Četvrtak, 16.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
MECOSOPRAN I PRVAKINjA OPERE NACIONALNOG TEATRA

Antičke teme postaju aktuelne u vremenima preispitivanja

Orfej je kompleksna i u dramskom smislu zahtevna uloga, kaže Aleksandra Angelov , mecosopran, uoči večerašnje premijere opere „Orfej i Euridika
Александра Ангелов у улози Орфеја у опери „Орфеј и Еуридика” (Фото Народно позориште)

Iskreno, kada mi je ponuđena uloga Orfeja, koju u današnje vreme pevaju mecosoprani, kontratenori i tenori, poznavala sam samo ariju „Che faro senza Euridice” (Šta ću bez Euridike), još iz vremena studiranja. Mislila sam da ću brzo i lagano savladati partituru, međutim, to je toliko kompleksna i u dramskom smislu zahtevna uloga da sam se suočila sa velikim izazovom u tumačenju ove role, kaže Aleksandra Angelov, mecosopran i prvakinja opere nacionalnog teatra uoči premijere Glukovog dela „Orfej i Euridika”, u režiji Aleksandra Nikolića, zakazane večeras u 20 časova na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu.

Dirigent je gost iz Bugarske Dijan Čobanov. Koreografiju potpisuje Aleksandar Ilić, scenografiju je uradila Dunja Kostić, a kostime Katarina Grčić Nikolić. Za uloge Orfeja, Euridike i Amora postoji više alternacija, tako da na premijeri Orfeja peva Aleksandra Angelov, a na prvoj reprizi 27. juna na istoj sceni i u isto vreme Jana Cvetković. Snežana Savičić Sekulić, sopran, nastupiće kao Euridika na oba izvođenja, a Amora će izvesti Sofija Pižurica večeras, a 27. juna Ivanka Raković Krstonošić.

Ova opera je zasnovana na antičkom mitu o tragičnoj ljubavi. Orfej zaslužuje titulu heroja, pesnika, dobrotvora čovečanstva, a njegova snaga izvire iz njegove ljubavi i pokazuje da slabost prema objektu ljubavi nije isto što i ljubav. Na tu temu Aleksandra Angelov kaže:

– Antičke teme postaju uvek aktuelne u vremenima kada se čovečanstvo preispituje. Uvek se svi vraćamo osnovnim ljudskim vrednostima. S obzirom na to da je u ovoj operi tema ljubav, ništa se od antičkih vremena nije promenilo. Bezuslovna ljubav, bacanje u vatru za svojim voljenim bićem… apsolutno mi nije bilo teško da je proživim kroz muziku Gluka jer nalazim dodirne tačke sa sopstvenim bitisanjem.

O saradnji sa kolegama i rediteljem tokom rada na ovoj predstavi naša sagovornica kaže:

– Da bi pevač uspešno preneo svoju ideju kroz glas i glumu, potrebna je rediteljska ruka koja sve to vodi u dobrom pravcu, kroz odnose sa partnerima, horom, baletom. Sa Aleksandrom Nikolićem, rediteljem, imala sam konstruktivne razgovore o tumačenju uloge, koji su na kraju ipak rezultirali na obostrano zadovoljstvo. Želim da istaknem i uspešnu saradnju sa koreografom Aleksandrom Ilićem, kao i sa dirigentom Dijanom Čobanovim. Moram da pohvalim fantastične kostime, scenografiju i svetlosne efekte.

Aleksandra Angelov je diplomirala i magistrirala na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi profesorke Radmile Bakočević. Dobitnica je nagrade iz Fonda „Biserka Cvejić” za najperspektivnijeg mladog operskog umetnika. Bila je polufinalista na Međunarodnom konkursu za pevače „Franko Koreli” u Ankoni (Italija) 1998. Debitovala je na sceni Opere Narodnog pozorišta u Beogradu još kao student, ulogom Berte u operi „Seviljski berberin” Đoakina Rosinija, a od sezone 1995/96. angažovana je kao solista. Posebno ističe da je imala divne pedagoge u svim oblastima koji su joj preneli svoje znanje i dali dobru osnovu. Ostvarila je uspešno niz uloga srednjeg i visokog faha.

S obzirom na to da je pandemija zaustavila mnoge aktivnosti i u svetu umetnosti, Aleksandra Angelov opisuje kakav je uticaj imala na njenu karijeru:

– Posle ovako duge pauze koja je za svakog umetnika pogubna, imala sam strah da ću se mentalno odvojiti od sopstvene profesije, da neću uspeti da se vratim i u fizičku i u pevačku formu. Imali smo mi koncerte s redukovanim ansamblom, ali ta strast opere potpuna je samo kroz scenski izraz. Na svu sreću, s početkom prvih zajedničkih proba, susreta s kolegama taj umetnički žar se ponovo raspalio. Buduće planove ne mogu da navedem jer je i dalje sve neizvesno. Željno iščekujem povratak publike. Taj proces obostranog darivanja emocija nema cenu. Ako uspem makar deo svoje energije da prenesem, ja sam najsrećnija osoba na svetu.

Alternacije za Orfeja, Euridiku i Amora

Za uloge Orfeja, Euridke i Amora postoji više alternacija u kojima su, osim prvaka i solista Opere, i članovi Operskog studija Narodnog pozorišta „Borisav Popović” – Aleksandra Angelov, Ljubica Vraneš, Jana Cvetković (Orfej), Snežana Savičić Sekulić, Nevena Bridžen, Isidora Stevanović (Euridika) i Sofija Pižurica, Ivanka Raković Krstonošić, Milica Damjanac, Nevena Đoković (Amor). U predstavi učestvuju Hor, Orkestar i Balet Narodnog pozorišta.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

zoran stokic
Janet Baker, Hermann Prey, Dietrich F. Dieskau, Magdalena Kožená i & visoko su postavili lestvicu za buduće izvođače, nije se danas lako nositi sa tim. Takođe, nije se u siromašnoj zemlji, bez kulture sponzorstva, mecena i tsl, lako poduhvatiti ovakvih projekata. Muzika i ples postoje odkad i čovek, vezani su za naš razvoj - za jezik - za druge umetnosti. Muzika kao "prva" umetnost (....film kao "sedma" umetnost) stvara i naše vreme-prostor mreže od kojih zavise naše operacionalne sposobnosti.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.