Nedelja, 01.08.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Dva velika trgovca prijavila lažne nagradne igre

U samo nekoliko dana na društvenim mrežama pojavile su se dve sporne ankete u kojima potrošači mogu da osvoje nagrade, navodno u „Lidlu” i „Maksiju”
(ЕПА ЕФЕ - Р.Б.Т.)

Tražimo ljude kojima je februar rodno mesto – poruka je koja poslednjih dana kruži „Fejsbukom”. Korisnici koji su otišli korak dalje i registrovali se na ovom sajtu pozvani su da odgovore na tri kratka pitanja i osvoje nagradu: sto poklon-kartica u vrednosti od 25.000 dinara. Uz poziv je objavljena i fotografija radnje koja podseća na supermarket „Maksi”, zbog čega su mnogi pomislili da je ovaj trgovac organizator nagradne igre.

Više desetina korisnika komentarisalo je ovaj poziv, a među njima je bilo i onih koji su upozoravali druge da ne nasedaju na prevaru jer kada se uđe u začarani krug posle slanja koda za registraciju plaća se ne samo usluga nego i odjava s ovog servisa, što je već viđena vrsta prevare u Srbiji. Na pitanje „Potrošača” da li su upoznati s ovom prevarom, u „Delezu Srbija” rekli su da su već na svom zvaničnom sajtu objavili saopštenje kupcima da nisu organizator ovog upitnika. 

– Nismo organizovali upitnik o istraživanju tržišta koji kruži internetom i koji učesnicima obezbeđuje „Maksi” poklon-karticu u vrednosti od 25.000 dinara. Sve aktivnosti koje organizuje „Delez Srbija” objavljujemo isključivo preko naših zvaničnih stranica ili zvaničnih kanala na društvenim mrežama – kažu u ovoj kompaniji. 

Nekoliko dana ranije i „Lidl” je obavestio potrošače u Srbiji da ne stoji iza nagradnih igara i lažnih profila koji se u poslednje vreme objavljuju na društvenim mrežama. Kompanija je apelovala na kupce da se ne prijavljuju i ne ostavljaju svoje podatke, kako bi ih zaštitili.

I oni podsećaju da se sve njihove aktivnosti objavljuju preko njihovih zvaničnih stranica, na kojima se uvek mogu naći validne informacije. Ovakve prevare su se već dešavale 2019. godine i u raznim varijantama ponavljaju se često poslednjih nekoliko godina. Mnogi brendovi, pa i banke sa time su se suočavali, i to ne samo na našem tržištu nego i u regionu.

Reč je o takozvanim „fišing” prevarama koje kruže društvenim mrežama i klasičnoj obmani vlasnika naloga i krađi njihovih ličnih podataka, ali i novca i informacija o broju kreditne kartice. U organizacijama za zaštitu potrošača kažu da je potrebno u ovakvim situacijama najpre proveriti u firmi koja se pominje da li je u toku zvanična nagradna igra, pa tek onda učestvovati.

Oni kažu da imaju često ovakve prijave građana, ali oni koji se bave ovakvim prevarama stalno unapređuju mehanizme kojima privlače korisnike, zbog čega savetuju dodatan oprez. Karakteristično je da posle kratkog vremenskog perioda ovi sajtovi ili nalozi budu ugašeni, pa podaci ostaju u posedu nepoznatih lica i mogu biti vrlo verovatno zloupotrebljeni. Savetuje se čak i podnošenje krivičnih prijava. 

 

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Jesili zagreb
Деведесетих је градом кружила прича о наградној игри "Огреби аутомобил" у Кнез-Михаиловој. Наиме, шеф тада друштвеног ресторана "Пекинг" домислио се да позајми аутомобил из ауто-салона (нов), у штампарији својих пријатеља одштампа греб-картице и да затражи дозволу да паркира аутомобил регистрован пробним таблицама у улици Вука Караџића (где се ресторан налази), која пресеца Кнез-Михаилову. Годинама су пролазници у Кнез-Михаиловој гребали и гребали, али "Пекингов" аутомобил никад нису огребали.
Jovan Aleksic
Možda se tako prikupljaju podaci gradjana, koji završe na raznim peticijama koje "imaju hiljade potpisa".

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.