Četvrtak, 02.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

I Česi u igri za podmlađivanje tramvaja

Poziv „Škodi” da učestvuje na tenderima koje će Beograd da raspiše uputio je Goran Vesić, a predstavnici „Škode” ukazali su da je ta kompanija donela odluku da do kraja 2021. počne proizvodnju tramvaja u Kragujevcu
(Фото Д. Јевремовић)

Stari češki tramvaji „kate”, koji su prešli nekoliko decenija, među najstarijim vozilima javnog prevoza su na prestoničkim ulicama. Ali, upravo bi tramvajski podmladak iz ove zemlje mogao da se uskoro nađe na saobraćajnicama ukoliko, naravno, Česi budu učestvovali na tenderu za nabavku tramvaja za potrebe GSP-a koji se već duže najavljuje. Da bi baš češki „Škodini” tramvaji mogli da budu prvo tramvajsko osveženje posle KAF tramvaja, kupljenih u doba gradonačelnikovanja Dragana Đilasa, može se zaključiti posle jučerašnje posete zamenika gradonačelnika Gorana Vesića „Škodinoj” fabrici.

– U narednih pet godina Beograd će kupiti 80 novih trolejbusa, kao i 120 tramvaja, tako da će uz kupovinu 500 autobusa na prirodni gas, od kojih se prvih sto već nabavlja, značiti potpunu zamenu voznog parka gradskog prevoznika. Pozivam „Škodu” da učestvuje na tenderima koje će Beograd narednih meseci da raspiše – istakao je Vesić, a predstavnici „Škode”, kako je preneo Beoinfo, ukazali su da je ta kompanija donela odluku da do kraja 2021. počne proizvodnju tramvaja u Kragujevcu.

Kupovina novih tramvaja za potrebe Beograđana i proizvodnja ovih vozila u Srbiji nije juče prvi put najavljena. Predstavnici grada i države o tome pričaju već duže. Tako je letos, posle posete „Simensovoj” fabrici tramvaja u Kragujevcu, takođe zamenik gradonačelnika najavio da će grad raspisati tender za kupovinu tramvaja i da će uslov biti da su proizvedeni u Srbiji. Još tada je Vesić rekao da ne znači da će to biti baš „Simens”, jer i neka druga kompanija može da uspostavi proizvodnju u Srbiji.
Posle te najave, Nemanja Nenadić iz „Transparentnosti Srbija” naglasio je da prema važećim aktima u tenderskom procesu i dokumentaciji ne sme postojati uslov koji predviđa davanje prednosti kompanijama koje rade u Srbiji. Nenadić je letos za naš list pojasnio da već gotovo 20 godina unazad po zakonu nije moguće da se prednost u sklopu javnih nabavki otvoreno da domaćim firmama ili robi domaćeg porekla.

Ali, kao i sve prethodne najave, Beograđani koji svakodnevno koriste javni prevoz i poslednje najave na temu kupovine tramvaja i trola trebalo bi da uzmu sa velikom rezervom. Jer, u priči o kupovini, reparaciji i modernizaciji tramvajskog i trolejbuskog parka u prethodnih pet-šest godina najavljivana je saradnja ne samo sa Česima, već i sa Slovacima, Belorusima, Rusima… Od svega toga, jasno je, do danas nije bilo ništa.

Kada je reč o aktuelnom stanju sa gradskim tramvajima, celokupni tramvajski vozni park GSP „Beograd” baš i nije za pohvalu, naročito kada je reč o navršenim godinama. Najmlađi su svakako KAF-ovi kojih je svega 30, a koji imaju desetak godina. Ali, zato je oko 130 čeških staro između 39 i 44 godine, a oni koji su donacija Švajcarske prešli su više od pola veka. To je letos potvrdio i drugi čovek glavnog grada. Sve i da nije, građanima, kada uđu u švajcarske i češke tramvaje i kada osete njihovo tandrkanje po šinama kao dan je jasno koliko su oni stari.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Kopčanje pozadi
U moje vreme se to zvalo - puvakanje.. Kupićemo toliko trola, tramvaja i e-buseva, ali u narednih 5 godina. I ko će pete godine da se seti šta je bilo prve...Možda će neko da podnese račun? I bilo bi lepo da g. Vesića ne iritirate izjavom da je on drugi čovek Beograda, kada svi znamo da to nije tako.
Budimir
Ja sam za Tramvaj zvani želja , ipaj je to bilo srecno vreme !
Beli
Najbolji tramvaji su iz donacije Svajcarske.
Сава
Одлична прилика! Вратите трамваје у Ниш и забијте глогов колац комунизму да се зна да нису успели!
Ранков
Уз дужно поштовање, али тандркање по шинама нема превише везе са старошћу, већ са одржавањем подвозја. Рецимо, далеко млађи шпански трамваји по раскрсницама тандрчу као да ће се раставити и кренути различитим правцима. Уз то, шпански трамваји имају сијасет других проблема - од тога што су претрпани седиштима, преко недостатка шибера нормалних димензија, па до тога да се изузетно споро крећу и дуго задржавају у станицама и што је посебно апсурдно - успоравају ионако спор трамвајски саобраћај.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.