Četvrtak, 02.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Grčki turoperater gura agencije u bankrot

Većina domaćih velikih agencija pokušava da obezbedi putnike i zaštiti poslovanje. – Rok za povraćaj novca je 15 dana
(Фото Д. Јевремовић)

Većina aranžmana čija je realizacija pod znakom pitanja zbog problema u kojima se našao grčki turistički gigant „Muzenidis travel” je prošlogodišnja. Jedna trećina uplata odnosi se na nova putovanja i letovanja koja su uplaćena ove sezone.

Kako za naš list kažu u turističkim agencijama, od toga će zavisiti i na koji način će se rešavati problemi u kojima su se našli putnici. Da podsetimo, više velikih i manjih agencija iz Srbije godinama su sarađivale s ovim gigantom grčkog turizma i to je, tvrde, bila jedna pouzdana poslovna saradnja. Ovo što se sada dešava sa njima, međutim, izazvalo je mnogo problema i neizvesnosti, a postavlja se pitanje da li je to zvanično krah ove korporacije.

Aleksandar Seničić, direktor Jute, kaže da je ovo veliki problem kako za Srbiju, tako i za tržišta Rusije, Rumunije, Bugarske, Mađarske, s kojima su takođe sarađivali.

– Svi se nadaju da će Grčka pokušati da reši ovaj problem, ali ako kompanija propadne, to može da dovede u velike probleme domaće agencije i uvede ih u insolventnost. U tom slučaju naplata štete ići će preko osiguravajućih kuća. Očekujem da će velike agencije, pa i one srednje, ići i na svoju štetu kako ne bi doveli kompanije u rizik, ali će manje agencije sigurno imati problem. Ovaj slučaj je onaj kakvog se svi u poslu plaše – da propadne lokalni partner kome je sve plaćeno. Ovde je dodatni problem što je izbor inostranog partnera bio sigurna opcija jer je reč o turističkog gigantu u čijem vlasništvu su hoteli, avio-kompanija i delovalo je da ovako nešto ne može da im se desi – objašnjava Seničić za „Politiku”.

Na pitanje šta putnici mogu da očekuju, on napominje da su agencije dužne da u roku od dve nedelje vrate novac putnicima čiji aranžman nije realizovan, dok će se refundacija za one prošlogodišnje obavljati po Uredbi o zamenskim vaučerima, odnosno do 15. januara sledeće godine. Za sada se još ne zna koliko aranžmana je iz naše zemlje ugovoreno preko grčkog „Muzenidisa”, ali velike agencije ih već uveliko prebacuju na druge svoje partnere u inostranstvu i pokušavaju da što više rezervacija obezbede promenom termina, hotela…

U Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija kažu da je turistička inspekcija po saznanju da je agencija „Muzenidis Srbija” otkazala ugovorene aranžmane „odmah pokrenula inspekcijski nadzor koji i dalje traje”.

Kako kaže Dunja Đenić, pomoćnik ministra trgovine za sektor turističke inspekcije, njihova nadležnost je u okvirima delovanja agencija koje su registrovane u Srbiji i da pokreće postupak nadzora. Propust se dogodio, objašnjava, u kompaniji koja posluje u Grčkoj, ali ukoliko se utvrde nepravilnosti i u agenciji koja posluje u Srbiji, onda slede sankcije.

Đenićeva dodaje da je inspekcija posrednik između putnika i agencije i da inspekcija ne može da naloži vraćanje novca putnicima, već samo da ih sankcioniše u slučaju da ne poštuju propise.

– Agencije su u obavezi da putnicima refundiraju novac za nerealizovano putovanje u roku od 15 dana od dana kada je ono otkazano. To se odnosi na one aranžmane koji su uplaćeni ove godine, dok će se u slučaju prošlogodišnjih zamenskih putovanja primenjivati Uredba o zamenskim putovanjima. U slučaju da agencije ne ispoštuju obaveze, putnici se obraćaju turističkoj inspekciji koja dalje rešava taj problem u skladu sa svojim nadležnostima – kaže pomoćnik ministra za sektor turističke inspekcije.

Da podsetimo, dva dana pre početka odmora u grčkim letovalištima agencije iz Srbije dobile su obaveštenje od solunskog turoperatera „Muzenidis travel” da su rezervacije otkazane. Ponuđeno je da se aranžmani prebace za termine od septembra, ali putnici nisu želeli to da prihvate. Otkazani su aranžmani planirani do 26. juna, međutim, u domaćim agencijama sumnjaju da će se to ponoviti i da je ova kompanija u stvari pred bankrotom.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

boza
Bas da vidim da li ce osiguravajuca kuca da plati stetu. I ko iole normalan moze da ocekuje da posle onakve kataklizme od godinu dana, agencije mogu normalno da rade. Cela privreda nam je skoro u poluraspadnom stanju a onda ocekujemo da agencije kao deo tog privrednog sistema funkcionisu bez problema.
dusan1
Osiguranje je zakonski dozvoljeno (i u konkretnom slučaju OBAVEZNO) klađenje ! Osiguravajuće kuće će (na kraju krajeva) platiti svoje obaveze ali će slučaj iskoristiti za sopstvenu promociju i za 'nerealno' povećanje svojih usluga .Kao kladionica koja se nađe u novinama ili TV kada isplati milionski dobitak a kad milionima igrača uzme po neki dinar onda ništa !

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.