Sreda, 08.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Autobusi sa dvostrukim vratima prolaze tehnički pregled

Pojedina javna solo vozila nisu prošla preglede upravo zbog vrata. – Problem u tumačenju pravilnika
(Раде Крстинић)

Autobusi su im relativno novi, stari svega pet-šest godina. Klimatizovani su, redovno se održavaju, ali među nekim gradskim prevoznicima ovih dana pojavio se strah da će veliki deo tih njihovih vozila morati da bude sklonjen sa trase i da će zbog toga znatno trpeti mnoge linije javnog gradskog saobraćaja. Pogotovu one koje opslužuju isključivo solo autobusi. Jer upravo jedan broj ovih javnih vozila, kako saznajemo, minulih dana nije dobio „zeleno svetlo” na tehničkom pregledu. Razlog za to, prema nezvaničnim informacijama, bio je što su pojedini tehnički pregledi smatrali da solo autobusi čiji je ukupni kapacitet veći od 100 mesta (kada se uračunaju i mesta za sedenje i ona za stajanje) moraju da imaju četvora vrata, nikako manje od toga. Sa više od 100 mesta, a sa troja vrata, nema „zelenog svetla” za autobus koliko god da je on nov, bio je ovih dana stav određenih firmi koje se bave tehničkim pregledima.

Zabunu je, kako smo u međuvremenu saznali, unelo tumačenje pravilnika koji uređuje ovu oblast. Neki od izmenjenih članova, odnosno stavki tog pravilnika, kako su nam nezvanično rekli prevoznici, počeli su da se primenjuju od jula i tu je i došlo do problema. Začkoljica je nastala u tumačenju člana 94 Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima. Taj član, kako za naš list navode u Sekretarijatu za javni prevoz, predviđa da „vozila kapaciteta većeg od 100 putnika, klase autobusa 1 i klase A imaju najmanje četvoro vrata”.

– Takođe, isti član predviđa da se dvostruka vrata čija širina iznosi najmanje 1,1 metar računaju kao dvoja vrata. Uzimajući u obzir da sva solo vozila u sistemu javnog linijskog prevoza putnika na teritoriji Beograda, koja imaju kapacitet više od 100 putnika, imaju barem jedna vrata širine 1,2 metra, sva ona ispunjavaju traženi uslov predviđen članom 94 – pojašnjavaju u sekretarijatu.

Na osnovu ovih odgovora može se zaključiti da, posle ovog tumačenja člana 94, nijedan tehnički pregled neće smeti da vrati solo autobuse koji učestvuju u javnom beogradskom prevozu jer svi oni imaju barem jedna dvostruka vrata.

Ipak, dok uključeni u javni gradski prevoz nisu detaljno proučili i izanalizirali ovaj član, kako smo saznali, među prevoznicima i nadležnim za prevoz ovih dana zavladao je, narodski rečeno – opšti haos. Brojalo se koliko autobusa je sa troja vrata, koja sve vozila bi mogla da naiđu na sličan problem, gledalo se koje kompromisno rešenje bi moglo da se nađe da ne bi trpeli putnici i linije i gradskog i prigradskog prevoza. Na sreću, u toku jučerašnjeg i prekjučerašnjeg dana, ustanovljeno je da za tim nema potrebe i da je samo pogrešno tumačen jedan član pravilnika u pojedinim tehničkim pregledima.

Kako kažu prevoznici sa kojima smo razgovarali, oni razumeju i zaposlene u tehničkim pregledima. Kako dodaju, pravilnici i članovi pravilnika stalno se menjaju, deo članova se primenjuje, primena drugih članova se prolongira, pa se u tehničkim pregledima, kako koji član stupi na snagu, trude da ih odmah doslovno primene. Ali, to doslovno nekada, kao u ovom slučaju, ispadne bukvalno čitanje, pa čak i pogrešno. Jer, da li iko od Beograđana može da se seti da je video na ulicama neki solo gradski ili prigradski autobus sa čak četvora zasebna vrata?

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

mm
postojao je jedan autobus solo sa 4 vrata Prototip Ikarbusa bio u pogonu Kosmaj sa oznakom 001 proizveden je bio 1996-1998 nisam siguran.
dusan1
Retroaktivni zakoni i propisi su koliko ja znam protivustavni. Ako je vozilo registrovano znači da je prošlo atest i da zadovoljava sve zakone i propise koji su na snazi u trenutku izdavanja saobraćajne dozvole . Sve kasnije izmene zakona nebi trebalo da se odnose na to vozilo dokle god je u saobraćaju pa makar to bilo i sto godina !

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.