Utorak, 07.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Bosih nogu do zdravlja tela i uma

(Фотографије Pixabay)

Uzemljenje, golonogi, bosonogi... Kako god to želite da nazovete, ovaj stil postaje sve popularniji među ljudima koji žive u gradovima. Ne iznenađuje jer je zdrav, neobičan i apsolutno besplatan način hodanja. Tako da ovog puta više nema izgovora da ne izađete u šetnju ili na trčanje, samo idite bosi, to je tako jednostavno!

Zašto se sve više ljudi odlučuje za bosonogu šetnju u javnosti?

Bright Side objašnjava zašto je skidanje cipela dobro za telo i um.

Može korigovati ravna stopala

Bosonogo hodanje efikasan je i prirodan način sprečavanja ravnih tabana. Još je korisnije kada hodate bez cipela na plaži, travi ili neravnoj površini. Smatralo se da ravne površine ili nepravilne cipele najviše doprinose slabosti mišića stopala.

Pored toga, bosonogo trčanje može takođe da poveća visinu luka stopala. Što više hodate bosi, jači su vam mišići stopala.

Korisno za organe

Što je krv gušća, veća je verovatnoća da ćete razviti kardiovaskularnu bolest. Međutim, ako idete bosi, ne morate da brinete zbog ovoga. Prema studiji koju je sproveo Journal of Alternative and Complementary Medicine (Časopis za alternativnu i komplementarnu medicinu), ako hodaste bosi smanjujete viskoznost krvi.

Štaviše, ako hodatae bosi pomažete razvoju mozga, posebno kada su deca u pitanju. Osim toga, vaše kosti jačaju, a mnoge akupresurne tačke mogu da poboljšaju stanje bubrega i jetre.

Spas od zračenja

Čak i jednostavna veza sa Zemljom dovoljna je da se uravnotežimo. Tajna leži u prirodnom električnom naboju Zemlje koji stabilizuje naše unutrašnje nivoe. Elektroni sa Zemlje uklanjaju struju iz tela i unose mir u naš um.

Može poboljšati vid

Postoji mnogo tačaka pritiska koje mogu da pomognu u ublažavanju bolova, pa čak i bolesti. Dok hodate bez cipela po travi, vršite pritisak na određene tačke što zauzvrat utiče na vaše blagostanje. Kada napravite korak, pritisak je na prvom, drugom i trećem nožnom prstu. Upravo ove tačke odgovorne su za poboljšanje vida.

Obezbeđuje vitamin De

Kada hodate bosi, koža je izloženija suncu. Naročito je korisno hodati bez cipela po travi rano ujutro ili kasno popodne kada sunčevi zraci nisu toliko jaki.

Poboljšava držanje tela

Ako uvek nosite obuću, mišići koji stabilizuju stopala gube snagu. Kao rezultat, dobijate gomilu pratećih bolesti, od kojih je jedno loše držanje tela. Pritisak u određenim tačkama na tabanima, kao i temperature i teksture, čine čuda za vaše držanje tela.

Pospešuje memoriju

Prema studiji koju je objavio UNF (University of North Florida), samo 16 minuta bosonogog trčanja poboljšalo je pamćenje ljudi za 16 odsto. Ukupno 72 osobe koje su imale od 18 do 44 godine učestvovale su u eksperimentu. Ispostavilo se da oni koji su trčali u obući nisu pokazali nikakve promene u performansama memorije. Razlog tome je što vas hodanje bez obuće primorava da pažljivo koračate.

Može se boriti protiv glavobolje

Šetnja bez obuće može da ublaži glavobolju. Smatralo se da se migrena javlja zbog dugotrajnog kontakta sa zračenjem. Srećom, uzemljenje, odnosno stajanje na zemlji bosih nogu smanjuje slobodne radikale i, kao rezultat, umanjuje simptome glavobolje.

Smanjuje bolove u leđima

Često je obuća razlog zbog kog nas sve boli. Stručnjak kaže da štikle zaista mogu da prisile karlicu da se nagne napred, što se završava bolovima u leđima. Dakle, kada hodate bosi, ne samo da jačate mišiće stopala već popravljate držanje i hod. Nešto kasnije možete da primetite da vaše telo prilagođava svoje poravnanje natrag u normalno stanje, jer više ne zavisi od cipela.

Komentari6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Milojko
Ne mogu da hodam bos. Od malena sam uvek nosio carape i patike. Kada odem negde na reku, u prirodu, plazu, more. Namucim se dok hodam bos po neravninama. Kamenje ume da bude ostro i vrelo isto tako i asfalt. Bos sam kod kuce uvek, ali u papucama. Isto tako i na plazi, jedino dok plivam sam bos. U gradu iskljucivo da ima 50 stepeni ja sam u patikama i carapama. Nikada nisam imao problema sa neprijanim mirisom ili nekim gljivicama i sl. Zdrav sam i prav sam.
Joca Dobric
Da,tema vrlo interesantna mozda nedovovoljno poznata i malo koristena za mnoge ali Prirodno garantovano Pozitivno ,dali slucajno ili namjerno Ljudi nemaju Fizicki kontakt -dodir sa Prirodom Tlom zemljom vodom travom sumom ,uvijek smo ispod Krova Kisobrana i cipelama , zidovi podovi plastika izolacija negativna energija slabost bolest , a prilika i Prirodai rjesenje tu napolju, ljeti po kisi desetak minuta prohodati BOS napolju po travi probati i osjetiti pozitivnu razliku ,
Драга Вичић
Молио бих већину популације да боси ходају код своје куће. Искључиво тамо.
Dejan
Slicno je i zimi. Mozete na terasi staviti bosa stopala u sneg na 2 minuta, potom uci u toplu prostoriju. Na taj nacin akivirate akupresurne tacke.
MILE
Hvala vam na ovom članku i danima razmišljam da hodam bos,jer kao dete sam hodao bos i danas sa 77 godina osetim da mi to fali upravo radi ovih navoda koji su obrađeni u vašem članku. Moja poruka je: Ljudi hodajte bosi i učite decu da hodaju bosi.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.