Ponedeljak, 18.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
POSLE SAOBRAĆAJNE NEZGODE U ZEMUNU

Vozač u pritvoru – utvrđuje se uzrok izletanja autobusa

Još se ne zna šta je razlog incidenta u Krajiškoj ulici gde je vozač D. H. (72) autobusom „pokosio” dečje igralište. – Devojčica koju je autobus zakačio dok se spuštala niz tobogan, a koja je i najteže povređena, oseća se dobro i nije na intezivnoj nezi
(Фото Д. Мучибабић)

Šta je uzrok nesreće u Krajiškoj ulici koja se dogodila u petak kada je autobus na liniji 45 uleteo u dečje igralište i kada je povređeno šest osoba, od toga četvoro dece, još nije utvrđeno. U međuvremenu je vozaču autobusa D. H. (72), nakon saslušanja u Trećem osnovnom javnom tužilaštvu i odluke suda, određen pritvor u trajanju od 30 dana. Sada je najvažnije da se devojčica koju je autobus zakačio dok se spuštala niz tobogan, a koja je i najteže povređena, oseća dobro.

Kako je rekao gradonačelnik prof. dr Zoran Radojičić, dvogodišnja devojčica koja je smeštena u Univerzitetskoj dečjoj klinici u Tiršovoj od subote nije na intenzivnoj nezi i oporavlja se. On je i zahvalio kolegama koji su učestvovali u zbrinjavanju još troje dece povređene prilikom nezgode, a koja su na kućnom lečenju.

Posle saobraćajnog incidenta u Zemunu isplivala su mnoga pitanja u javnosti. Među njima su: da li za volanom gradskog prevoza može da bude čovek koji ima 72 godine, da li je uzrok nesreće mogla da bude takozvana ibertura, pa do toga da li se deče igralište nalazi na mestu gde ne bi trebalo da bude.

– Na osnovu slova Zakona o bezbednosti saobraćaja, za volanom gradskog prevoza, pa čak i vozila za prevoz dece, mogu da se nađu i stariji vozači, ali je potrebno da su oni izvršili zdravstveni pregled, odnosno da su zdravstveno sposobni za ovu vrstu posla. Ukoliko imaju potvrdu od lekara da je njihovo zdravlje dobro, oni bez zakonskih smetnji mogu da upravljaju autobusima gradskog prevoza bez obzira na godine – kaže Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Propisima je predviđeno i da bi u slučaju promene u zdravstvenom stanju lekari bili dužni da o tome obaveste Ministarstvo unutrašnjih poslova, ali se to, kako kažu upućeni, ne dešava često jer lekari ne žele da naruše privatnost pacijenta i zaštitu podataka.

– Mislim da bi struka, odnosno oni koji se bave medicinom rada, trebalo da se izjasne i kažu da li je potrebno uspostaviti gornju starosnu granicu za vozače autobusa i kamiona – rekao je Okanović.

Situacija da se za volanom vozila gradskog prevoza nađu i stariji vozači uslovljena je i prilikama u ovoj oblasti saobraćaja. Poslednjih godina veliki broj vozača svoje mesto pod suncem pronašao je u inostranstvu, što je napravilo vakuum u ovoj profesiji. Tome su doprineli i drugi faktori, a među njima je i onaj da za volan autobusa ne može da sedne neko ko nema 24 godine i dve godine iskustva u Ce kategoriji. Na manjak vozača autobusa i kamiona na posredan način uticalo je i ukidanje redovnog služenja vojnog roka. Jer, upravo je u vojsci veliki broj šofera stekao vozačko iskustvo i položio Be i Ce kategoriju.

A o tome šta se tačno dogodilo i zbog čega je autobus nekontrolisano uleteo u igralište sada je na stručnjacima da utvrde. Ono što se često kod nas spominje kada se dese slične nesreće jeste takozvana ibertura.

– Turaža ili ibertura je kvar na motoru koji može da se pojavi iznenada. Recimo, vozilo prođe tehnički pregled i sve izgleda da je u redu, a onda se desi da dođe do iberture. U trenutku turaže ulje počne da ulazi u kompresioni prostor umesto goriva i dolazi do naglog pojačanog rada motora. To ne traje dugo, pet, šest sekundi, ali vozač sa takvim vozilom ne može ništa da uradi dok to ulje ne izgori. Tu ne pomaže ni ručna kočnica, a motor ne može da se ugasi ključem. Turaže su posebno izražene kod autobusa sa jakim motorom, kao što su niskopodni kakva je bila „četrdesetpetica” – kaže jedan od iskusnih vozača i ističe da je bilo bolje što je za volanom u Krajiškoj bio neko sa iskustvom, nego da se u toj situaciji zatekao mlađi vozač.

Postoji ibertura koja se javlja usled kvara na elektronici, a koja može da se desi i kod novih vozila. Nju je posle običnog tehničkog pregleda vozila veoma teško dokazati. Da je ona uzrok uglavnom može da utvrdi samo proizvođač pomoću specijalnog softvera.

Sekretarijat za javni gradski prevoz naložio je u petak vanredni tehnički pregled svih vozila firme „Unakop” u čijem voznom parku je bio i autobus koji je „pokosio” dečje igralište i dva parkirana automobila.

Jedan broj sugrađana u Krajiškoj ulici smatra da prostor za decu ne bi trebalo tu da se nalazi zbog blizine lakat krivine. Kažu da su se nezgode na ovom mestu dešavale više puta od kako je igralište izgrađeno. Dok pojedinci smatraju da igralište treba izmestiti, drugi traže da se ono dodatno obezbedi.

– Posebno je važno da se na jasan način obavi procedura i razjasni šta se desilo u Zemunu. Verujem da će istraga razjasniti šta se dogodilo i kako je došlo do ovakve nesreće, da se ovako nešto više ne bi ponovilo. Na sastanku koji je juče održan sa Dušanom Rafailovićem, sekretarom Sekretarijata za saobraćaj, odlučeno je da će stručne službe izaći na teren i odmah po utvrđivanju same situacije, izvršiti dodatno obezbeđivanje ove saobraćajnice, tačnije postavljanje ležećih policajaca i obeležavanje pešačkih prelaza. Reagovali smo u skladu sa zahtevima naših sugrađana i usaglasili da radovi budu izvršeni u što kraćem roku – istakao je prvi čovek Beograda.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Новиград безмора
А што држите старог човека, 72-годишњег возача у притвору, на правди Бога, ако још увек не знате шта је узрок саобраћајке? Да не утиче на сведоке? Шта сте чекали до сада, што нисте испитали сведоке, прошла су пуна 4 дана, да сте сваког дана испитивали по 3-4 сведока, до сада би сте испитали сасвим довољно да поуздано сазнате све околности саобраћајне незгоде. И доста више са тим турским аутобусима код којих је веома чест квар на електроници која регулише обртаје мотора. Повуците их из употребе.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.