Utorak, 21.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Da li će bankomati zameniti bankarske službenike

Čitalac „Politike” iznenadio se kada je čuo da će novac u Rajfajzen banci ubuduće mahom morati da podiže na bankomatu, jer se znatno smanjuje broj šaltera za isplatu gotovine
(Фото Д. Јевремовић)

Čitalac „Politike” koji je pre nekoliko dana svratio u Rajfajzen banku na Novom Beogradu da podigne platu obavešten je da neće moći još dugo u toj ekspozituri da podiže novac na šalteru nego isključivo na bankomatu. Kada je rekao da nema karticu i da je ne želi, već da insistira da po starom modelu uzima novac, objasnili su mu da će onda morati da ide u neku drugu poslovnicu u kojoj će moći da podiže sredstva kod bankarske službenice.

Na pitanje u koliko će filijala moći da podiže novac i šta ako mu je to daleko od kuće, kao i da li to znači da će morati da stoji u redu ako hoće da dobije gotovinu na šalteru, odgovoreno mu je da je to odluka nadležnih u banci, a da on može da bira šta će činiti.

Kada je upitao šta će s majkom penzionerkom koja ne može da upamti pin da bi podizala penziju i ocem koji takođe ne želi da mu mašina broji novac, nego hoće da mu bankar preda pare na ruke, zaposleni su slegli ramenima. Prilično revoltiran javio se našoj redakciji da bi dobio informaciju li znamo za ove loše vesti i šta će da rade oni koji imaju devizni račun, da li će takođe na nekom uličnom bankomatu da uzimaju novac, uz sav rizik koji to podrazumeva. Šta će biti s penzionerima koji mahom stoje u redu da bi podigli svoju penziju da im aparat ne bi „pojeo” karticu… Posle svega kaže promeniće banku…

U Rajfajzen banci za naš list navode da će oni klijentima koji insistiraju da transakcije obavljaju isključivo na blagajnama, uvek omogućiti i takvu opciju u određenom broju poslovnica u gradovima u kojima imaju više filijala. U mestima u kojima imaju samo jednu ekspozituru, blagajna će biti na raspolaganju korisnicima samo određeni deo radnog vremena. Osnovna razlika u odnosu na klasičan koncept bankarstva je izmeštanje transakcija na višenamenske uređaje i elektronske kanale, kako bi zaposleni u banci mogli da se posvete potrebama klijenata koje zahtevaju više vremena, bilo da je reč o gotovinskim ili stambenim kreditima ili da se razmišlja o ulaganju u privatnu penziju…

Na višenamenskim uređajima (modernim bankomatima) moguće je izvršiti većinu gotovinskih transakcija, kako isplata i uplata u dve valute – dinarima i evrima, tako i bezgotovinska plaćanja računa, uplate na račune u drugoj banci, menjačke poslove, prenose između dva računa, kao i izmirenje kredita i kreditnih kartica kako u gotovini, tako i prenosom sredstava sa tekućeg računa. Pri tome, svaka naša poslovnica po novom konceptu ima takozvanu 24-časovnu zonu, kojoj klijent može da pristupi i van radnog vremena ekspoziture, što mu obezbeđuje dodatnu sigurnost, posebno kod podizanja ili uplate veće sume novca, naglašavaju u Rajfajzen banci.

Ukoliko poslovnica ima dva uređaja, često je jedan u okviru 24-časovne zone, a drugi je spoljnji, kako bi korisnici mogli da upotrebe onaj koji im u tom trenutku više odgovara. Svakom klijentu koji sa rezervom pristupa novom načinu obavljanja transakcija savetujemo da nastavi da dolazi u poslovnicu tokom radnog vremena, kako bi sa svojim bankarem obavio transakciju bilo na bankomatu, bilo na svom mobinom telefonu, sve dok ne postane siguran i sposoban za samostalno korišćenje elektronskog bankarstva.

Naše dosadašnje iskustvo potvrđuje, objašnjavaju u ovoj banci, da se klijenti jako brzo uvere da sve transakcije mogu i sami da obave veoma jednostavno, bezbedno, komforno i to za samo nekoliko minuta. Za korisnike koji pripadaju starijim generacijama, kao i za sve ostale, omogućena je opciju promene pina na bankomatima u ovoj banci i višenamenskim uređajima. Tako na veoma prost način, kao i uz pomoć bankara ukoliko je potrebno, mogu da se opredele za pin koji će lako pamtiti.

Ukoliko klijent još nema karticu ili je nema kod sebe ili mu jednostavno tako više odgovara – na bankomatima postoje i transakcije za koje mu nije potrebna kartica, poput mobilnog keša – isplate sa računa ili uplate uz pomoć koda, uplate na kreditnu karticu, za kredit ili na račun fizičkog lica u našoj banci, zaključuju u Rajfajzenu.

Komentari71
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Леон Давидович
Отпуштају раднике због штедње на радницима да би им остала већа зарада. Истовремено произвођачима банкомата требаће више радника за производњу и одржавање па ће и њима порасти зарада. Иначе новац дижем код банкарских службеника, док нам то сасвим не забране јер шта ме за хладним банкоматом, дражи су ми људи и контакт са њима.
Irena
Bakomat je korisna stvar i nemam ništa protiv, ali hajdemo redom. Prvo su prestali da šalju mesečne izvode. Ako ipak hoću, može, ali mora da se plati. Onda su ukinuli kamate na štednju. Zatim su počela da stižu pisma. Nemam više tekući račun nego paket i nove, veće tarife. Mogu da ugasim račun ako mi ne odgovara, a ako ćutim pristala sam. Onda su počeli da naplaćuju ebanking i šta je bilo besplatno a ne košta banku ništa. Hvala lepo, menjam banku. Neću na drugi kraj grada kad mi treba šalter.
Nekad bilo drugačije
Nostalgično se sećam kupovine nameštaja u RK Beograd i dugog razgovora sa trgovcem. Imali smo vremena na pretek.
Boris dipl. oec.
Ne radi se o tome što će se većina poslova automatizovati, već što se teret poslovanja prebacuje na klijente a besplatne usluge naplaćuju. Nije meni problem da odem na bankomat ili za svoj računar i da za deset minuta završim ono za šta je obučenom službeniku potrebno dva. Problem mi je što mi se naplaćuje nešto što radim sam a banku ne košta ništa. Ista je stvar i u mojoj branši. Sve je manje prodavaca koji mogu da vam pruže informaciju o robi a sve više automatskih kasa i radnika obezbeđenja.
Gentilhomme Vieille Canaille
Razumem da je za starije gradjane koji nisu informaticki obrazovani to neprihvatljivo , banke im moraju izaci u susret . I ja sam u tim godinama , blizu 80 , ali sam to sve prosao pre 20 g u Francuskoj , u banku idem mozda jednom u pola g . Sve obavljam preko mobilnog : menjam devize , placam racune , saljem novac , vece kupovine placam karticom a za sitnije podizem na bankomat . Primetio sam i mladji plase , ali je u stvari jednostavno ...Cak i pojedine intimne usluge placam karticom .

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.