Ponedeljak, 16.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Zasad bez direktne veze Bulevara umetnosti i Crvene armije

Проблем је насип на коме се налази железнички коридор (Фото Д. Мучибабић)

Bulevar Crvene armije i Bulevar umetnosti tako blizu, a tako daleko. Deli ih nekoliko desetina metara, ali kao da su kilometrima daleko jedan od drugog. Glavna prepreka između njih godinama je nasip na kome se nalazi železnički koridor. Plan je doskora bio da se ova prepreka ukloni tako što bi se probio podvožnjak čime bi se konačno saobraćajno povezala ova dva bulevara, ali kako se čini, od toga, barem zasad, neće biti ništa.

Pre oko tri godine izabran je izvođač za izradu tehničke dokumentacije i izvođenje radova, odnosno probijanje samog podvožnjaka, u međuvremenu je rok iz opravdanih razloga i produžen, ali na kraju od ovog posla, kako saznajemo, neće ipak biti ništa. Kako su za naš list naveli u Direkciji za građevinsko zemljište, probijanje podvožnjaka i spajanje dva bulevara nije moguće izvesti a da se ne ugrozi dinamika puštanja u saobraćaj nove železničke pruge, za čiju realizaciju je zadužena „Infrastruktura železnice Srbije”.

– S obzirom na to da probijanje nadvožnjaka nije moguće završiti pre kompletiranja koloseka železničke pruge, nastupile su okolnosti usled kojih se više ne može ostvariti svrha zaključenog ugovora, te su u toku pregovori sa dobavljačem o sporazumnom raskidu ugovora – ukazuju u Direkciji.

Nije ipak jasno kako se odjednom kao prepreka za probijanje podvožnjaka pojavila rekonstrukcija i modernizacija pruge Beograd – Novi Sad, ako se zna da je ta tema uveliko bila aktuelna u vreme raspisivanja tendera za probijanje saobraćajne veze između Bulevara umetnosti i Bulevara Crvene armije.

Tender na kome se tražio najpovoljniji ponuđač za izradu tehničke dokumentacije i probijanje podvožnjaka okončan je krajem proleća 2018. Na njega se javio konzorcijum okupljen oko „Energoprojekt niskogradnje” čija je ponuda bila ispravna, a koji je imao zadatak da za 270 dana uradi dokumentaciju i da za 210 dana izvede građevinske radove na terenu, odnosno izgradi denivelisano ukrštanje pruge Beograd – Batajnica – Šid (Subotica) i Bulevara umetnosti. U taj posao, bruto vrednosti 312 miliona dinara, izvođač je uveden u avgustu iste godine.

U međuvremenu, nadležni u gradu doneli su odluku o izmeni ugovora o ovoj javnoj nabavci kojom je rok za završetak celog ovog posla produžen do 26. septembra 2020. Razlog za to bilo je što je „Energoprojekt” krajem juna 2019. podneo zahtev za produženje ugovorenog roka – da se za izradu tehničke dokumentacije dobije dodatnih pola godine od dana dobijanja lokacijskih uslova uz napomenu da radovi na terenu mogu da počnu najranije 1. marta 2020. Ovaj zahtev izvođač je opravdao kašnjenjem u izdavanju neophodnih uslova.

Plan je bio da posle okončanja sveg posla u vezi sa dokumentacijom građevinari ispod postojeće železničke pruge urade podvožnjak sa po tri saobraćajne trake za svaki smer, razdelnim pojasom, obostranim trotoarima i biciklističkim stazama.

Još krajem 2019. u Direkciji su isticali da će izgradnja podvožnjaka biti usklađena sa rekonstrukcijom železničke pruge i da će se prvo raditi most na poziciji jednog koloseka, a potom drugog, kako bi se omogućilo funkcionisanje železničkog saobraćaja. O definitivnoj obustavi ovog projekta i sporazumnom raskidu ugovora tada nije bilo ni reči.

Dobra ideja samo u planovima

Zamisao je bila da se povezivanjem Bulevara umetnosti i Bulevara Crvene armije omogući kvalitetna saobraćajna veza između delova Novog Beograda koji su razdvojeni železničkom prugom. Time bi se, pre samo dve godine isticali su u gradu, rasteretile postojeće saobraćajnice. Trenutno u tom delu grada u funkciji je semaforisana trokraka raskrsnica, a izgradnjom podvožnjaka dobila bi se četvorokraka raskrsnica koja povezuje Unutrašnji magistralni poluprsten sa ova dva bulevara. Ako u skorijoj budućnosti bude izgrađen ovaj podvožnjak, njime će se ostvariti i poslednja saobraćajna veza ispod železničke pruge, čiji nasip preseca deo Novog Beograda, od Tošinog bunara do Jurija Gagarina. Ranije je probijen nasip na istoj železničkoj pruzi, na ukrštanju sa Ulicom Jurija Gagarina.

Za spajanje Bulevara umetnosti i Ulice dr Agostina Neta Direkcija za građevinsko zemljište već je raspisivala tender 2015. godine, međutim tada nije bilo zainteresovanih ponuđača.

Komentari10
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Лоша власт
Ништа чудно с партијским стручњацима који ураде превише плитак тунел, брдо и део аутопута су у сталној поправци од изградње, тргови и улице у БГ пропадају пре завршетка вишегодишње обнове. Ово је само још један прилог за рубрику 'Веровали, или не".
Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Probijanje nasipa koji nosi dva koloseka železničke pruge i koji je na vrhu širok oko 15m i nije neki tehnički težak posao. Dovoljno je prvo oko 3m ispod vrha nasipa, odnosno pruga, horizontalnim šipovima; armirano-betonskim ili čeličnim stabilizovati teren, a zatim ispod probiti dva odvojena »tunelčića« dužine oko 20m i spojiti ta dva bulevara. Da to nije neki težak građevinski posao govoei i sama cena radova od oko 2,65 mil. evra, pa je pitanje »za milion $«; Zašto su radovi obustavljeni?
Srki
I predlog je sada, šta tačno? Da ostavimo prugu, bez prolaza, pa ćemo kasnije da rušimo prugu da napravimo prolaz ili da ga nikada ne napravimo? Pričamo o prolazu dužine 20 metara! Jedino logično rešenje je - napraviti taj prolaz, sada i odmah. Jel moguće da to nema ko da uradi? Ljudi prave zgrade od 100 metara, vijadukte visine 300 metara, mostove od 50 kilometara, veštačka ostrva, evo Turska pravi novi kanal za brodove. A mi se mučimo sa prolazom ispod pruge! Nestvarno
Бранислав Станојловић
Нулевар Црвене Армије?!? Зашто не и Вермахт Булевар?
Баба
2300 црвеноармејаца а не две стотине
Баба
Зато што нас је Вермахт убијао и одводио у конц-логоре а Црвена Армија нас је ослободила! Две две стотине црвеноармејаца лежи у костурници на истоку Србије. Булевар Црвене Армије него шта !
Prikaži još odgovora
Ljubiša Brajković
Još je veći apsurd da taj podvožnjak nije obuhvaćen radovima na rekonstrukciji železničke pruge, zahvaljujući sukobu nadležnosti između Direkcije i Železnica Srbije. Čelni ljudi Železnica Srbije su, vođeni ličnim interesima, propustili priliku da taj objekat bude izgrađen u okviru rekonstrukcije železničke pruge. Isti slučaj je i sa nadvožnjakom u Batajnici koji treba da zameni putni prelaz na izlazu iz stanice Batajnica, koji će biti ukinut završetkom izgradnje brze pruge. Apsurd do apsurda.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.