Nedelja, 05.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Gardijan: Vrhunski elektro-pop u jugoslovenskoj utopiji

Jugoslovenski muzičari, pre građanskog rata, prkosili su ograničenjima tehnologije kako bi napravili vrhunski elektro-pop u socijalističkoj utopiji, počinje tekst objavljen u „Gardijanu” o disko, postpank i elektronskoj pop muzici nastaloj u Jugoslaviji, a koja je danas skoro potpuno zaboravljena.

Tekst je svojevrstan podsetnik na vreme Bobana Petrovića, beogradskog muzičara, di-džeja i vlasnika klubova, zatim pionira elektronske muzike u Beogradu Zorana Vračevića i Zorana Jevtića, početaka makedonskih umetnika Kirila Džajkovskog i Milča Mančevskog, Mihe Kralja iz Slovenije...

"Ova zemlja više ne postoji jer se raspala na delove nakon rata u devedesetim godinama. Ali pre nego što su se pojavile linije ekonomskih i etničkih podela, Jugoslavija je prešla granicu između Istoka i Zapada te na neko vreme postala uspešan socijalistički eksperiment s otvorenim društvom i živahnim kulturnim životom. Jugoslovenska disko, postpank i elektronska muzika napredovala je sedamdesetih i osamdesetih godina, ali je uglavnom bila zaboravljena sve do nedavnih napora hobističkih arhivista i specijalnih izdavačkih kuća, piše britanski Gardijan.

Počelo je opsesivno kopanje po ovom zaboravljenom kutku popa, ponovnim izdavanjem nosača zvuka (poput kompilacije Pop Not Pop, koju je objavila izdavačka kuća Light in the Attic ili onoga što radi Discom, nezavisna producentska kuća čija je misija promovisanje retke i zaboravljene muzike sa prostora bivše Jugoslavije) ili objavama na Jutjubu, na kojem kanali s jugoslovenskom muzikom imaju stotine hiljada pregleda. Ova je muzika stigla čak i do Kendrika Lamara kada je producent 9th Wonder iskoristio pesmu 'Ostavi trag' jugoslovenske grupe Septembar iz 1976. godine za Lamarovu pesmu 'Duckworth'

 

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Velim
Pisi kao sto govoris.
Боро
Препоручујем свима да послушају Пољске рок саставе како обрађују СФРЈ нови вал/талас, издање се зове "YUGOTON - a tribute album to the former Yugoslav rock scene" и врло га је лако наћи. Звуче и боље него изворне песме.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.