Sreda, 18.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
55. KARLOVE VARI

Zbogom doba nevinosti, ja moram dalje

Из филма „После зиме” (фото: прес служба 55. КВИФФ)

Karlove Vari – Jana, Marija, Mladen, Danilo i Bubi su mladi Nikšićani koje je život razvejao po Kotoru, Beogradu i Novom Sadu, ali ih od ranog detinjstva nije rastavio. Ova čvrsto,  ljubavlju i drugarstvom, povezana petorka čini glavne junake debitantskog dugometražnog igranog filma „Posle zime” scenariste i reditelja Ivana Bakrača, nastalog u koprodukciji Crne Gore, Srbije i Hrvatske, koji je u takmičarskom programu „Istočno od Zapada” na 55. Karlove Vari festivalu sinoć imao svoju svetsku premijeru.

Kao već dobro poznati i višestruko međunarodno nagrađivani autor kratkih filmova poput: „Ratovi”, „Koža će nam postati siva” i „Maleš”, takođe i filmski selektor na festivalima u Herceg Novom i beogradskoj „Slobodnoj zoni”, Bakrač sada nudi čvrsto skrojen i postavljen urbani generacijski film. Toliko drugačiji od uobičajene regionalno-filmske matrice. Sa lepom pričom o tom raskršću pred početak životnog sazrevanja. O tom neophodnom pozdravu sa dobom nevinosti, ležernosti i nesvesnosti svih težina života. Sa svesnim i  podsvesnim odlukama da se krene dalje, da se zakorači u taj neizvestan, neistražen i neprivlačan svet odraslih. Svet u kojem se traume i tajne o ratnim strahotama nose sa sobom u grob...

Ivan Bakrač u Karlovim Varima

U duhovitim tonovima Bakrač osvetljava svih pet likova, inače svesnih da je njihovo prijateljstvo fundamentalno za njihove živote, i korak po korak pripoveda o toj mladoj posleratnog generaciji nad kojom još visi senka prošlosti. Prošlosti u kojoj su oni bili tek mala deca, a očevi u ratu.

– Hteo sam da napravim film o prijateljstvu u jednoj generaciji, ali tako da komunicira sa svim generacijama gledalaca. Čini mi se da danas, možda i više nego ikada, postoje velike razlike u razmišljanju među ljudima različitih uzrasta, a ja sam hteo da ovu priču razumeju svi: od „klinaca” koji danas žive drugačije nego moje društvo kada smo bili tih godina, do naših roditelja ili čak njihovih roditelja koji bi, nadam se, mogli da osete nostalgiju – kaže za „Politiku” ovaj scenarista i reditelj.

Rođen u Nikšiću (1987), sa diplomama filmske režije, ali i unutrašnje arhitekture i masterom režije u klasi profesora (i reditelja) Vladimira Blaževskog, i sa životom na relaciji Beograd–Nikšić, Bakrač je film „Posle zime” realizovao u saradnji sa crnogorskim (Ivan Đurović i Snežana Nikčević), ali i sa beogradskom producentskom kućom „Biberče” i „Akcija Film” (Nikolina Vučetić Zečević i Maja Ilić), kao i sa hrvatskim koproducentima zbog čega u filmu kao autore originalne muzike ima čuvenu kompozitorsku braću Alena i Nenada Sinkauza. Za glumce je nepogrešivo odabrao Momčila Otaševića (Mladen), Anu Vučković (Marija), Petra Burića (Danilo), Maju Šušu (Bubi) i Ivonu Kustudić (Jana). Od njih petoro, ne zna se ko je bolji i srođeniji sa svojim filmskim likovima. Veliku draž filmu daju i glumački doprinosi Bojana Žirovića (Nikola, Mladenov stariji brat) i uvek tako autentična i moćna pojava Moma Pićurića (čovek sa kutijom), ali i uzbudljivo koloritna fotografija snimatelja (direktora fotografije) Dušana Grubina...

Za „Politiku” autor filma „Posle zime” još kaže:

– Voleo bih da starije generacije osete bar malo odgovornosti što mi danas prolazimo kroz velike podele, što smo konstantno u tranzicijama. Koliko god se mi trudili da živimo i mislimo drugačije, raspad Jugoslavije i posledice rata će oblikovati naš život, bili mi svesni toga ili ne. Tako sam razvijao i samu priču filma. Od starta je ideja bila da se fokusiram na ono što mi je zaista najvažnije, na temu prijateljstva i kraja  mladosti, ali se motiv uticaja sredine u kojoj živimo na razvoj životnih puteva mojih likova desio spontano, i nadam se suptilno...

U Karlovim Varima „reprezentaciju” na svetskoj premijeri filma „Posle zime” činili su, osim scenariste i reditelja Ivana Bakrača, još i: glumci Momčilo Otašević, Ana Vučković, Petar Burić, Maja Šuša i Ivona Kustudić, producent Ivan Đurović, koproducenti Nikolina Vučetić Zečević i Giom de Sej, scenografkinja Dragana Baćović i montažerka Nataša Pantić...

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.