Nedelja, 19.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
TV BAROMETAR

Pačija škola

(Фото Ансплеш)

Koju bajku najviše volite? „Trnoružicu”, „Lepoticu i zver”, „Crvenkapu”, „Devojčicu sa šibicama”...?

Zašto? Zato što, sudeći po rejtinzima emisija, gledaoci obožavaju bajke. Bilo kakve, samo nek’ nije realnost i neka se ne traži misaono angažovanje.

Evo primera – u četvrtak (17. juna) na prvom mestu gledanosti ubedljivo je bila telenovela na domaći način „Igra sudbine” (Prva), a na drugom rijaliti „Brak na neviđeno” (Pink). Treće mesto zauzela je ko zna koja po redu repriza serije „Porodično blago” (RTS), na četvrtom je bila turska serija „Fatalna ljubav”, sledi „Zadruga – gledanje snimaka” i na šestom mestu „Dnevnik” RTS. Ti se podaci odnose na ispitanike ciljne grupe od 18 do 49 godina.

U takozvanom totalu, u kojem se uzimaju u obzir svi gledaoci stariji od četiri godine (!), situacija je ista što se prvog mesta tiče – „Igra sudbine” je nedostižni favorit publike. Na drugom mestu je „Dnevnik” (RTS), na trećem „Brak na neviđeno”, slede turske serije „Zakletva” i „Fatalna ljubav”, na šestoj poziciji je „Zadruga”, na sedmoj „Porodično blago”... Tog dana je kviz „Slagalica” bio na 21. mestu!

Donedavno je bilo nezamislivo da centralna informativna emisija javnog servisa ne bude na prvom mestu po gledanosti, a najčešće je za naš najdugovečniji kviz znanja „Slagalicu” bilo rezervisano drugo ili treće mesto na listi najpopularnijih.

Otud ono pitanje o bajkama. Jer, svi programi koji su na čelnim mestima su razbibriga i bez velikih kreativnih ili produkcijskih ulaganja. Potomci televizijskog gledališta koje je jedva čekalo ponedeljak pa da uživa u premijernom dramskom programu ili Bi-Bi-Sijevim naučnopopularnim emisijama, sada se zadovoljava „kao bajagi” programima u kojima se kao bajagi neko dvoje venčava, a zapravo im je stalo do toga da se pojave na televiziji i provedu besplatan vikend. U rijalitiju „Zadruga” su kao bajagi selebritiji za koje niko ranije nije čuo koji stupaju u veštačke emotivne odnose jer su čuli da to publika voli i ne štedi pare za poruke kojima glasa za „ljubav”. Neki od njih su u „Zadruzi” da bi postali poznati, a oni prevejani igrači koji su po pet, šest ili sedam puta u rijalitiju postižu honorare od po nekoliko hiljada evra mesečno.

Prošle nedelje je šestoro „zadrugara” koji najviše „dižu prašinu” gostovalo u emisiji Ognjena Amidžića. Malo su odgovarali na pitanja, malo su se igrali, a onda su tri dame učestvovale u kvizu znanja. Pitanja su bila iz geografije, a odgovarale su Maja Marinković, Kristina Spalević i Aleksandra Nikolić.

Udruživši moždane ćelije i prethodno školsko znanje, ovako su odgovarale:

Glavni grad Holandije?

– Roterdam

Glavni Češke?

– Jao, bre!

Glavni grad Grčke?

– Solun

Mađarske?

– bez odgovora

Norveške?

– Uf, e, pa sad (rekoše one)

Slovenije?

– bez odgovora

Španije?

– Barselona

Učestvovanje im je, zahvaljujući sponzorima, donelo brojne vredne nagrade. A u „Slagalici” oni koji pokažu dobro poznavanje opšte kulture, domišljatost i znanje matematike, odu kući sa knjigom u izdanju RTS. Šta im vredi što znaju koji je glavni grad Slovenije kad ove lepotice konkurišu i za nagradu od 50.000 evra, automobil ili montažnu kuću.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dr Slobodan Devic
Ne znam da li da se smejem ili da placem. Predlazem autoru ove briljantne analize da prouci malo i ekonomsko propagandni program, kao deo masovne potrosacke hipnotizacije. Poredim reklame na nasoj i kanadskoj televiziji. Mada i kod nas ima katastrofalno mozdano-ispirackih reklama (verovali ili ne ne tako cesto), u Kanadi su sve do jedne apsolutno dno ljudske kreativnosti i svesti ...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.