Petak, 22.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ISHRANA

Kako da smanjite unos šećera

(Фотографије Пиксабеј)

Ako vaš dan ne može da počne bez „slatkog neprijatelja”, vreme je da smanjite unos šećera. Pogledajte sastav gotovo svih industrijskih namirnica. Tehnolozi su šećeru našli bezbroj namena, pa ga svetska populacija sve više konzumira. Istovremeno broj dijabetičara raste, kao i broj gojaznih.

Ako niste sigurni kako da počnete sa smanjivanjem unosa šećera, nema potrebe da strahujete. Pročitajte savet nutricioniste kako je najlakše smanjiti unos rafinisanih šećera i uspećete da postignete svoj cilj.

Tri su osnovna saveta na kojima počiva zdrava ishrana. Ako ih sprovedete u delo, računajte da ćete na najbolji način uspeti da značajno smanjite unos šećera. Postoji gomila recepata koji će vam pomoći da se hranite zdravije i postignete vaš cilj.

Kuvajte kod kuće

Kuvanje kod kuće, umesto da jedete u restoranu brze hrane, najefikasniji je način za kontrolu nivoa dodatog šećera u vašoj ishrani. Kada sami kuvate, sami i kontrolišete šta će se u njoj nalaziti. Pokušajte na primer da napravite soseve i prelive za testenine i radije se odlučite za jela ili supe od svežih namirnica umesto da kupujete gotove opcije.

Niko nije dobar kuvar dok ne pokuša makar jednom, a savete za pripremu, kao i recepte možete naći u kuvarima u štampanom obliku ili na internetu. Ako niste vični u kuvanju, vreme je da naučite.

Kuvanje je stvar koja vam definitivno poboljšava kvalitet života i ključno je za svaki zdrav program ishrane. Kolači, torte, dakle slatkiši sadrže šećer, ali da li ste znali da mnoga prerađena i konzervirana hrana takođe sadrži skriveni šećer, pored velike količine masnoća i soli? Konzerve nisu zdrava hrana i treba da budu prve na listi za izbacivanje. Razne začinske smeše, bujoni i industrijski sosevi sadrže šećer. To vam ne treba. Kuvajte od nule.

Odlučite se za prirodno slatko voće i povrće

Dok se odvikavate od slučajno ubačenih šećera koje težite da ukinete, birajte prirodne izvore šećera poput svežeg voća ili prirodno slatkog povrća poput batata. Prirodno slatko voće i povrće, poput svežih malina koje smo dodali u kašu, prepuno je vitamina, minerala i vlakana. Eksperimentišite i vidite šta vam najbolje prija.

Naravno i ovde se pazite dodatog šećera jer neko voće je tretirano upravo šećerom, na primer brusnice i sve kandirano voće. Prirodno, sezonsko voće je najbolji izbor. U sadašnjem vremenu kada počinje leto, birajte trešnje, maline, breskve, borovnice, ribizle, kajsije. Malo kasnije i kupine, šljive, smokve, grožđe… dinje i lubenice.

Jedite dovoljno proteina i zdravih masti

Uključite proteine i zdrave masti u sve svoje glavne obroke. Ovim makronutrijentima je potrebno više vremena da se svare, tako da vas duže drže sitima, što je presudno za suzbijanje apetita.

Ručak jeste glavni obrok u toku dana i treba da bude nutritivno bogat. Devičansko maslinovo ulje uz neku sezonsku salatu upotpunite sa mlevenim lanom i semenkama suncokreta, a proteine birajte iz najboljih izvora: ribe, piletine, kao i mahunarki. Naročito je važno da večera bude bogata proteinima i zdravim mastima, jer će vas držati sitim do jutra. Potrudite se da ne večerate suviše kasno.

Doručak sa druge strane treba da ima nešto više ugljenih hidrata od večere, a užine su pun pogodak ako sadrže sezonsko i jezgrasto voće.

Jasna Vujičić, nutricionista
www.nadijeti.com

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.