Četvrtak, 05.08.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

U Kulturnom centru Srbije u Parizu otvorena izložba Cileta Marinkovića

(фото Министарство културе)

U Kulturnom centru Srbije u Parizu sinoć je otvorena izložba „Prolaznici” Milana Cileta Marinkovića. Na otvaranju su se obratili ambasadorka Srbije u Francuskoj Nataša Marić i autor koji je rekao da su dela koja su izložena nastala i u Beogradu i u Parizu.

„Tema izložbe su prolaznici. To je tema koju obrađujem 50 godina, posle prvog Oktobarskog salona stalno je obogaćujem pored mojih redovnih slika”, izjavio je Marinković.

Potpredsednica Vlade i ministarka kulture i informisanja Maja Gojković  istakla je da se ovom postavkom i nastupajućim programima nastavlja unapređenje tradicionalno bogate kulturne saradnje Republike Srbije i Republike Francuske.

„Saradnja se odvija u duhu Zajedničke izjave koju su 2019. godine u Beogradu potpisali predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić i predsednik Republike Francuske Emanuel Makron”, rekla je ministarka kulture i informisanja.

Tradicionalnu povezanost Srbije i Francuske, Pariza i Beograda, kako je naglasila, dodatno su ojačali naši umetnici, koji su u ovom gradu sazrevali i dostizali svoj profesionalni vrhunac.

„Magija Pariza i njegovih muzeja i galerija, gde se stvaralo, raspravljalo o umetnosti i trošila ‘umetnost življenja’, bila je moćna inspiracija i putokaz za brojne stvaraoce iz Srbije”, rekla je Maja Gojković i dodala da su značajni srpski slikari, od Save Šumanovića, Milana Konjovića, Petra Lubarde, preko Vladimira Veličkovića i Ljube Popovića, pa sve do autora večerašnje izložbe, u „gradu svetlosti” proveli dobar deo svog života.

„Prolaznici” spajaju Beograd i Pariz, prepliću duh oba grada i kako je sam autor primetio: „Često, šetajući nekim zalutalim ulicama Pariza, iznenada otkrivam Beograd”, rekla je Gojković.

Gojković je naglasila da je na umetničkoj sceni Pariza, srpsko slikarstvo ostavilo dubok trag, da je svojim šarmom i duhom „osvajao” naše velikane, a oni su mu uzvratili istom merom, stvarajući dela za sva vremena.

Izložbu „Prolaznici” Cileta Marinkovića, kako je ukazala, čine dela nastala u proteklih nekoliko godina, a iako predstavljaju slikarevu „zrelu fazu”, na njima su i dalje prisutni bogatstvo forme i stilova iz ranijih perioda njegovog stvaralaštva.

„Na slikama pred nama možemo videti običan svet koji srećemo na ulici, u metrou, kafiću i koji zapravo i ne poznajemo, a deo je naše svakodnevice”, rekla je Gojković i podsetila da u ranim radovima Marinkovića, često srećemo mladost Pariza i Beograda kako besciljno luta ulicama ili se zabavlja na gradskim dešavanjima, što je veran prikaz društvene atmosfere toga doba.

Supruga predsednika Republike Tamara Vučić, koja je pokrovitelj izložbe, govoreći o uticaju dva grada, Pariza i Beograda, dve zemlje i dva naroda na umetnički izraz umetnika, rekla je: „Balkansko i srpsko oko našlo je na ulicama Pariza jedan svoj Beograd, a srce i duša preradili su spoljne slike u vatromet boja i oblika koji i jednom i drugom gradu svojom ekspresivnošću višestruko vraća duh koji su mu podarili”, saopštilo je Ministarstvo kulture RS.

 

 

Komentari18
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

zoran stokic
Prevod Alhazenove „Optike“ ("vid se javlja kada se svetlost odbije od predmeta, a zatim pređe u nečije oči"), naučnici su "primetili" tek posle 500 g a slikari odmah stvoriše "linearnu perspektivu"; Jan van Eick naslika simboličku " Arnolfinijevu svadbu" ali pošto nije dobro odredio tačku „nedogleda“ slika u njegovom ogledalu kao da je urađena pomoću „neeuklidske geometrije“. Jedna greška učinila je da „neuklidska geometrija“ zabilista još 1434. Tako je bilo nekada, ali nažalost ne i danas.
Нада Латиновић
Некада су сликари, вајари и архитекте Француске, Шпаније, Италије, Холандије били познати широм планете. То је сада класика. Глобални покрет 20-ог века -дадаизам је уништио све класичне вредности у књижевности и уметности. Такозвано балканско или српско око, како је речено на отварању изложбе Ц. Маринковића, подсећа на Хорусово треће око.
Bogdan Miščević
Заиста ме збуњује ово филозофирање о сликарству које ми не значи много. Кога то данас интересује? То сликарство је превазиђено на самом почетку. То није Дибифе. Али, увек имамо,,стручњаке" да нам објасне шарене лаже. Да је неко, иоле, желео приказати неког од српских сликара у Паризу који нешто вредно представљају, могли би се прво обратити на адресу Љубомира Милинкова, или пак на сликара посебног кова Томислава Николића, а сигурно их има још. Поздрав из Балтимора.
Pariz je bio i ostao - Pariz
Pariz je bio i ostao Pariz, svetski centar kulture. Ocito, da ne zivite u Parizu, nego u velikoj balkanskoj kasabi Beogradu, kasabi kic-kulture, a u kojoj dominiraju vise od sto kilograma "topuz kraljevica Marka" i grandiozni neukusni Nemanja. Treba Vas povesti samo u 6-ti pariski arrondissement Saint-Germain-des-Prés, u rue de la Seine, pa da vidite galerije nacickane jedna do druge. O Montmartre-u i njegovom "Place de Tertre" gde na otvorenom rade slikari iz celog sveta, ne treba trositi reci.
Sasa Trajkovic
Last Tango in Paris или Pepe Le Tvor или стари добри The Last Time I Saw Paris (1954)... па нисте баш романтични у ери глобализма Париз је изгубио престиж у моди, сликарству... Али није и дух Париза посебно бих апсотрофирао парижанке. Погрешно сте схватили ја апелујем да Париз али и Београд сачувају свој идентитет, своје кафане, паркове, реке, мостове... За вашу информацију студирао сам у Београду пост дипломске студије завршио у Новом Саду граду у који сам се заљубио, Париз сам наравно посет
Sasa Trajkovic
Циле остаје доследан себи и својој естетици... Сликар експресије боја и геста, неуморни истраживач није се уморио својих лутања и трагања за "париско" плавом и никад врелијом кармин црвеном на женским уснама. Париски ђак негује специфичну естетику не префињеност француске већ брзину и отвореност либералног Париза или да будем тачнији парижанки. Паметан потез иако Париз одавно не личи на себе иако су са улица Париза протерани уметници галерије претворене у бутике он још увек чува тај сјај прошлог

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.