Nedelja, 17.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Ponovo kucaju satovi na staroj Železničkoj stanici

(Фо­тографије Исто­риј­ски му­зеј Ср­би­је)

Tačno u 15 časova su ponovo „zakucala” tri sata koja već decenijama pokazuju vreme sa nekadašnje Glavne železničke stanice. Satovima je promenjen analogni sistem i ubačen digitalni kako je, kaže dr Dušica Bojić, direktorka Istorijskog muzeja Srbije, u poslednje vreme postala praksa na javnim časovnicima. Zamenjene su i teške kazaljke, a na krovu su postavljeni dži-pi-es antena i solarni paneli. Kako ona ističe, to su isti satovi koji su tu već decenijama, samo im je sada promenjen sistem – umesto mehaničkog, sada je digitalni.

Satovi su vraćeni tamo gde su i bili – iznad glavnog ulaza, sa bočne strane ka Autobuskoj stanici i sa one strane gde su nekada bili koloseci.

Na zgradu iznad saobraćajnog čvorišta – raskrsnice Savske i Nemanjine ulice sat je postavljen odmah po otvaranju stanične zgrade 1885. godine. U savezničkom bombardovanju 1944. godine zgrada Glavne železničke stanice je teško oštećena, kao i sat. Odmah po završetku rata počela je obnova ovog zdanja. Radovi su nadgledali Rusi, odnosno Sovjeti. U sat je stavljen novi mehanizam i on je vraćen na svoje mesto, ali je sa njega skinuta čipka od kovanog gvožđa koja ga je krasila.

Sat je potom radio godinama bez problema, ali je u poslednje vreme počeo da se kvari. Zbog toga je odlučeno da se zameni postojeći mehanizam i analogni sistem. Sada ovaj orijentir u vremenu ponovo radi i pokazuje vreme svima koji dođu na Savski trg.

Komentari10
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Beogradjanin-Istrijan_Schwabenländle
@ Silva,to postoji u mnogim gradovima po Evropi, jedan primer je Minhen gde cesto putujem, gore putnicki vozovi, ispod lokalni prigradski, i jos nize podzemna zeleznica.Preseda se bez stresa, bez kise i bez snega, ali Politika to ne zeli( sme ) da objavi, nesto sto izvestan broj citalaca u Srbiji zna, ali takvi smo/su.
Boris
Zar nije logicno da se sacuva mehanicki sat koji uz redovno odrzavanje moze da traje vijekovima?
Biće tu, dok kažeš metro (i ostale bajke)
Jeste logično - da imamo majstore za to. Nije ovo Austrija ili Nemačka, mi smo naše majstore odavno penzionisali
Тужно, ружно и отужно
Само бих укратко да додам једну чињеницу, које неки коментатори, изгледа, нису свесни. Главна железничка станица Београд више не постоји. Остала је само станична зграда, чија је фасада нашминкана како би макар привремено изгледала пристојно, споља. Изнутра тек предстоји реновирање, и то темљно, јер држава деценијама није одржавала објекат, што је опште место у управљању државном инфраструктуром - чека се да нешто потпуно пропадне, па се онда темљно поправља, "за све паре".
Aleksandar Glisic
Sacuvajte bar te stare mehanizme ili ce i oni da zavrse na buvljaku
Džo
[email protected] izgraditi podzemnu ždlzničku stanicu i metro kod stare železničke stanice i to staviti u funciju.Bravo .

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.