Utorak, 26.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Rastu cene polovnih automobila

Unsplash

Poskupljuju polovni automobili, kako oni iz uvoza, tako i onih koji su već registrovani u Srbiji. U zavisnosti od segmenta i cenovnog ranga, poskupljenje je već primetno, zaključak je istraživanja koje je sproveo portal Polovniautomobili, najposećeniji sajt u ovoj oblasti.

Zvanični podaci pokazuju da su polovni automobili značajno poskupeli u Zapadnoj Evropi, pa se to neminovno odražava i na naše tržište kod nas.

Na primer, sajt AutoScout24 tvrdi da je po prvi put prosečna cena polovnih automobila u Nemačkoj prešla granicu od 22.000 evra. Preciznije, cene skaču iz meseca u mesec. Prosečna cena polovnjaka u Nemačkoj u martu bila je oko 22.260 evra, što je povećanje od čak 1.000 evra u odnosu na prošlu godinu. Prosečna cena u martu veća je za oko 260 evra u odnosu na februar, ali i prosek u februaru značajno je skočio u odnosu na januar, kada su polovnjaci bili skuplji u odnosu na decembar…

Zabeležen je i pad ponude, što znači da sve više vozača odlučuje da zadrži svoj „stari“ auto i odloži kupovinu novog. Takođe, mnoge evropske kompanije odustale su od obnove voznog parka ili su je odložile dok ne vide kako će se razvijati situacija.

Ponuda vozila starih pet do 10 godina pala je za sedam odsto, a onih starosti od tri do pet godina i više od toga. Sa druge strane, potražnja za polovnim automobilima svih kategorija i starosti nastavlja da raste. Manja ponuda i veća potražnja dovode do rasta cena...

Sve gore navedene podatke potvrđuju i uvoznici polovnih automobila.

Oni koji se bave uvozom automobila starosti do pet godina, koje kupuje na aukciji od lizing kuća, kažu da problem nastaje zbog toga što nemački vozači koji uzimaju vozila na lizing, voze ih nekoliko godina i vrate lizing kući a uzmu nov auto, sada zbog korone masovno odlučuju da ih zadrže duže nego ranije. Tako nastaje manjak ponude i posledično, dolazi do rasta cena.

Kao primer navode činjenicu da jedan automobil danas ima cenu koju je imao na leto 2019. godine, iako je sada dve godine stariji. Ponuda na licitacijama lizing kuća u inostranstvu opala je i do 50 odsto. Što se tiče uticaja na cene polovnjaka iz uvoza u Srbiji, jasno je da je Nemačka glavni izvoznik.

Kao primere da je teško predvideti kakvo će stanje biti važi činjenica da je na samom početku pandemije bio drastičan pad cena. Na primer, “pasat B8” je u Srbiji prodavao za 8.500  do 9.000 evra, a danas je gotovo isti takav 10.500 do 11.000 evra. Ili “opel insignia” koja je bila 9.000, danas je 10.000 do 10.500 evra.

Većina auto-dilera potvrđuje da je ponuda opala, kao i čitavu situaciju sa licitacijama, a cenu određuje upravo odnos ponude i potražnje. Stoga neminovno skok cena u inostranstvu – utiče na cene kod nas. Koliko? Verovatno oko desetak odsto za sada, ali pošto je više faktora u igri, ostaje pitanje kakva će situacija biti do kraja godine.

Na sajtu Polovniautomobili, od ukupno ponuđenih oko 65.000 vozila dnevno se poslednjih dana proda od 200 do 250. U najnižem cenovnom opsegu od 600 do 2.000 evra, prednjači “fijat punto”, a do 4.000 evra najprodavaniji su “polo”, “astra” i “fabija”.  Do 6.000 evra najviše je “audija A4”, BMV-a serije tri i “golfova”. Istaknute cene retko su fiksne i pri pogodbi se često umanjuju i za 10 odsto.

Komentari8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zoran
Pa polovnjaci skocili jer teze ulaze u EU da pokupe automobile. :)
Teodor
Polovni automobili su skuplji zato što su i novi automobili bezobrazno poskupeli. Za 20000 EUR mogao se kupiti odličan auto, sada takav košta 25000 EUR.
Nerazmo
Мене интересује логика ових економских феномена које проживљавамо. Ако повећана потражња, рецимо, на тржишту некретнина изазива скок цена, како то да смањена потражња за аутомобилима има дијаметрално супротан учинак?
Dragan Ilic
Sve poskupljuje jer su nastampane sulude kolicine Dolara, Evra...nema to veze sa ponudom i potraznjom.
Рамиз Салкић
Људи маните се истрошених и улицканих кршева из иностранства и купите себи ново ауто. Макар знате на чему сте, имате гаранцију. Боље је купити нову Toyotu, Kiu ili Hyundai, него ислужен и израубован мерцедес, ауди или бмв или опел, а о французима да не говорим.
Boris
@Рамиз Салкић Kada budu novi po 3-5 hiljada evra, pa da se i razmisli...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.