Utorak, 28.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

I automobil i avion

KleinVision printscreen

Mnogo se priča o budućnosti saobraćaja, posebno u velikim gradovima, izlaz se traži i u premeštanju na nebo, pa se mašta  o nebeskom taksiju, velikim dronovima s mogućnošću prevoženja ljudi.. Nebrojeno je projekata, start-apova, prototipova, pokušaja  ali retko se vide te neke ideje u praksi, na nebu...

Slovačka kompanija Klein Vision na jutjubu je objavila video sa snimkom leta vozila koje zovu AirCar. Njegovo ime ga najbolje definiše s obzirom da je – zavisno o modu i prilici – i automobil i avion. Video prikazuje kako vozilo čiji trup liči na sportski auto koji ima rep, krila i elisu pozadi, kreće s travnate površine u slovačkoj Nitri, poleće, leti i sleće na 80-ak kilometara udaljenu pistu aerodroma u Bratislavi. Baš kao i svaki drugi manji avion. Ali tu nije kraj.  Iznenađenje se događa na aerodromu. Pritiskom jednog dugmeta krila se sklapaju, rep se uvlači i ono što je do tada bio avion brzo se pretvara u sportski automobil. Pilot ponovo seda u njega, izlazi iz aerodroma i drumom se dovozi do centra Bratislave.

U Klein Visionu smatraju da bi ovakav dualni transport mogao da bitno izmeni lična putovanja s obzirom da AirCar auto-avion u vazduhu može da putuje brzinom od 300 km/č i da prevali skoro hiljadu kilometara. Slovaci nisu eksperimentirali sa strujom, u vozilo je ugrađena BMV-ov motor sa 160 konjskih snaga koji pokreće standardni benzin.

Na svojoj veb stranici ljudi iz Klein Visiona navode kako je naučna fantastika postala stvarnost. Snimljeni 35-minutni let je već 142. uspešni test poletanja i sletanja. Ovaj put u kabini za komandama,  bio je lično tvorac vozila Stefan Klajn.

Zasad je napravljen samo jedan primerak ovog vozila koje očigledno dobro funkcioniše u praksi. Kompanija veruje u moguću serijsku proizvodnju.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Из угла
Ово је одлично за велике земље у Африци, Азији и Јужној Америци које немају квалитетну путну инфраструктуру. Довољно је изграде писте на сваких 200 километара. Возило би требало да има већи размак од тла за њихове локалне путеве, а онда и округлије да не изгуби превише на аеродинамици. Заобљена Лада Нива са крилима би била пун погодак. :)
Miki
Ovakvi koncepti ne mogu biti uspešni, jer ne može jedno vozilo dobiti homologaciju (upotrebnu dozvolu) i kao avion i kao automobil. Zahtevi koji postoje pred automobilima (da se bezbedno puste na put), i pred avionima (da bezbedno lete) su velikim delom u suprotnosti. Ovakav koncept nije veliki problem napraviti (ovaj uopšte nije prvi koji može i da leti i da se vozi), ali ni jedno homologaciono telo na svetu mu neće dati upotrebnu i prodajnu dozvolu.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.