Petak, 24.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Emocije i susreti „uživo” na Palićkom festivalu

Nagradu „Aleksandar Lifka” dobili su glumac Aleksandar Berček, reditelj Kristijan Pecold, glumica Milena Zupančič i producentkinja Ada Solomon
Добитници признања (Фото: Никола Тумбас)

Subotica – Koliko je emocija bilo u subotu uveče na Letnjoj terasi na Paliću na otvaranju 28. Festivala evropskog filma! Zajedno su se pred publikom poklonili četvoro nagrađenih: Aleksandar Berček, glumac i Kristijan Pecold, reditelj dobitnici nagrade „Aleksandar Lifka” za doprinos evropskoj kinematografiji, Milena Zupančič, glumica, dobitnica prvi put dodeljene nagradu „Aleksandar Lifka” za doprinos regionalnoj kinematografiji i producentkinja Ada Solomon, za rad na polju nezavisnog filma primila je nagradu „Andergraund spirit”. Kako je to primetio i Radoslav Zelenović, direktor festivala, davno se dogodilo to da su na jednom festivalu odjednom prisutni svi dobitnici nagrada.

Nakon prošlogodišnjeg skraćenog i bioskopskog izdanja festivala, Festival evropskog filma, 28. po redu, ponovo je u svom uobičajenom formatu, na Letnjoj pozornici, sa 15 selekcija i programa, sa 140 filmova i stotinak gostiju. Filmskim stvaraocima, ali publici nedostajalo je ovo druženje. Amfiteatar u palićkoj šumi bio je ispunjen, a svi gosti vidno uzbuđeni prilikom izlaska na scenu. Kristijan Pecold, reditelj iz Nemačke priznao je da ima ogromnu tremu, gotovo dovoljnu da se onesvesti na sceni. Primajući nagradu ispričao je kako je vest o nagradi dobio upravo u trenutku dok je razgovarao sa četvoro radnika na stepeništu zgrade gde mu je kancelarija, zaintrigiran nepoznatim jezikom koji su govorili. Ispostavilo se da su iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Albanije, a da jedan od njih ima brata angažovanog upravo na ovom festivalu. Umesto čišćenja stepeništa, svi su napravili žurku ispričao je Pecold. Sutradan na konferenciji za novinare, potvrdio je ovaj reditelj, čiji film „Undine” je prethodnih godina prikazan na festivalu, da nosi iz Srbije posebnu emociju. Dirnulo ga je što je u šetnji kraj jezera primetio klupe na kojima su ispisana imena dobitnika nagrade „Aleksandar Lifka”. Govorio  je i o tome kako ideje za svoje filmove dobija čitanjem i šetajući u samoći, ali i da mu je oboljevanje od kovida donelo novu perspektivu, te je odbacio distopijski scenario koji je pre bolesti napisao, i napisao novi, koji je potom ponovo odbacio u korist scenarija po Čehovljevoj priči.

Mnogo emocija pokazala je i Ada Solomon, rumunska producentkinja koja je dolazak na Palić pretpostavila Kanu i festivalu koji je upravo dan ranije završen. „Sve više cenim lični kontakt, to je ono što za mene ima važnost i vrednost”, rekla je Solomon.

Prvi put ustanovljenu specijalnu nagradu „Aleksandar Lifka” za doprinos regionalnoj kinematografiji Mileni Zupančič uručila je Mira Banjac, a dve legende jugoslovenske kinematografije i pozorišne umetnosti na scenu su izašle ruku pod ruku. „Uvek je prijatan osećaj kada vidiš da te nisu zaboravili” rekla je čuvena slovenačka glumica koje je na Paliću boravila kraće od jednog dana.

Milena Zupančič (Foto: Tanjug)

Povratak na Letnju pozornicu ima svoje draži, ali je u subotu noću pokazao i svoju manje dobru stranu, projekcija odličnog filma „Dnevnik iz Gvantanama” na pola je prekinulo snažno nevreme sa jakim vetrom i višečasovnim pljuskom. Repriza filma organizovana je sutradan, a srećom, mada se gledalište ispraznilo za tili čas, svi su uspeli da se sklone, i osim jednog zaposlenog Otvorenog univerziteta, kao producenta festivala, koji je zadobio lakše povrede, niko nije stradao.

Na festivalu je juče prikazan film Zrinka Ogreste „Plavi cvet” i kako je reditelj najavio, ovo je u stvari premijera filma kojoj će i sam prisustvovati, i zbog toga ova projekcija za njega ima poseban značaj. Od 23 časa na programu je film „Francuska”.

Juče, prvog festivalskog dana, započeo je i festivalski život svih programa kao što su „Paralele i sudari”, „Mladi duh Evrope”, „Novi mađarski film”. Ove godine u fokusu je slovenačka kinematografija, te program dokumentarnih i ekoloških dokumentarnih filmova, kao i filmski omaži dobitnicima nagrada.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.