Utorak, 28.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

U autobusima GSP-a šaroliko stanje sa klimama

Trenutno 507 autobusa najvećeg gradskog prevoznika ima ispravne klima-uređaje, a u voznom parku i dalje je oko 100 autobusa koji nemaju fabrički ugrađene klime. – Kod privatnika sva vozila moraju da budu klimatizovana
После чекања превоза на станицама расхлађење у возилима добро дође (Фотографије Н. Марјановић)

U GSP „Beograd”, čini se, trude se da kao i kod privatnih prevoznika klime rade i u njihovim vozilima, ali u autobusima najvećeg gradskog prevoznika stanje sa rashladnim uređajima i dalje je šaroliko. Samo od sreće zavisi da li će putnik ući u GSP-ovo prijatno rashlađeno vozilo ili u ugrejanu metalnu konstrukciju na točkovima. Iz GSP-a, kada je reč o rashlađivanju vozila po vrelim letnjim danima, uveravaju da je „prethodnih dana uložen ogroman napor da bi se u što većem broju vozila GSP-a, koja imaju fabrički ugrađene klime, one dovele u ispravno stanje”.

– Rezultat toga je da su u oko 90 autobusa dodatno osposobljeni klima-uređaji tako da je ukupan broj autobusa sa ispravnim klimama premašio broj od 500. Trenutno 507 autobusa ima ispravne klima-uređaje. U voznom parku GSP-a i dalje se nalazi oko 100 autobusa koji nemaju fabrički ugrađene klime, a svakodnevno se i za postojeći red vožnje obezbeđuje oko 600 ispravnih autobusa – saopštili su iz najvećeg gradskog prevoznika.
U GSP-u tvrde da je najveći obim radova u autobusima „solaris” koji imaju ugrađene po dve klime.

– Oni su stari osam godina, tako da je u nekima sistem za hlađenje u lošem stanju i potrebni su veoma obimni radovi da bi se klima osposobila. Trenutni broj autobusa u kojima su klime ispravne blizu je gornje granice tehničkih mogućnosti, a narednih dana obaviće se popravke klima u autobusima kod kojih su potrebni najkompleksniji radovi, ali i tekuće popravke kako bi se održao postojeći nivo ispravnosti klima-uređaja – ukazuju u GSP-u i napominju da se svakodnevno servisiraju i klima-uređaji u trolejbusima.

– U saobraćaju su trolejbusi koji su prošli potreban servis. Što se tiče tramvajskog prevoza, klima-uređaje imaju tramvaji tipa KAF – podsećaju iz GSP-a.

I jasno je, u voznom parku GSP-a i dalje nemaju klime sva vozila koja prevoze putnike. Taj „luksuz”, kada je reč o stanju autobusa, za razliku od najvećeg gradskog prevoznika, kome grad za mnogo šta godinama gleda kroz prste, nemaju privatni prevoznici koji drže više od 40 linija. Njima je ugovorom sa gradom nametnuto da sva vozila moraju da im budu klimatizovana i da klime moraju da rade. O tome svedoče i putnici.

– Donedavno sam živeo na Zvezdari i najčešće sam koristio tramvaje, uglavnom su to bili oni češki. U njima da nije otvorenih prozora, ljudi bi se poonesvešćivali. Nedavno sam se odselio u Braće Jerković i sada svakodnevno koristim liniju 26 u kojoj je, bez obzira na tip autobusa, vozilo uvek prijatno rashlađeno – ukazao je sugrađanin Dragan Radović.

Poznato je da već duže, što je za putnike svakako dobro, grad kontroliše ispravnost klima u vozilima i na osnovu toga izriče kazne. Ali, ono što ipak nije jasno jeste koja je svrha kažnjavanja prevoznika koji imaju vozila sa klimama, a koje ne rade, dok sa druge strane najveći prevoznik ima vozila koja su svakako na trasi, kojima je i vek prilično dug, a klime – nemaju. Plan grada jeste da i dalje obnavlja vozni park GSP-a, kako bi se dobila nova, vozila sa klimama, ali kao dan je jasno da to ne može da se reši preko noći jer je reč o ogromnom ulaganju. Dovoljno je samo podsetiti da je potrebno obnoviti gotovo ceo tramvajski vozni park novim vozilima jer je većina ovih šinskih vozila stara i po nekoliko decenija. I, naravno, bez klima. Putnici koji koriste tramvaje i dalje će morati upravo da se oslone na ove starine. Još će se načekati na nove tramvaje, pošto, kako se čini, prioritet grada je i dalje nabavka novih solo i zglobnih autobusa i trolejbusa.

A da zbog neispravne klime ne bi dobili kaznu, privatni prevoznici, kad god u nekom vozilu otkaže hlađenje, menjaju ga, kako kažu, rezervnim.

Komentari4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Boris
Ma to je podnosljivo sve dok ima mesta u prevozu. Medjutim, sa omladinom koja se laktovima bori da svojim pvc mezimcima obezbedi mesto kako bi nesmetano mogli da kljucaju i boreci se stojeci u tih 10-15 min koliko su u prevozu nesto ne propuste ? Kako sad tako nekom omladincu/omladinki sa slusalicama u usima i kablom koji visi i kaci sve oko sebe objasniti nesto ? Pa oni to stite kao vlasnici pasa u parku svoje odvezane mezimce !. Nekako se prostor za koriscenje kod nas suzava. I niko nista ???
Gagi, dipl. ing. saobraćaja
»Nisam dovoljno bogat da bih kupovao jeftino« važi i za klime u autobusima GSP. Da su u autobuse »Solaris« pre osam (8) godina bile ugrađivane klime sa »Carrier« kompresorima, danas bi, a i još dugi niz godina, te klime ugodno hladile putnike. Međutim, nadležnima su »Carrier« kompresori bili skupi, pa su se odlučili za »jeftiniju varijantu« koja ih danas košta 2-3 puta više nego da su ugrađene klime bile sa »Carrier« kompresorima. Reklo bi se; »da nadležni ne znaju, a učiti se ne daju«..
Бата
Ни овај текст се није позабавио честом ситуацијом када се отварањем прозора у бусевима који имају климе, те климе обесмисле и чак додатно загревају ваздух у возилу. Треба да се возач мотивише да на окретници затвори прозоре, и још корисније да се прозори за сезону употребе клима фиксирају на неки минимум могућег отварања, на пример до 5цм, тако да њихово отварање не поништи рад климе а да клаустрофоби међу путницима имају своје олакшање у виду дашка спољњег ваздуха.
Марко
Čemu klime kad tamo gde ih ima narod otvari svaki prozor? Nama to ocigledno nije potrebno.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.