Četvrtak, 28.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

„Samoodrživi grad” na Bijenalu arhitekture u Seulu

(Фото Д. Мучибабић)

Instalacija sa 25 projekata koji bi mogli da se nađu u utrobi zemlje na trasi budućeg tunela koji će povezati Savsku i Dunavsku padinu izložena u šoping molu „Galerija Beograd” predstavlja Srbiju na Bijenalu arhitekture i urbanizma u Seulu koji traje od 16. septembra do 31. oktobra. Njeni autori, arhitekta Danilo Dangubić i njegov tim, nisu mogli da otputuju u Južnu Koreju zbog kovida, ali će njihove predloge kako da grad iskoristi podzemni prostor video-linkom moći da vidi publika u Koreji. Tema ovogodišnjeg bijenala, čiji je direktor francuski arhitekta Dominik Pero, koji je lično izabrao projekat našeg arhitekte, jeste „Raskršća – izgradnja samoodrživog grada”, odnosno njegova sposobnost da se iznese sa svim izazovima i brzim promenama koje se dešavaju.

Dangubić je svoj projekat koji testira potencijale prestonice nazvao „Samoodrživi grad” i ponudio je sadržaje poput garaže, muzeja, galerije, sportskog objekta, vertikalnog parka koji bi mogli da ispune urbani podzemni deo Beograda ispod Terazijskog parka, Bezistana, Osnovne škole „Drinka Pavlović”, Muzeja automobila, Botaničke bašte „Jevremovac”...

Njegov projekat podržala je Služba glavnog gradskog urbaniste.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Kojic D. Brana
Sreca Grada je da smo se vratili Naso Pameti , i poceli da resavamo saibracajne probleme grada Beograd je sad pravo gradiliste sa resenjima koje je najefikasnije i to je nasa Pamet Inzenjeri Srbije uz pimoc stranih masina je probilo tunela najvise u Veku Evrope.
D. Lukić, dipl. inž. saobraćaja
Da bi se tunel koji bi povezao Savsku i Dunavsku padinu »otvorio« i iz njega ulazilo u garažu ili u školsko dvorište to »otvaranje« moralo bi da se uradi otvorenim izkopom (Cut and Cover) što nije ni malo jednostavno, pre bih rekao da je izuzetno komplikovano jer je u pitanju gusto pozidan centar grada. I proširenja tunela na kojima bi se zaustavljala vozila morala bi da se grade otvorenim iskopom, a ako je na tom mestu kompaktna stena; Bazalt, Tuf ili Bresha onda NATM metodom i miniranjem.
deja vu
Sve je to H.J.Vels predvideo u svojim knjigama pre 100 godina.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.