nedelja, 20.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista

„Fijatu 500-L” odbrojani dani

Iz „Fijat Krajsler automobila”, koji sa „Pežoom” posluje u okviru „Stelantisa”, najavljuju da od 2025. godine postepeno prelaze na proizvodnju električnih vozila
(Танјуг - Н.Л.)

„Fijat” će do kraja ove decenije potpuno preći na proizvodnju električnih automobila, najavio je proteklog vikenda izvršni direktor Olivije Fransoa, povodom dana zaštite životne sredine. Ovo znači da su kragujevačkom „fijatu 500-L” odbrojani dani, jer za četiri godine počinju da izbacuju klasične automobile iz proizvodnje.

– Istražujemo područje održive mobilnosti. Ovo je naš najveći projekat. Između 2025. i 2030. naša linija proizvoda će postepeno postajati samo električna. To će biti radikalna promena za „Fijat” – naveo je Fransoa u saopštenju.

„Fijat” je inače prošlog proleća u Torinu počeo da proizvodi novi, potpuno električni automobil takozvani „fijat nju 500”. To  je samo početak njihove revolucije ka nultoj emisiji štetnih gasova. Iz kompanija je saopšteno da žele da korišćenje električnih vozila omoguće većem broju ljudi i da je deo njihovog plana unapređenje infrastrukture punjača i doprinos poboljšanju kvaliteta vazduha.

Pjetro Gorlije, izvršni direktor grupacije „Fijat Krajsler automobili”, poslao je prošle jeseni pismo zaposlenima u kojem ih obaveštava da posle modernizacije italijanske fabrike „Mirafjori” na red dolazi pogon u Poljskoj. Takođe je najavio budući razvoj u fabrikama u Srbiji i Turskoj. I to se dogodilo uoči spajanja sa „Pežoom”.

Mada kada je početkom godine nastala zajednička kompanija „Stelantis”, Karlos Tavares, predsednik nove grupacije, naveo je nešto slično. On je kazao da će do kraja ove godine na nivou grupacije imati 39 električnih vozila, a od 2025. za svaki model automobila razvijaće i električnu varijantu. Tada je naglasio da se očekuje više „Fijatovih” modela, da radna mesta nisu ugrožena i da neće zatvarati fabrike. Što se tiče kragujevačke, naknadno je potvrđeno da ne planiraju da izmeštaju proizvodnju. A nema ni logike jer je jedna od najsavremenijih „Fijatovih” fabrika.

„Stelantis” bi do septembra ili najkasnije oktobra trebalo da predstavi investicione planove za svaku fabriku koja posluje u okviru grupacije. Očekuje se da će na jesen obavestiti i Vladu Srbije, koja je sa 33 odsto udela suvlasnik kragujevačke fabrike automobila, kakvi su joj planovi za postrojenje u Šumadiji.

Kao što je „Politika” već pisala svi se nadaju da će biti pokrenut novi model automobila, i to u drugoj polovini sledeće godine. Za to je potrebno oko milijardu evra i nezvanično se spekulisalo da je navodno vladi predlagano da učestvuje u finansiranju pokretanja novog modela. Sudeći prema najnovijim planovima grupacije, verovatno će biti električni automobili.

Saša Đorđević, predsednik sindikata „Fijata”, potvrdio je nedavno za naš list da čekaju da bude završen strateški plan za kompaniju. On ne sumnja da novog modela neće biti, samo je pitanje kada će biti pokrenut.

„Fijat” je poslednji u nizu brendova koji je rešio da postane potpuno električni u skladu sa sve strožim regulativama. Pojedine države poput Velike Britanije su već najavile zabranu prodaje automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem. Na ostrvu taj zakon stupa na snagu 2030. godine.

Komеntari13
6c863
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sasabolevic
Kad Rio otvori rudnik litijuma onda ce Srbija imati debeeele sanse da ovlada el.trzistem automobila
Божа
Сувише мали точкови, спартански и прескуп за то што нуди.
Владислав
Мислим да би било најбоље да се врати производња "Заставе 101", "Југа" и "Југа флориде", ако не у Крагујевцу, онда бар у Сомбору.
dusan1
Zašto bi elektrifikacija automobila uticala na fabriku u Kragujevcu? Tu se ne proizvode motori niti komponente koje imaju veze sa tim. Šrafciger fabrika će i dalje 'zavijati šrafove i sklapati komponente' i proizvoditi karoseriju i po neki plastični deo !
dusan1
@Goran. Čitati braćo ! Model 500L se gasi a fabrika ostaje !
Goran
Da si lepo čitao video bi da piše Fiatu 500L odbrojani dani. Dakle model se za par godina gasi. Čitati braćo čitati !!!
Milan
Sva evropska auto industrija prilicno kasni u odnosu na azijsku i delom americku.Hibridni i elektricni automobili su vec znacajno osvojili trziste i svako oo ih vec vozi sigurno ne rarmislja vise o klasicnom autu.Nemcima je trebala Teslina fabrika da shvate gde su sa svojom autoindustrijom.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja