Nedelja, 25.07.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Deset miliona dinara za subvencije za bicikle

Od jula počinje prijavljivanje za 5.000 dinara za kupovinu dvotočkaša, a na tu pomoć grada može da računa 2.000 Beograđana
Небојша Марјановић

Dva meseca pošto je iz Starog dvora stigla najava da će grad obezbediti novac za subvencionisanje kupovine bicikala domaćih proizvođača, a sve kako bi se u prestonici koliko-toliko popularizovao ovaj vid saobraćaja, rebalansom budžeta izdvojeno je 10 miliona dinara za te namene. U 2021. na finansijsku pomoć od grada za kupovinu dvotočkaša moći će da računa 2.000 Beograđana.

Kako su u aprilu naglasili gradski čelnici, od jula će početi prijave za subvencije od po 5.000 dinara za kupovinu bicikala, a njih će dobiti građani koji se najbrže prijave.

Ubrzo pošto su iz grada najavili ovu novinu, reagovali su i ljubitelji ove vrste dvotočkaša. Zoran Bukvić iz udruženja građana „Ulice za bicikliste” tada je za naš list ocenio da je ovo svakako dobar potez i da ga treba podržati, bez obzira na to što iznos subvencije, kako je dodao, nije bogzna kakav.

On je tada podsetio da su ovu meru biciklisti tražili još prošle godine, između mnogih drugih stvari koje su zahtevali, kao što je na primer izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja, ukidanje PDV-a na bicikle...

Bukvić je pojasnio i da, kada je reč o domaćim proizvođačima bicikala, svakako postoji konkurencija.

– Većina delova nabavlja se iz inostranstva pa se onda ovde sklapaju. Prosečan gradski bicikl, koji nije bogzna šta, ali je funkcionalan, košta između 20.000 i 24.000 dinara. Lagani sportski planinski, kvalitetni, sa visokim stepenom prenosa i sa dosta brzina su i do nekoliko hiljada evra, ali prosek je 500, 600 evra. Tu mislim na srednje dobar bicikl, koji može da se koristi i u gradu i u prirodi – ukazao je Bukvić.

Komentari11
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Бициклиста
Послодавцу смо у обавези да сваки месец документујемо трошкове превоза за долазак и одлазак с рада. С обзиром да као бициклиста немам ''трошкове превоза'', испада да је популарније да се возиш аутобусом (доказ рачун за месечну претплату) или сопственим аутомобилом (доказ рачун за гориво) или да се шверцујеш у аутобусу а рачун за гориво узимаш од комшије који ради на пумпи. Ајде измаштајте неку бољу субвенцију од 5000,00. Поздрав.
Michael Rad
Gde ce se ovo voziti? Po parkovima, trotoarima, na putu zajedno sa ostalim sobracajem?
Svabo
Po putu, vozaci bar imaju papir da nisu potpuno nenormalni... Pesaci sa druge strane, izbegavati trotar u sirokom luku. Promenio bi i zakon da elektricni bicikli mogu ici do 45km/h isto kao i skuteri od 50cc, tu brzinu postignu. Bezbednije za saobracaj nego da vam neko ide 25km/h.
Vladana Đurišić
Dobro gde se prijaviti? Nigde ta info. ne moze da se nadje
Zoran
Jos nisu kola zazivela kako treba, vracaju vas u 1950. godinu.
Dejan Ćurčić
To je jeftina dnevna politika.Gradske vlasti nedovoljno popularišu biciklizam u Beogradu
Igor
Dejane, lako je kritikovati bez argumenata, ali to ne vodi nicemu. Pledlozi nesto konkretno sta bi gradske vlasti trebale da rade. U tom slucaju te mozda neko i cuje.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.