Nedelja, 28.11.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Gume bez pumpanja

(фото промо)

U planu su gume koje u sebi nemaju vazduh i ne mogu da se probuše, ne gube oblik, ne moraju da se pumpaju i otporne su na bušenje. Iako se šara na njima takođe troši kao i na običnim gumama, ovakav tip guma obezbediće bezbedniju, jeftiniju i dugotrajniju vožnju vozačima. To tvrde stručnjaci francuske kompanije „Mišlen” koji rade i istražuju prototip nove i revolucionarne gume.

Ne od skora nego još pre dve decenije „Mišlen” je počeo da radi na konstrukciji „bezvazdušne” automobilske gume koju je nemoguće probušiti, a sve je bliža komercijalna realizacija ove ideje. „Mišlen” je u sklopu projekta pre nekoliko godina počeo serijsku proizvodnju „bezvazdušnih” X Tweel guma, ali su se one do sada koristile na kosilicama za travu i drugim privrednim vozilima koja se kreću malim brzinama, jer su pri većim brzinama ove gume previše bučne zbog vibracija koje stvaraju.

U međuvremenu, „Mišlen” se udružio sa „Dženeral motorsom” kako bi započeo testiranje UPTIS (Unique Puncture-proof Tire System) guma koje je nemoguće probušiti, namenjenih putničkim automobilima. Ove gume će se ispitivati na floti električnih vozila „ševrolet bolt”, a rezultati testova će pomoći inženjerima u daljem razvoju i unapređenju tehnologije „bezvazdušnih” automobilskih guma.

Ako sve bude teklo prema planu, DžM namerava da od 2024. počne da koristi UPTIS gume na svojim putničkim automobilima. „Bezvazdušne” automobilske gume imaju više prednosti u odnosu na konvencionalne pneumatike, a najvažnija je da ne mogu da se probuše ili da ispuste vazduh. Umesto vazduha pod pritiskom u pneumaticima će biti fleksibilni gumeni kompoziti.

Vozači neće morati da brinu o pritisku u pneumaticima i da li će se njihov gazni sloj brže trošiti zbog neodgovarajućeg pritiska vazduha u gumi. Osim toga, automobili više neće imati rezervnu gumu u gepeku, što će dodatno uticati na smanjenje broja proizvedenih pneumatika i samim tim smanjiti potrošnju energije i zagađenje okoline koje nastaje u procesu izrade automobilskih guma.

Na otpadu završi čak 200 miliona guma godišnje, a ovaj broj bi se značajno smanjio uvođenjem UPTIS guma u upotrebu, tvrde u ovom proizvođaču.

Više tehničkih detalja o strukturi materijala za sada nije otkriveno, jer je to ipak tajna „Mišlena”. Bezvazdušne gume montiraju se na obične felne i nikakva posebna modifikacija nije potrebna. Inače, kompanija planira da UPTIS gume ponudi na tržištu 2024. godine.

Da li će automobilska industrija da prihvati gume bez vazduha jer je vazduh u mnogo čemu savršen materijal za gumu, ostaje da se pokaže kroz vreme.

 

Komentari4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Милош
Свако мало неко направи промоцију звану „направили смо гуму без ваздуха“. Ова о којој пишете је била актуелна пре 2 или више година. Вероватно се до тад неко запитао шта буде кад у та пераја уђе блато, вода, снег, бљузгавица, ризла... сва она питања због којих пумпамо гуме још од Гудјира.
Mirko
Na deklaraciji ce sitnim slovima da pise - samo za suvo vreme!
Горан
Најмањи проблем је да се танким слојем гуме, или неким платном затвори са стране и ништа од тога што наводите неће бити проблем.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.