Petak, 24.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Prvi električni automobil nastao pre 123 godine

„Порше” из 1898. (принтскрин Јутјуб)

Svi oni koji veruju da je tek otpočela era električnih automobila, u blagoj su zabludi. Prvi električni automobil konstruisan je krajem 19. veka, tačnije 1898. godine, a njegov tvorac bio je otac danas popularnih sportskih automobila Ferdinand Porše.

Poršeov muzej u Štutgartu u Nemačkoj u svojoj bogatoj kolekciji čuva pravi biser automobilizma, Eger-Lohner C.2, prvi automobil koji je dizajnirao Ferdinand Porše, dok je kao student radio za ovu austrijsku firmu, pre nego što se osamostalio i napravio karijeru u Nemačkoj. Na samom vozilu na nekoliko mesta je ugraviran znak P1, što predstavlja njegov autorski potpis. Eger-Lohner je marka nastala saradnjom Bele Egera, vlasnika preduzeća preteče bečke elektroprivrede i bečkog proizvođača kočija Jakoba Lohnera. Dvojica preduzetnika razmišljala su o prednostima i nedostacima električnih automobila i onih na fosilna goriva i u njihovim je planovima neko vreme prednost imao električni automobil. Porše je konstruirao i motor od tri konjske snage težak 130 kilograma, koji je visio na zadnjoj osovini. Olovne baterije omogućavale su domet automobila od 80 kilometara pri brzini od 25 kilometara na sat. Porše sa svojim električnim automobilom 1899. godine učestvovao na trci u Berlinu i pobedio, vozeći prosečnom brzinom od 25,8 kilometara na sat.

Porše je 1900. godine za istog proizvođača konstruirao prvi automobil na hibridni pogon, kombinaciju električne energije i benzina, koji je dve godine kasnije čak serijski proizvođen – 95 godina pre savremenog hibridnog pogona.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Demos Cratein
Ф. Порше је рођен у данашњој Чешкој па га Чеси не својатају као свог. Имају среће Немци па није рођен у данашњој ХР. Да је тада почела масовна производња и употреба ел. аутомобила данас би око нас имали планине од батерија за ел. аутомобиле а производња аутомобила са моторима на унутрашње сагоревање које троше фосилна горива била би ,,зелена агенда" ЕУ.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.