Nedelja, 05.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
U JAVNOM PREVOZU

U praksi autobusi krcati, ali ne i u proseku

Popunjenost od 60 odsto na jednom polasku, a na sledećem 30 odsto ne može da bude razlog za povećanje broja vozila jer se mora razmatrati prosečna popunjenost, ukazuju u Sekretarijatu za javni prevoz
(Фото Н. Марјановић)

Da su u priličnom raskoraku subjektivni osećaj putnika u javnom gradskom prevozu i podaci nadležnih za javni saobraćaj, pokazuju gužve u javnim vozilima i njihovo iskakanje iz redova vožnji. Minule nedelje pisali smo o žalbama građana na pojedine linije na kojima su bez obzira na deo dana velike gužve i na kojima su autobusi i red vožnje u neskladu. Kao primeri navedene su linije 26 i 37. U odgovorima iz Sekretarijata za javni prevoz može se zaključiti da su gužve sporadične i da to nije razlog za povećanje broja vozila. Ipak, ko čak i ne uđe u javna vozila, u mnogima od njih može da uoči i u špicevima i van njih gužve u doba pandemije.

– Sekretarijat za javni prevoz usklađuje kapacitete vozila sa prevoznim zahtevima, vodeći računa o poštovanju mera za sprečavanje i suzbijanje virusa korona. Popunjenost vozila na jednom polasku od 60 odsto, a na sledećem od 30 odsto ne može biti razlog za povećanje broja vozila jer se mora razmatrati prosečna popunjenost u špicevima i van njih na liniji. Tokom septembra na liniji 37 uključena su dva dodatna vozila u odnosu na regularan zimski red vožnje zato što je analizom dobijenih podataka sa uređaja za brojanje putnika utvrđeno da kapaciteti nisu dovoljni imajući u vidu prosečnu popunjenost tokom nekoliko vezanih dana početkom septembra. Na liniji 26, prosečna popunjenost tokom dana ne beleži odstupanje, ali se naravno svakodnevno prate sve linije i u zavisnosti od stanja vrše se korekcije ponuđenih kapaciteta vozila – obrazložili su u sekretarijatu za ove dve linije iako smo u pitanjima naglasili su one samo primer, a ne jedine na kojima se građani žale na krcate autobuse i iskakanje iz redova vožnji.
Pošto su iste linije poslužile i kao primer žalbi građana na neredovne nailaske vozila, u sekretarijatu su odgovorili obrazlažući isključivo ove dve linije.
– Linije 26 i 37 prolaze kroz centralnu gradsku zonu, tako da na delovima trasa dolazi do saobraćajnih zagušenja, što negativno utiče na održavanje intervala predviđenog redom vožnje. Osim toga, vozila se često nalaze u kolonama (na mestima gde ne postoje ili se ne mogu uspostaviti „žute trake”). Takođe, na održavanje reda vožnje, kao i na odvijanje saobraćaja uopšte, negativno utiču i saobraćajne nezgode, nepropisno parkirana vozila, najavljene sanacije ili izgradnje kolovoza, nenajavljeni hitni radovi... Nažalost, vremenski gubici na linijama javnog prevoza se ne mogu predvideti – konstatuju u sekretarijatu.
Kako podsećaju, dispečeri iz Odeljenja za monitoring i upravljanje Sekretarijata za javni prevoz svakodnevno prate rad vozila i upravljaju javnim prevozom da bi se umanjilo vreme čekanja putnika na stajalištima duž trase linija na kojima je došlo do poremećaja.

– Međutim, svi navedeni negativni uticaji se ne mogu uvek otkloniti ili ublažiti upravljačkim merama pa se ispoljavaju u vidu sustizanja vozila na trasi i samim tim do povećanog broja putnika u pojedinim vozilima u određenim vremenskim intervalima. Sekretarijat će nastaviti da prati usklađenost potrebnog kapaciteta vozila na linijama (snimanjem na terenu i na osnovu dostupnih podataka sa uređaja za brojanje putnika), vodeći računa o poštovanju mera za sprečavanje i suzbijanje virusa korona. A tokom poremećaja u održavanju reda vožnje primenjivaće se sve raspoložive upravljačke mere zahvaljujući radu zaposlenih u Odeljenju za monitoring da bi se posledice negativnih uticaja u što kraćem roku ublažile, a zatim i potpuno sanirale – uveravaju iz sekretarijata.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Марко
Линију 22А продужите до Врачара (до Карађорђевог парка) како бисте растеретили бар мало линију 31, која је вечито крцата. То би значило и туристима. Линије 403 и 408 ставите бар у неком размаку од 15 минута једну од друге...а не да се чека по пола сата да бисте имали два буса заредом која крећу у размаку од пар минута. Аутобус 408 би требао да буде и ноћни.
Zoran
Da, neko jede kupus, neko meso u proseku svi jedu sarmu. Da li vam je neko rekao da se dno?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.