Nedelja, 24.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

„Krov sveta”: Auto-put Sečuan–Tibet spaja brojne moderne gradove i varoši

Чилонгоу мост на Тонгмаи деоници ауто-пута Сечуан–Тибет

Sadašnji auto-put Sečuan–Tibet, sa južnom trasom od 2.146 kilometara i severnom od 2.412 kilometara, u prometu je već više od 60 godina. Poboljšanjem uslova na putevima i razvojem ekonomskih i socijalnih prilika na Tibetu, auto-put Sečuan–Tibet postao je poput isprepletene mreže. Spaja sve gradove i varoši duž auto-puta, formirajući grupu popularnih urbanih gradova sa funkcionalnom celinom i kompletnim javnim dobrima.

Grad Lindži, okrug Baji

Opštinska vlada grada Lindži smeštena je u okrugu Baji. Zbog svoje male nadmorske visine, dobrih ekoloških uslova i čistoće, oduvek je bio omiljen među turistima. Poslednjih godina grad Baji se oslanja na prednosti otvaranja međunarodnog auto-puta 318, glavnih pokrajinskih puteva i železničke pruge Lalin, radi neprestanog poboljšavanja infrastrukture grada kao i unapređivanja njegovog sveukupnog izgleda.

Čangdu, smešten na severnoj deonici autoputa Sečuan–Tibet, važan je grad u istočnom delu Tibeta i od davnina predstavlja važnu raskrsnicu drevnih puteva Tang dinastije, te Puta svile. Međutim, zbog svoje lokacije u dubokim planinama i klisurama, lošeg prevoza i urbanizacijskog plana, već duže vreme je razvoj Čangdua nefunkcionalan i ograničen.

Od 2012. godine, uz podršku Centralnog komiteta i autonomne regije, na osnovu svoje luksuzne lokacije, vredno se radilo na revitalizaciji prirodnih resursa i unapređenju grada. Posvećeno se ulaže u razvoj urbanističkog plana ove buduće metropole.

Prema rečima Ćinga Džendonga, ministra Čangdua, promena ovog grada može se opisati kao neverovatna. Naime, u prošlosti je urbani deo grada zauzimao površinu od samo 4,6 kvadratnih kilometara sa samo šest mostova, dok je trenutna površina grada skoro tri puta veća, sa trinaest mostova, a stepen urbanizacije celog grada je dostigao 35%.

Vozeći južnom linijom auto-puta Sečuan–Tibet, od istoka ka zapadu, redom ćete proći Makang, Cuogong, Basu kao i okruge Bomi i Gongbuđangda u Lindžiu i druga mesta. Dugo su ova mesta bila poprilično mala, nacionalni auto-put je prolazio kroz njih i predstavljao glavnu ulicu, sa nekoliko prodavnica na obe strane ulice, te su, sve u svemu, uslovi bili poprilično loši.

Danas ovi okruzi nisu više onakvi kakvi su nekada bili. Sada imaju visoke zgrade, mnoštvo ulica i kompletna javna dobra. Neki gradovi su čak izgradili i nova područja gde se može preći reka. U jeku turističke sezone su ogromne gužve na putevima i teško je naći smeštaj. Pored Centralnog okruga, neki manji gradovi su se, uz pomoć pogodnosti nacionalnog auto-puta 318, takođe razvili u karakteristične gradove sa jedinstvenim šarmom.

Ranvu međunarodni kamp na obali jezera Ranvu

Jezero Ranvu, smešteno u okrugu Basu, poznato je mesto na istočnom delu Tibeta. Poslednjih godina ubrzana je izgradnja infrastrukture istoimenog grada koji se nalazi na obali jezera, te je postao prometno turističko mesto. Obala Ranvu je uz promotivna ulaganja izgradila međunarodni kamp, sa površinom od skoro 5.000 metara kvadratnih, koji uključuje restorane, kafiće i auto-kampove. Ovo je postalo veoma popularno mesto za turiste koji posećuju Tibet.

Više od pola veka, kao važna prometnica Tibeta, žila kukavica koja ujedinjuje i koja spaja Tibet i Sečuan, ovaj auto-put igra veoma važnu ulogu. Duž njega su brojni moderni gradovi, od malih do velikih, poput bisera, koji osvetljavaju liniju Sečuan–Tibet, te novi život ljudi svih etničkih grupa.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.