Subota, 04.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Blokada vrata teško primenjiva inovacija

Sistem koji sprečava da autobus krene ukoliko ima putnika na ulazu ugrađen je fabrički u deo vozila, ali je isključen jer je u našim uslovima neprimenjiv
(фото Н. Марјановић)

Vožnja gradskim autobusima trebalo bi ubuduće da bude bezbednija jer grad u njih ugrađuje sistem koji sprečava da autobus krene ukoliko nisu sva vrata zatvorena, najavili su iz grada. Vest da će vozila biti sigurnija obradovala je deo putnika koji očekuju da bolji pregled ulaska i izlaska doprinese smanjenju povremenih nemilih scena, poput onih kada nekog vrata priklešte. Bezbednosni sistemi za zatvaranje i otvaranje vrata autobusa ipak nisu novost za Beograd, podsećaju upućeni u javni gradski prevoz. Deo najnovijih autobusa koji već neko vreme krstare ulicama ima čak i fabrički ugrađen sistem za automatsku blokadu otvaranja i zatvaranja vrata ukoliko su u njihovoj blizini putnici. Ali, taj napredni, automatizovani sistem rada vrata je, kažu, neprimenjiv u našim okolnostima.

– Ovaj sistem fabrički ugrađen u deo autobusa koji su na ulicama isključen je u servisu, odnosno deaktiviran jer je nesvrsishodno primenjivati ga kod nas – navode poznavaoci beogradskog prevoza.

A ako deo vozila koja su na ulicama ima fabrički ugrađen ovaj sistem, zašto nije moguće da se on onda i koristi?

– Zato što svi dobro znamo kakve su kod nas uglavnom gužve u vozilima. Da bi taj sistem, koji iz bezbednosnih razloga blokira otvaranje i zatvaranje vrata ako su blizu njih putnici, zaista funkcionisao, onda bi trebalo da putnici stoje pedesetak centimetara od vrata. A kako izgledaju beogradska vozila – uglavnom su gužve, pogotovu u špicevima, mnogi putnici se tiskaju kod vrata i da ovaj fabrički ugrađen sistem zaista radi, odnosno da nije deaktiviran, vozila bi na stanicama stajala po nekoliko minuta, dok svi uđu izađu i pomere se od vrata. To bi bile i svađe sa vozačima… E zato je neprimenjivo – kaže naš sagovornik.

Teorijski bi, kao i u nekim drugim zemljama, automatsko blokiranje otvaranja i zatvaranja vrata, ako su blizu njih putnici, moglo i u Beogradu da zaživi, ali ako bi se ispunili neki preduslovi.

– Jedan od njih je da počne da funkcioniše metro i da se rasterete autobusi koji trenutno, znamo, čine okosnicu javnog gradskog prevoza. Da bi ovaj sistem rada vrata zaživeo, jedno od rešenja moglo bi da bude da se značajno poveća broj javnih vozila i da se trenutni broj putnika preraspodeli u više njih i tako nestanu slike trenutnih gužvi. Uzmite samo kako na primer izgleda linija 95 – ukazuje sagovornik „Politike”.

Kada bi se povećao broj vozila, to bi dovelo do drugog problema – preopterećenih saobraćajnica i pre svega trasa javnih vozila.

– Možda bi problem trenutne opterećenosti vozila mogao da se reši ne dodavanjem novih, nego povećanjem kapaciteta postojećih, odnosno da se manja vozila zamene zglobnim, većim. E tada bi već možda i imao smisla i bio primenjiv fabrički ugrađeni automatski sigurnosni sistem za blokadu ulaska i izlaska – navodi naš sagovornik.

 

 

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Autobuski saobraćaj u Beogradu treba optimizirati i smanjiti ulazak autobusa prigradskih linija u centar grada. Primer su tri (3) linije koje završavaju na Zelenom Vencu–ZV; 704-Zemun Polje-ZP, 706-Batajnica i 707 ZP–Mala pruga. Autobusi tih linija su od stanice Zemun Gornji grad do ZV većinom poluprazni, a staju na svakoj 2-3 stanici, pa do ZV imaju sledeći broj stanica; 704: 7, 706: 5 i 707: 7, dok autobus 84 od stanice Zemun Gornji grad do ZV ima 14 stanica, jer staje na svim stanicama.
Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Poštovani g-dine Mitar, kada iz Zemuna idem na Zeleni venac, na autobuskom stajalištu Dunavska, na kome inače ne staju autobusi 704, 706 i 707, uđem u prvi autobus do stajališta RK Beograd, gde pređem na prvi od napred navedenih autobusa koji su obično od tog stajališta do Zelenog venca poluprazni, a isto vaši i za povratak; Zeleni venac – RK Beograd - Dunavska. Da bi se optimizacija saobraćaja realizovala, autobus 84 bi umesto na 9-10 minuta imao polaske na 4-5 minuta.
Mitar
Čim neko kaže optimizacija, ja gledam gde mi je novčanik. Vi očigledno u životu niste ušli ni u jedan od nabrojanih autobusa, ako tvrdite da od Zelenog venca do okretnice 17 nema putnika. 704, 707 i 706 su najčešće krcate već na Zelenom vencu, pogotovo otkad su nakrcane onim kratkim užasnim kineskim autobusima. U špicu često ni vrata ne mogu da se zatvore na ZV, a tek u centru Zemuna je katastrofa. Potpuno je neshvatljivo da neko ozbiljno napiše ovo što ste Vi.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.