Četvrtak, 16.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Automobili stari tri godine skuplji nego kad su bili novi

Unsplash

Pravilo da nov automobil čim izađe iz salona gubi dosta na vrednosti, a posle tri godine korišćenja cena pada za trećinu, u poslednje vreme iz više razloga ne važi.

Američka agencija koja prati cene automobila i kamiona “Black Book” analizirala je cene polovnjaka i došla do zanimljivog podatka. Mnogi modeli, među kojima su uglavnom kamioneti i SUV-ovi, prodaju se polovni po većoj ceni nego što su koštali novi u salonu. To može da se pripiše činjenici da je cena novih automobila u poslednje tri godine rasla, ali i zbog toga što su prodavci automobila, suočeni s gomilanjem zaliha često pribegavali sniženjima. Uz to, pandemija pa nedostatak čipova koji su usporili proizvodnju i isporuku novih automobila širom sveta, dodatno su uticali na ovakav trend.

Prema navodima ove agencije koje prenosi AP, cene polovnih automobila u poslednjih godinu dana skočile su i do 30 odsto u SAD što znači da se može zaraditi na polovnom automobilu, jer se za vozilo staro tri godine danas može dobiti više nego je koštalo novo u salonu. Za, na primer, polovnu “tojotu takomu SR” traži se 3000 dolara više nego 2019. za novu u salonu.

Utvrdili su da je prosečna cena novog vozila 41,263 dolara što je 2,125 dolara ili 5,4 odsto više nego u isto vreme prošle godine.

Kad se ove brojke raščlane, najveći prosečni skok cena beleže porodični monovolumeni sa skokom od čak 15,4 odsto, pa slede luksuzni SUV-ovi sa 10,4 procenata i luksuzne limuzine sa 10,1 odsto u odnosu na isti period 2020. U isto vrijeme, ima automobila čija je cena bitno pala. Među njima su sportski automobili visokih performansi s padom od 13,2 odsto za nove modele, ali i električni automobili s 10,8 odsto nižim cenama u proseku.

Situacija je globalne prirode jer i u Nemačkoj raste potražnja za dizelašima, a pogotovo se to odnosi na stare modele Euro 4 i Euro 5. Kad raste tražnja, rastu i cene. Mnogi naši građani svoju kupovinu polovnih automobila obavljaju u Nemačkoj, koja i diktira cene na tržištu. Portal Mobile.de na kojem je velika ponuda polovnih automobila, objavio je statistiku koja pokazuje da i u Nemačkoj raste potražnja za polovnim dizelašima.

U svojoj analizi Mobile.de ističe da Euro 4 dizelaši u oglasima ili na placevima polovnih vozila u proseku čekaju kupca oko 40 dana, što je za 20 dana manje nego u istom periodu prošle godine. To se odrazilo i rastom cena – za sve dizelaše u proseku 7.2 odsto, što je za 4.4 procenta više od rasta cena ostalih polovnih automobila (benzinaca, hibrida…).

Prema podacima oglasnog portala Auto Scout24, u Nemačkoj cene polovnih automobila ovog proleća dostigle su najviši zabeležen prosečni nivo od  22.424 evra, za 800 evra viša nego na početku 2021. godine. Za poređenje, u proleće 2020. prosečna je cena iznosila 20.858 evra.

Posledično, polovnjaci su poskupeli u Srbiji u proseku za pet do 10 odsto, pa i više. Istaknute cene su visoke u odnosu na pre godinu, dva, a tražnja je smanjena.

Polovna vozila vrednosti od oko 6.000 do 8.000 evra sada su skuplja za 500 do 600 evra, dok su ona od 11.000, 12.000 evra i više poskupela - i do 1.000 evra“, objašnjavaju prodavci sa auto-placeva. Kao glavni razlog navode uticaj pandemije na evropskom tržištu i nemogućnost da se do vozila dođe. Opala je kupovina novih vozila u Evropi jer se vlasnici odlučuju da zadrže postojeće.  Na licitacijama gde se ranijih godina nudilo na primer hiljadu vozila, sada je u ponudi tek nekoliko stotina.

Komentari6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Petar
Korona je zarazila i ekonomiju...
Слободан
"Истакнуте цене су високе у односу на пре годину, два, а тражња је смањена." Ако је тражња смањена, како могу да расту цене? Који је циљ? Да се још више смањи тражња?
Nenad Jovanovic
Blue book
Ivan iz Minhena
Pocetkom 2020. godine gledao Fiat Pandu da kupim, sa svim popustima izasao bi skoro 10 000 evra, dve godine kasnije isti taj automobil sa predjenih 9 500km se prodaje za istu cenu. Toliko iz Minhena...
dusan1
Za Ameriku ne znam ali u EU su novi automobili preskupi a i izbor je sve manji zbog ponude 'ekoloških' modela koje tržište za sada slabo prihvata. Šta znači električni auto ako živim na 10-om spratu bez garaže ? Kako da ga punim ? Da čekam svaki dan par sati pored 'stubića' i za to vreme popijem i pojedem 20€ da bi uštedeo 15 ?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.