz toplotne u elektricnu/mehanicku) je mnogo veca u velikoj termoelektrani nego u vozilu sa motorom na unutrasnje sagorevanje. Da i ne govorimo koliko su elektricna vozila prostija za odrzavanje i manje kvarljiva.
Божа
Могло би се понудити и ноћење, собзиром колико дуго траје пуњење акумулатора.
Погребници ✓
Препознатљива нова култура Београда и Србије - енглески језик и латинско писмо!! Ето доживесмо смрт хиљадугодишње аутентичне србске културе! Сада креће млеко са Копаоника и мед са Фрушке Горе и све се слива под ноге Победника!
Адрумши Рокправ Царски
Што се тиче слободног кретања корисника бицикала и тротинета од куће до посла, ова еколошка станица добро ће доћи многобројним запосленима у околним радним организацијама, тојест фирмама, односно предузећима у којима је запослен велики број грађана, као што су, нпр. "Цвијета Зузорић" и Педгаошки музеј. Познато је да су баш они велики фанови вожње двоточакаша на електрични погон и да им је, пре путовања Цариградским друмом, насушна потреба да напуне батерије својих електро-возила на два точка.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.