Četvrtak, 23.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Pariz uvodi ograničenje brzine na 30 kilometara na sat

Париз (EPA-EFE/IAN LANGSDON)

Od 30. avgusta ove godine uvodi se ograničenje brzine od 30 kilometara na sat na svim ulicama Pariza, osim na obilaznici. Do sada se takvo ograničenje primenjivalo na 60 odsto ulica koje su bile u područjima s povećanim pešačkim i biciklističkim saobraćajem. Sada zona pokriva ceo grad, osim obilaznice i Jelisejskih polja.

Prestoničke vlasti već neko vreme neprestano ratuju sa svima koji upravljaju bilo kojom vrstom motornih vozila. Uveli su prvo naknade za parkiranje dvotočkaša. Učinili su to sa izgovorom borbe za čištiji vazduh ali i  tišinu neometanu preglasnim skuterima i motociklima. Prvo su gradske vlasti podsticale stanovnike da se s automobila prebace na električne skutere i bicikle. Ali kako je broj skutera rastao, u gradskom parlamentu su otkrili da su električni skuteri zlo i anarhija, pa su problemi rešeni na brz način, a onda su se gradske vlasti prisetile najvećeg neprijatelja u urbanom okruženju – automobila. Odlučeno je da se vozačima zabrani vožnja brža od 30 kilometara na sat.

Gradske vlasti uvode ta ograničenja uz savetovanje sa stanovnicima. Anketirano je više od polovine stanovnika, od kojih je 59 odsto podržalo ograničenje.

Pariz nije prvi počeo s takvim merama. Vlasnici automobila u velikim gradovima poput Madrida, Barselone, Bilbaoa i Sevilje naišli su u već na znakove s označenim brojem 30. I mnogi veći gradovi u Evropi imaju takva ograničenja u stambenim kvartovima ili u užem gradskom jezgru.

Kada automobil vozi brzinom od 50 kilometara na sat rizik od smrtnosti pri nesreći je 90 odsto, a kada vozi brzinom od 30 kilometara na sat iznosi samo 10 odsto, tvrde stručnjaci.

Komentari12
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

marko markovic
To je briga osiguravajućih društava za povećanje profita. Da vlast brine o životima i zdravlju ljudi, dozvolila bi sve vrste cjepiva da građani mogu birati (ali u Francuskoj su dozvoljena samo "zapadna" cjepiva). Da vlast brine o životu dozvolili bi pariškoj kontroli leta komunikaciju u zračnom prometu na engleskom jeziku (ali francuski jezik, na kojem je obavezna komunikacija je važniji od sigurnosti zračnog prometa).
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Најбоље је, због манијака, да СВИ идемо пешице. Онај који није поштовао 50, већ возио и преко 100 у граду, неће поштовати ни 30, а оном који је, по потреби, возио и 10 на сат, ово ограничавање није ни потребно.
dzordz
ovo je suludo. nema savremenog zivota bez saobracaja. normalnog, savremenog saobracaja. 30 kmh ometa odvijanje zivota, pocev od snabdevanja, javnog saobracaja itd. u sumi nema zrtava saobracaja, pa jel treba pariz pretvoriti u sumu? nije to resenje. smanjenje brzine ce opteretiti glavne saobracajnice sa sorijom voznjom i sa manje automobila na sat.
Урош
Свака час на одлуци која је ,,зелена,, и доноси чистији ваздух јер је то брзина којом савремени сус мотори оставаљају неупоредиво мањи co2 отисак од електромобила, при овим брзинама co2 отисак возила мањи је од електротротинета.
Dane
Ovi kasne za nama, u Beogradu već godinama i da hoćeš da voziš više od 30 ne možeš. Zanimljiva je ta hipokrizija - prave se automobili koji mogu da idu 280 ali je u većini zemalja ograničenje 130, proizvode se cigarete ali svuda čujete o štetnosti pušenja, itd.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.