Subota, 04.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Limitatori brzine za neobuzdane vozače

(фото Пиксабеј)

Odzvonilo je nasilnim trkačima na ulicama i putevima. U pitanju je dogovor Evropske komisije i institucija EU iz 2019. koji nije pao u zaborav, samo mu je primena odložena za tri godine. Reč je o ugradnji limitatora brzine u novim vozilima, a odluka bi mogla da drastično promeni svet automobila i drumskog prevoza. Dosta toga se još nagađa o delovanju sistema, ali se pretpostavlja da će vozača koji previše stisne gas sistem upozoravati svetlosnim i zvučnim signalima, možda i vibracijom, a neposlušnost bi bila automatsko otpuštanje „gasa“.

Sistem bi trebalo da koristi podatke GPS pozicioniranja, tehnologiju čitanja saobraćajnih znakova kao i izveštaje o stanju na putevima. Sistem  je nazvan „Inteligentna asistencija brzine“ (Intelligent Speed Assistance - ISA). Taj program će biti ugrađivan u sve automobile proizvedene posle juna 2022. godine. Proizvođačima je ostavljena mogućnost da novu tehnologiju, u aktuelnim modelima proizvedenim pre tog roka, ugrade do 2024. godine.

ISA sistem funkcioniše tako što će automobili biti opremljeni prednjim kamerama i navigacionim uređajima. Pomoću oba sistema automobil će detektovati ograničenje brzine. Ako vozite automobil brže od ograničenja, uključuje se zvučno upozorenje. Umesto zvučnog upozorenje, mogu da se koriste i trepćuća svetla u kabini. Takođe, nakon prekoračenje ograničenja brzine moguće su i vibracije papučice gasa. Ostaje i mogućnost da se sistem isključi ako to zahteva neka bitna okolnost.

Dosadašnji limitatori kod nemačkih premijum modela koji ograničavaju brzinu na 250 km/č a kod Volvo vozila na 180 km/č samo su preteča ovog sofisticiranog uređaja. Limitator bi funkcionisao na svim javnim saobraćajnicama - od gradskih ulica do magistralnih puteva. Obaveza će važiti u zemljama EU, a uključivaće i Veliku Britaniju. Najvažniji cilj uvođenja je ograničenja brzine da se smanji broj nezgoda koje uzrokuju neobuzdani vozači.

Komentari6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

777
nisu krivi vozaci.prvo limitirati proizvodjace automobila. zabraniti proizvodnju automobila koji idu preko 130. i problem resen . . kupite detetu igracku i nedate da se igra,bas nehumano.
Srki
I kada nekom vozaču kompjuter "otpusti gas", i ovaj završi na nebu, jer ga je isto iznenadilo, i njegova procena situacije na putu nije uključivala usporavanje vozila (npr usred preticanja), možda će se autor ovog propisa zapitati da li je trebalo da provede dvadesetak godina za volanom pre nego što se dohvatio smišljanja novih "bezbednijih" propisa. Autopilot je dobar za avion, jer ima radar, ima kontrolu leta, i ima mnogo više vremena za korekciju. U automobilu je situacija sasvim drugačija.
E pa
još jedan korak ka uvođenju totalne kontrole, sve u brizi za "smanjenje broja nezgoda". Loše nam se piše.
Отписани
Антизатвор. Човек почини својом вољом неки криминал, и држава га изолује у затвор, да не би угрожавао безбедност грађана. Али у наше време, у време неолиберализма, држава иде обрнутим смером, одмах те у старту употпуности изолује да и све када би хтео неби могао угрозити безбедност грађана. Шта неолиберализам укида? Укида слободну вољу. Дигитални логор је у ствари антизатвор, јер је затвор за људе са слободном вољом, а антизатвор је за робове.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.