Petak, 22.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Letnja sezona dobra zahvaljujući domaćim gostima

U Beogradu popunjenost hotela 50 odsto, dok su planinski centri i banje zabeležili bolje rezultate. – Zdravstveni turizam prioritet za budućnost
Луковска бања Фото Д. Боснић (

Domaći turisti će izvući i ovu sezonu, uvereni su u ovom sektoru, zbog čega se nadaju da će država omogućiti i dodatne vaučere za subvencionisani odmor u našoj zemlji. Iako je broj gostiju u turističkim centrima smanjen tokom jula, jer su mnogi ipak odlučili da idu na more, domaći gosti su i tokom prethodnog meseca brojniji u odnosu na strance.

U odnosu na prošlu godinu, prema najnovijim podacima Republičkog zavoda za statistiku, broj turista je veći za 48 odsto, a noćenja za 39 procenata. U junu je u odnosu na isti mesec 2020. broj noćenja domaćih turista veći za 12, a stranih za 270 procenata. To ipak ne znači da su se strani gosti vratili u Srbiju, jer zvanično najveći broj posetilaca je iz dijaspore, dok je broj turista iz regiona i zapadnoevropskih zemalja izostao.

Iz Udruženja hotelijera i restoratera Srbije kažu da je popunjenost hotela u glavnom gradu i dalje oko 50 odsto, a u planinskim centrima i banjama poseta je za oko 10 procenata slabija nego prošle godine.

– Posla za hotele nema dok ne krenu rezervacije, a to se i dalje ne menja – gosti rezervišu danas za sutra ili last minit ponude. To je veliki problem zbog planiranja radne snage, ali to su nove okolnosti i moramo se navikavati. Kada je reč o Beogradu od 124 hotela koja imamo na raspolaganju popunjenost je najveća u centru grada i gosti su uglavnom poslovni ljudi, a stranih turista je zanemarljiv broj – kaže predsednik ovog udruženja Georgi Genov.

Kako će se sezona nastaviti do kraja godine diktiraće pre svega situacija sa epidemijom. Za naš turizam mnogo znače i mere koje će Evropa uvoditi, jer od toga zavisi i da li ćemo ponovo imati strane goste u Srbiji. Inače, oni su do sada činili 60 odsto svih gostiju koji su turistički boravili u našoj zemlji.

Međutim, u sektoru turizma navode da moraju da se prilagođavaju novim okolnostima, pa se nastavlja projekat sertifikacije hotela, a od ponedeljka kreću i obuke za oko 10.000 zaposlenih u njima, a preko lokalnih turističkih organizacija i u privatnom smeštaju.

Kada je reč o planinskim centrima, letnja sezona je, kažu, zadovoljavajuća. Samo na Zlatiboru u ovom trenutku boravi oko 25.000 posetilaca.

Prema rečima Vladimira Živanovića, predsednika Turistike organizacije Zlatibora, u odnosu na 2019. pad posećenosti i prometa je zanemarljiv.

– Od otvaranja gondole prevezli smo oko 140.000 putnik i interesovanje je i dalje ogromno. Imali smo i druge događaje koji su obezbedili sadržaje i zato je poseta pristojna. U jednom trenutku se osetilo da je manje gostiju jer su mnogi otišli do mora, ali u ovom trenutku je hotelski smeštaj popunjen, a i većina u privatnom vlasništvu, napominje Živanović i dodaje da je primetno da se ljudi vraćaju u hotele jer vole servisne usluge i sadržaje koji mogu da se dobiju u ovoj vrsti smeštaja.

U Ministarstvu trgovine turizma i telekomunikacija navode da su se vaučeri za subvencionisani odmor i ove godine pokazali kao „vetar u leđa” domaćem turizmu i da će se rezultati tek videti u budućnosti.

– Mnogi su svoju zemlju upoznali tek sada. Iako su strani gosti izostali, domaći su takođe prestali da putuju u inostranstvo i odmor provode uglavnom u Srbiji. To se vidi naročito u slučaju banja. Ova mesta sada posećuju mladi i visokobudžetni gosti i banje više ne podrazumevaju samo mesta za lečenje, kako se smatralo ranijih godina. To su sada turistički centri u koje se investira i koji mogu da pruže potpunu uslugu poput najpoznatijih evropskih banja – kaže Žikica Nestorović, državni sekretar za turizam.

Prema njegovim rečima zahvaljujući vaučerima, ali i drugim ulaganjima u turizam, ovaj sektor će nastaviti da se oporavlja i vrlo brzo vratiti u poziciju rekordnih rezultata kakvi su beleženi pre početka pandemije.

Inače, kako je ranije saopšteno iz resornog ministarstva u postkovid periodu upravo će zdravstveni turizam biti jedan od prioriteta i zbog toga je neophodno da se razvija banjski turizam.

Posebno i zbog činjenice da su i u prethodnom kriznom periodu upravo banje zadržale ili čak imale rast turističkog prometa, čemu je doprineo i program turističkih vaučera. Na primer, u prva četiri meseca ove godine u Sokobanji je povećan broj turističkih dolazaka za čak 132,8 odsto u odnosu na isti period prošle godine, dok je u 2020., prema broju realizovanih noćenja, Sokobanja bila u pet najposećenijih destinacija u Srbiji.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.