Sreda, 28.07.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Identifikovano 29 planeta koje možda koriste vanzemaljci

(Фото Pixabay)

LONDON – Naučnici su identifikovali 29 planeta sa kojih bi vanzemaljci mogli da posmatraju Zemlju.

Identifikovano je 1.715 zvezdanih sistema gde su vanzemaljski posmatrači mogli da otkriju Zemlju u poslednjih 5.000 godina, piše Gardijan.

Ljudi su vekovima gledali u nebo i pitali se postoji li život među zvezdama, i dok su zamišljali malene zelene čovekolike pojave, baš oni su možda gledali u nas takođe, piše britanski list.

U novom istraživanju, astronomi su suzili krug obližnjih zvezdanih sistema u kojima bi bilo koji radoznali stanovnik na planetama koje kruže, bio na dobrom položaju da uoči život na Zemlji.

Istraživači procenjuju da je 29 potencijalno naseljivih planeta u dobrom položaju da budu svedoci tranzita Zemlje i prisluškuju ljudske radio i televizijske prenose, omogućavajući bilo kojim posmatračima da zaključe možda o količini inteligencije ljudi, prenosi Tanjug.

Pitanje je da li će emisije primorati naprednu civilizaciju na kontakt.

Lisa Kalteneger, profesorka astronomije i direktorka Instituta Karl Sagan sa Univerziteta Kornel u Njujorku, rekla je da je jedan od načina na koji se pronalaze planete je da se blokiraju delovi svetlosti zvezde domaćina.

Otkriveno je hiljade planeta izvan Sunčevog sistema, oko 70 odsto je primećeno kada vanzemaljski svetovi prolaze ispred zvezda domaćina i blokiraju deo svetlosti koja dopire do teleskopa naučnika.

Buduće opservatorije poput svemirskog teleskopa NASA, koji će biti lansiran ove godine, tragaće za znacima života na „egzoplanetama” analizirajući sastav njihove atmosfere.

Da bi utvrdili koji su obližnji zvezdani sistemi u dobrom položaju za posmatranje tranzita Zemljom, Kalteneger i doktor Džeki Fakreti, astrofizičar iz Američkog prirodnjačkog muzeja, posvetili su se katalogu zvezda i njihovom položaju i kretanju Evropske svemirske agencije Gaia.

Odavde su identifikovali 2.034 zvezdanih sistema u roku od 326 svetlosnih godina sa kojih bi se mogao primetiti tranzit Zemlje bilo kada, od pre 5.000 do 5.000 godina u budućnosti.

Sasa Trajkovic
Користе... па и ми смо "можда" ванземаљци који "користе" ову планету... Шалу на страну али како ми користимо сопствену планету мислим да нас остали живи свет гледа као зле "ван земаљце" са неке друге планете. Та фасцинација ванземаљским је одраз инфантилности што је добро што значи да још увек имамо способност да маштамо фантазија је кративна...
Tandara Mandara
Znaju li oni uopste sta je radio, televizija, durbin...kako to da su "oni" svjedoci tranzita zivota na Zemlji a mi jos uvijek gledamo u prazno i nagadjamo da li postoje. Dodao bih na donji komentar, ovo nije ni za Politikin Zabavnik.
Драган Перић
Занимљиво, међутим, ако нас и гледају, питање је шта виде. Ови најближи нама тренутно виде Царску Русију Петра Великог, Београд под Турцима и Аустријанце који се сремају да борбом преотму Београд од њих, Америку као британску колонију... Какогод, ништа што нас представља у лепом светлу.
Mileta
Ovakvi tekstovi su nekada objavljivani u politikinom zabavniku.
Божа
Назад у будућност. Већа је могучност да “ванземаљске” цивилизације постоје, него да не постоје. Питање је само ако су неке можда милион земаљских година или више испред наше, дали их наша “цивилизација” која је и сувише млада према старости планете Земље уопште може приметити и препознати. - Уколико је путовање кроз време могуће, немора се ни радити увек о ванземаљским цивилизацијама.