Subota, 24.07.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Korak ka novom mostu u Novom Sadu

Gradska skupština usvojila je juče plan detaljne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope
Протест пред градском скупштином (фото С. Ковачевић)

Novi Sad – Novi most preko Dunava u Novom Sadu, koji je decenijama planiran u produžetku sadašnjeg Bulevara Evrope prema Sremskoj Kamenici, gradiće se na osnovu juče donetog urbanističkog plana detaljne regulacije (PDR). U gradskoj skupštini, koja je akt usvojila, gotovo da nije bilo dileme da li je novi, četvrti po redu, most potreban gradu koji raste, u kome je sve više i ljudi i saobraćaja.

Nijedan odbornik nije bio isključivo protiv, pa ni malobrojna opozicija u ovom parlamentu, koja je delom podržala predlog (SRS), a delom ostala uzdržana (DSS). Dok su odbornici zasedali u Banovini, ispred zgrade je protestovalo desetak građana iz udruženja „Dunavac Šodroš”. Ni oni, kako su poručili, nisu protiv mostova, ni razvoja Novog Sada, ali tvrde da se ugrožava plavno područje oko mosta koje je krucijalno važno za zaštitu od poplava, o čemu je govorila njihova predstavnica Daniela Stojković Jovanović. Najavili su i tužbu u vezi s tim. Inače, grupa građana se ipak pojavila na protestu koji je bio iznenadno otkazan zbog protivljenja učešću kampanje „Vidi gari, ne može”, za koju smatraju da je politizovana.

Vlasti su juče istakle da je plan detaljne regulacije novog mosta jedan od najvažnijih strateških dokumenata grada u čijim aktima je ova ideja zacrtana 70 godina, a sada će omogućiti ostvarenje tog projekta koji je nedavno dobio status od nacionalnog značaja. Finansira ga država u celosti, iz kineskog kredita, a gradiće ga, po direktnom dogovoru, preduzeće iz Kine, koje gradi i Fruškogorski koridor. Most koji je nazivan i most obilaznica, iako će prolaziti kroz grad, biće dugačak 2,4 kilometra, imaće po dve kolovozne trake, kao i obostrane pešačke i biciklističke staze.

„O opravdanosti izgradnje novog mosta najbolje svedoče statistički podaci. Ako uzmemo da je Novi Sad prošle godine imao oko 400.000 stanovnika i 120.000 registrovanih vozila, rast grada zahteva i četvrti most koji će omogućiti rasterećenje bitnog pravca, od Mosta slobode do železničke stanice. Sve raskrsnice na tom potezu su pod velikim pritiskom”, naveo je zamenik gradonačelnika Milan Đurić.

Most će povezati, kako je istakao, i državne puteve kroz Srem, Mačvu i Posavinu s Bačkom, i olakšati stanovnicima ovih regija pristup Novom Sadu, a povezaće se i sa Fruškogorskim koridorom.

Usvojeni plan će omogućiti, prema njegovim rečima, i početak eksproprijacije koju će sprovesti JP „Koridori Srbije”.

Uzdržanost DSS-a od predloga odbornik Bojan Radojević objasnio je „tehničkim manjkavostima” plana, iako u suštini smatraju da bi izgradnja novog mosta bila dobra za grad. Manjkavosti se tiču, kako je objasnio, toga što mostovski vijadukt počinje znatno pre mosta i prolazi duž bulevara pored stanova, ispod prozora, stvarajući zagađenje. Po njemu, ovaj most nema većeg značaja za Novi Sad jer je orijentisan ka tranzitnom saobraćaju, ali biće, dodaje, posredne koristi.

I odbornik Milorad Mirčić (SRS) podseća da je ideja o mostu stara više decenija, ali napominje i da datira iz doba jednopartijskog sistema, te da oko toga, kako je kazao, možda ima simbolike što se danas ostvaruje.

On smatra da „nema blage veze” to što pričaju građanske inicijative i smatra da se rasprava možda može povesti oko cene projekta, ali da ni tu nema mnogo izbora. Radi se, inače, o 130 miliona evra. Po njegovim rečima, malo ko je voljan, sa Zapada, da kreditira saobraćajnice koje povezuju Srbiju i Srpsku. „Neće ni Evropska banka za obnovu i razvoj, pa su ostali naši provereni, dokazani, prijatelji Kinezi, i ostali su Rusi”, dodaje.

„Sama činjenica da se tranzitni saobraćaj usmerava prema budućem Fruškogorskom koridoru dovoljan je razlog da svako ko je iole realan podrži ovakav projekat”, istakao je Mirčić.

Podrška predloženom planu mosta stigla je i od LSV-a, čiji odbornik Robert Kolar kaže kako urbanističke planove ne donose političari već urbanisti. Pouzda se u stručnost urbanista i poručuje sugrađanima da „ne nasedaju” na politizaciju oko novog mosta. Po njemu, jedina politika ovde je odvažnost gradske vlasti da plan sprovede i to što su građani birali ovu vlast.

 

Komentari14
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dragan Miric
Добро мостова треба, али зашто нигде ние предвиђен шински, трамвајски превоз...спомиње се растерећење града....дајте да унапредимо градски превоз..тј јавни превоз...од Футога до Каменице и од Лимана до Детелинаре и потребан нам је чист и поуздан јавни превоз....ми смо чак купили нове аутобусе на дизел погониако су се ЦНГ аутобуси добро показали!
slobodan
"Финансира га држава у целости, из кинеског кредита, а градиће га, по директном договору, предузеће из Кине,"-nikakav drugi komentar nije potreban. Finansira ga drzava iz kineskog kredita??????
marko
Lepo za NS . Očigledno da imaju lagan prolaz do onih koji o tome odlučuju . Za razliku od BG koji ima isto tri mosta(ako tramvajski ne računamo ) preko Save koja je manja reka nego Dunav . Samo leva strana save ima isto stanovnika nego NS . Da li se to forsira NS ? Očigledno je da o razvoju Beograda ne odlučuju oni koji u njemu žive jer ko god svakodnevno koristi mostove preko Save zna kakve su hronične gužve .
Rabo
Demonstracije protiv mostova? Pa mostovi su najvece bogatstvo i vrednost civilizacije. Oni povezuju i spajaju. Svi moderni svetski gradovi poseduju mrezu mostova na svojim rekama.
...
Meni nije jasan razlog gradnje. Neko je tu pravilno rezonovao da imamo " obilaznicu" posred grada. Od mosta Oslobodjanja do ovog koji imaju u planu ima manje od jednog km, bice jedan uz drugi most, a frekvencija saobracaja je potpuno normalna, guzvi na mostu nema...ne razumem...po meni je bolja opcija povezivanje Futoga sa Sremom...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.