Subota, 04.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Počinje uvodni deo Bitefa

Premijerom predstave „Living room” (Dnevna soba) u režiji berlinskog reditelja Ersana Mondtaga startuje festivalski program „Prolog”
Сцена из представе „Living room” (Фото: Драгана Удовичић)

Premijerom predstave „Living room” (Dnevna soba), u režiji Ersana Mondtaga, berlinskog reditelja, poreklom iz turske zajednice večeras od 20 sati, u posebnom programu „Prolog”, biće otvoreno 54. i 55. izdanje Bitefa na sceni „Olivera i Rade Marković” Beogradskog dramskog pozorišta. Pod sloganom „Na ivici budućnosti” duplo 54. i 55. izdanja Bitefa do 25. septembra ponudiće publici 13 predstava u glavnom programu iz Francuske, Belgije, Nemačke, Hrvatske, Srbije, Irana, Meksika, Austrije i Čilea, nakon što je prošle jeseni zbog pandemije virusa korona upriličen samo Bitef prolog.

Ivan Medenica, umetnički direktor i selektor Bitefa, izdvojio je ovu predstavu za uvodni deo festivala, podjednako značajan kao i zvanični program u kojem će publika sutra uveče videti i predstavu BDP-a: „Cement Beograd”, u režiji trostrukog laureata Bitefa Sebastijana Horvata, poslednjeg u nizu dobitnika „Politikine” nagrade za najbolju režiju.

Ovo delo uvodi publiku u teme i estetike koje će se tretirati u gotovo svim predstavama takmičarske selekcije. U pitanju je deo Mondtagovog, prošle godine u belgijskom teatru NP Gent započetog istoimenog projekta. Odnosno, drugi deo trilogije „The Living” (Living), koja priča o tome šta je život. Međunarodna pozorišna karijera Ersana Mondtaga počela je upravo na Bitefu, gde je 2017. godine gostovao sa dve predstave, dok je 2019. bio član žirija. Predstava govori o starijoj ženi koja se sprema za posao u dnevnoj sobi, a onda kada se scena okrene, publika gleda mladu ženu na istom mestu i identičnoj situaciji, što čini praktično jedan isti život tokom 40 godina.

Vesna Čipčić tumači glavnu junkinju Katarinu Malković, opersku pevačicu iz Beograda, čiji je život tokom osamdesetih godina bio pun nade.

‒ Beskrajno se radujem premijeri koja nas očekuje, jer smo veoma ozbiljno radili na ovom neobičnom komadu. Poznato je da je naš rad bio više puta prekidan zbog pandemije, i sada će konačno izaći pred publiku ‒ kaže Vesna Čipčić, pored koje u ovom projektu Ersana Montaga igraju i Iva Ilinčić, u alternaciji sa Aleksandrom Anjom Alač, Ljubomir Bulajić i Aleksandar Jovanović.

‒ Priča koju želimo da ispričamo jeste zapravo slika ovog našeg prostora u kojem živimo, sa svim našim mukama i nedaćama koje prolazimo tokom poslednjih 40 godina. Lako mi je prepoznati je, jer je sve doživljeno. To jeste i moja lična priča ‒ kazala je za „Politiku” Vesna Čipčić, uz objašnjenje:

‒ Moja junakinja je prava operska diva ozbiljne karijere i velikog profesionalnog uspeha. Pučinijeva Toska je rola koja je pre svega proslavila i vinula u sam vrh. Voljena i slavljena. Sa profesionalnog aspekta zadovoljna i ostvarena, ali joj životne okolnosti nisu dozvoljavale spokoj i mir. Sina jedinca izgubila je 1999. godine na Kosovu, a supruga 1992. u Bosni. Osuđena je na samoću i na tugu. Ona više nema snova i motiva za život. To i jeste razlog njenog tragičnog kraja.

Ovo je, kako kaže Vesna Čipčić, tipična priča o tragediji žene na Balkanu, koju vazda i neprestano tresu gromovi i oluje:

– Imam utisak da je ova uloga pronašla mene, a ne ja nju. Ta opsežna paleta života koje sam zahvaljujući glumi oživela na sceni, učinila me je boljim čovekom. Neutoljiva potreba za igrom moja je životna terapija i pitanje osvajanja slobode. Kada je život u pitanju, to su moja deca: Anja i Ivan Vanja i mali, tek rođeni Aleksej.

Svetlana Bojković (Foto: A. Vasiljević)

Svetlana Bojković otvara festival

Dvostruki, 54. i 55. Bitef proglasiće otvorenim 15. septembra u Jugoslovenskom dramskom pozorištu glumica Svetlana Bojković, uoči predstave „Tragovi”, belgijskog koreografa Vima Vandekejbusa i njegove trupe „Ultima vez”.

Zbog epidemijske situacije za sada je otkazana samo jedna predstava glavnog programa 54/55. Bitefa: „Pluća”, slovenačkog reditelja Žige Divjaka.

Odluku o najboljim među 13 predstava glavnog programa doneće međunarodni, ovoga puta isključivo ženski žiri. Čine ga: Šermin Langhof, umetnička direktorka pozorišta „Maksim Gorki” iz Berlina (predsednica), a članice: kritičarka i profesorka Lucia van Heteren (Holandija), teatrološkinja i profesorka Agata Juniku (Hrvatska), kritičarka i novinarka Sesilija Đurberg (Švedska) i rediteljka Jovana Tomić (Srbija).

Tu je i žiri za dodelu 43. „Politikine” nagrade za najbolju režiju na Bitefu, u kojem su reditelji Haris Pašović i Ana Tomović, Gordana Popović, urednica Kulturne rubrike, Ana Tasić, pozorišna kritičarna i Borka Golubović Trebješanin, novinarka. 

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.