Ponedeljak, 25.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

„Kritična masa” u susret novoj školskoj godini

Ukoliko postoji dobra infrastruktura, bicikl je lako i praktično uključiti u svakodnevni život – danas za odlazak u školu, a jednog dana i za odlazak na fakultet, posao, pijacu...
(Фото: Н. Марјановић)

Pod sloganom „Roditelji, povedite decu – Deco, povedite roditelje” sutra od 16.30 časova biće organizovano novo izdanje „Kritične mase”, ovoga puta u susret školskoj godini. Okupljanje će biti priređeno na Trgu Nikole Pašića, a biciklisti će se onda provozati pored nekoliko osnovnih škola na Starom gradu i Novom Beogradu. Vožnja će biti završena u dvorištu OŠ „Laza Kostić” u Bloku 23 na Novom Beogradu.

Na ovaj način, kako ističu u Udruženju „Ulice za bicikliste”, simbolično će pozvati decu da na putu do škola koriste bicikle (tamo gde za to postoje uslovi, odnosno biciklističke staze). Ova vožnja biće i poziv za grad da uradi više na povezivanju škola i okolnih ulica biciklističkim stazama kako bi ih najmlađi sugrađani koristili za bezbedan odlazak u škole.

– Rešenja za gužve u saobraćaju ima, a jedno od značajnijih, koje se pokazalo kao vrlo efikasno, jeste poboljšanje biciklističke infrastrukture. U gradovima širom Evrope, odlazak u školu biciklom je sasvim uobičajena pojava. Mnoga deca od osme ili devete godine idu sama u školu biciklom. Zašto su deca Beograda manje važna od svojih vršnjaka iz drugih evropskih zemalja? Vožnja bicikla je zdrava i zabavna aktivnost pogodna za sve uzraste – jednom kada naučite da vozite bicikl, ne možete tu veštinu da zaboravite – poručuju iz ovog udruženja.

Kako ističu, ukoliko postoji dobra infrastruktura, bicikl je lako i praktično uključiti u svakodnevni život – danas za odlazak u školu, a jednog dana i za odlazak na fakultet, posao, pijacu.
– Prednosti biciklizma je mnogo, ostaje samo problem nedostatka volje donosilaca odluka u Srbiji da ga uključe u svakodnevni život i pitanje vremena kada će to morati da urade. Jer ako mi ne uspemo da se izborimo za prava biciklista, zvaćemo decu. Da objasne starijima zašto je bajs kul i zašto moramo da se izborimo za njega na ulicama – naglašavaju u Udruženju „Ulice za bicikliste”.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

ФБП Суботица
Коме год није јасно о чему је, заправо, овде реч и коме служи ова вишегодишња кампања, нека оде 15 километара од центра Београда, ка североистоку - до Панчева. Па нек погледа по панчевачким улицама како се бицикл, традиционално, користи као превозно средство. Али, не фенси бицикл (и бициклистичка опрема, ништа испод 300-400 евра) какав у Београду служи за "бициклирање", него бицикло,обично, редовно, старо 20-30-50 година, које људима служи само да се превезу, а не да терају моду и мењају брзине.
Petar
Najjeftinija bicikla sa brzinama dovoljna je za ljude koji sednu na biciklu jednom nedeljno. Za njih je sve preko toga bačene pare. Nekome ko vozi biciklu skoro svakodnevno 20 i više kilometara potrbno je nešto bolje. Jedno 200 Evra za dobru polovnu biciklu. Leti mi je bicikla glavno prevozno sredstvo, probao sam i jeftinu i skuplju varijantu tako da znam o čemu pričam. I probajte da vozite svaki dan Nemanjonom pa do Trošarine svaki dan pa onda pričajte o vožnji Beogradom bez brzina.
ФБ "Партизан" Суботица
Управо суштина и јесте у "бициклирању". Јер, увођење моде бициклирања у Београд, по сваку цену, сужава ионако уске улице и тротоаре (уз изузетак Новог Београда), тако да настаје "туча" између пешака, возача аутомобила и бициклиста, ко ће да "узме" више. Ако и даље не схватате о чему причам, посетите нпр. Панчево или било коју варош у Панонској низији. Видећете и можда схватити разлику - између "бициклирања" и коришћења бицикла као традиционалног, јефтиног, обичног превозног средства.
Prikaži još odgovora

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.