Nedelja, 24.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Navike za zdrav život

Bićete srećniji sada i ubuduće ako uspostavite zdrave navike, kao što je više spavanja i upravljanje stresom
(Фото Пиксабеј)

Svi to intuitivno znamo. Kada radimo nešto što je zdravo, jednostavno se osećamo bolje. Jedan dan zdrave ishrane povećava našu posvećenost programu upravljanja težinom. Rano jutarnje pešačenje sa prijateljima podiže nam raspoloženje i podstiče nas da ostvarimo uspešan, produktivan dan. Nedeljno popodne posvećeno uživanju i opuštanju snižava nivo stresa i omogućava nam da „napunimo beterije” za narednu nedelju.

Dakle, ako tražite još jedan razlog za popodnevni trening, pravite zdrav izbor kada proučavate meni u restoranu ili legnete na vreme, podsetite se da ćete biti srećniji i sada i ubuduće ako uspostavite zdrave navike, savetuju stručnjaci, a prenosi sajt usnews.com.

Pokušajte sledeće navike da uvrstite u svoju dnevnu rutinu kako biste bili srećniji i poboljšali opšti kvalitet svog života.

Fizička aktivnost

Fizička aktivnost poboljšava raspoloženje i podstiče osećaj sreće na nekoliko načina, uključujući povećanje proizvodnje serotonina, smanjenje hormona stresa i služi kao pozitivno odvraćanje pažnje od mnogih svakodnevnih briga. Deset minuta fizičke aktivnosti dovoljno je da ostvarite brzo poboljšanje kako fizičkog tako i mentalnog zdravlja. Vrsta aktivnosti nije toliko važna – svaki svrsishodan pokret je delotvoran, ali raznolikost će obezbediti zainteresovanost i tako ćete izbeći dosadu.

Ne ustručavajte se da izađete napolje. Fizička aktivnost na otvorenom – koja se naziva i zelena vežba – može dodatno da poveća vaše osećanje sreće. Vežbanje napolju poboljšava raspoloženje i samopoštovanje i smanjuje osećaj napetosti i besa.

Sve to spojite sa saznanjem da vam redovna fizička aktivnost pomaže da duže živite, imate bolji kvalitet života i poboljšate pamćenje i fizičke funkcije kako starite, što je više nego dovoljna motivacija za kretanje.

Dobro se hranite

Dobra ishrana, koja ne znači strogu dijetu, uskraćivanje ili izbegavanje određenih grupa namirnica, vitalna je za skoro svaki aspekt zdravlja – uključujući i mentalno zdravlje. Formiranje zdravih navika u ishrani treba da bude postepeno, a možete da ih ostvarite tako što ćete, što je češće moguće, da se odlučujete za jednostavne zdrave izbore. To bi značilo da treba da se usredsredite na konzumiranje hrane bogate hranljivim materijama i da kontrolišete količinu svojih porcija.

(Foto Peksels/Cottonbro)

Obuzdavajte stres

Stres je neizbežan deo života. Ono što nije neizbežno jeste da mu dozvolite da vam uništi sreću. Naučite da kontrolišete i obuzdavate stres uz pomoć promišljenih vežbi (joga, pilates, tai či), meditacije, dubokog disanja ili hobija koji vam donose mir i radost.

Osim toga, pokušajte da preduhitrite, a zatim izbegnete uobičajene stresore. Na primer, ako znate da vam prisustvovanje nekom društvenom događaju posle posla izaziva uznemirenost, izbegavajte taj događaj ili pronađite način da mu pristupite na bolji i drugačiji način. Treba da naučite da zaštite sebe i da kažete „ne” – to je bitan element očuvanja vaše sreće.

Socijalizujte se i družite se

Osećaj zajednice važan je za duhovno, emocionalno i mentalno zdravlje. Vreme provedeno sa prijateljima, porodicom i voljenima odličan je način da napunite baterije i doživite sreću.

Naravno, svi imamo različite potrebe, pa se družite koliko god želite i na načine koji jačaju vaš opšti osećaj dobrobiti.

Spavajte dovoljno

Oporavak je vitalni aspekt fizičkog zdravlja – svaki sportista će vam reći da je odmor neophodan za optimalan učinak – ali je neophodan i za vaše mentalno zdravlje. U toku sna vaše telo se oporavlja od događaja od prethodnog dana i priprema za ono što sledi. Prosečnoj osobi potrebno je između šest i osam sati sna dnevno.

Nažalost, velika većina nas je hronično neispavana, što može da ima strašne zdravstvene posledice, uključujući gojaznost, povećanu upotrebu alkohola i duvana, hormonsku neravnotežu i veću učestalost dijabetesa i hipertenzije. Nedostatak sna takođe može da ugrozi imunološki sistem i da dovede do promena raspoloženja i nestabilnog ponašanja.

Ako je to moguće, pokušajte da uvedete rutinu pre spavanja, što će vam olakšati da brzo zaspite i omogućiti vam da se odmorite onoliko koliko vam je potrebno. Određeno vreme za odlazak na spavanje i buđenje važna su navika koja može da vam omogući da postignete održiviji nivo energije i stabilnije raspoloženje. Ono što je bitno jeste da se taj ritam održava sedam dana u nedelji, jer „nadoknađivanje” sna vikendom zapravo neme nikakvog efekta.

Budite zahvalni

Možda je osnovni ključ sreće u tome da prebrojite svoje blagodeti i cenite ono što imate, umesto da gubite vreme i energiju na onome što vam nedostaje. Ako se svaki dan prisetite i cenite neke dobre stvari, to može da vam pomogne da negujete pozitivno razmišljanje koje se prenosi na sve aspekte vašeg života. Istraživanje je pokazalo da su zahvalni ljudi često srećniji, zdraviji i manje pod stresom.

(Foto Peksels/Ketut Subiyanto)

Budite dobri prema sebi

Važno je napomenuti da su mnoge gore navedene navike isprepletene i međusobno se podržavaju. Na primer, više vežbanja može da vam pomogne da bolje spavate i može da vas inspiriše da napravite zdraviji izbor hrane. Dovoljno sna može vam obezbedi energiju koja vam je potrebna da više izlazite i uživate u vremenu sa prijateljima i porodicom. A druženje sa prijateljima može da vam pruži više na čemu ćete biti zahvalni na kraju svakog dana.

I na kraju – budite dobri prema sebi. Vrlo mali broj ljudi sve ove stvari radi dosledno. Zato se potrudite da u svoj životni stil uključite što više ovih navika koje donose sreću. A onda oslobodite sve negativne emocije u vezi s nečim što mislite da niste ostvarili i radujte se malim stvarima koje ste postigli.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

alisa
Postoji upravljanje stresom. Mozes da ga racionalno smanjis na razumniju meru ili cak da izbegnes stresan dogadjaj. Na primer, postoje ljudi koji odbiju unapredjenje na poslu jer znaju da je taj polozaj previse stresan za njih.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.