Sreda, 08.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Od Su­bo­ti­ce do Segedina za 40 minuta novim vozom

Nakon dugog vremena biće obnovljen železnički putnički saobraćaj između Subotice i Segedina, a do 2025. godine i završetka brze pruge Beograd‒Budimpešta, ovo će biti važan alternativni pravac za teretni saobraćaj.
(Фото:: Никола Тумбас)

Subotica – Tek što su Aleksandar Vučić predsednik Srbije i Viktor Orban, premijer Mađarske, simbolično označili početak radova na obnovi pruge Subotica–Segedin, grupa ruskih radnika u zaštitnim odelima stala je da se fotografiše uz taj prvi metar postavljenih šina. Oni su deo konzorcijuma „Karin komerc MD” iz Veternika i ruske kompanije „RŽD internešenel”, koji su angažovani na izvođenju radova vrednih 86,7 miliona evra. Narednih meseci njihov zdatak biće da izgrade novu savremenu prugu, nakon što je ona prethodna već odavno premašila predviđeni vek trajanja.

Ekipe ruskih i domaćih radnika još početkom jula započele su posao na uklanjanju šina postavljenih na trasi između Subotice i Segedina još 1885. godine. Radnici iz Rusije i cele Srbije tokom čitavog leta uklanjali su dnevno do kilometar stare pruge kojom već nekoliko godina ne saobraćaju vozovi. Na mestu nekadašnje neelektrificirane jednokolosečne pruge sada je u ravnici prazan koridor pripremljen za postavljanje novih šina.

Dok je demontiranje pruge krenulo od nultog kilometra, odnosno od državne granice, sada će posao ići u suprotnom pravcu. Miloš Miljković, jedan od radnika iz Niša, kaže nam da kreću iz subotičke železničke stanice. Očekuju da će posao postavljanja ići brže od uklanjanja pruge. „Sekli smo kilometar dnevno, a sada kran može da podigne i više, ali sve zavisi od temperature, ali možemo da polažemo i više od kilometra šina dnevno”, kaže nam.

Rok za završetak radova je novembar naredne godine, ali nezvanično se mogu čuti očekivanja da će polaganje novih železničkih šina i pragova u dužini od 26,6 kilometara od Subotice do državne granice biti gotovo i ranije, moguće do leta naredne godine.

Obnova ili praktično izgradnja novog železničkog poveza između Subotice i Segedina ne odnosi se samo na postavljanje šina već obuhvata i obnovu staničnih zgrada i pristupa, te je planirano da se obnovi železnička stanica na Paliću i dobije novu nadstrešnicu za putnike koji će do nje stizati novoizgrađenim podhodnikom. Stanice će biti obnovljena i kod Javnih skladišta u Subotici, naseljima Bački Vinogradi, Hajdukovo i Horgoš, gde će takođe biti izgrađen i podhodnik. Najavljena je i rekonstrukcija 13 putnih prelaza.

Voz će saobraćati brzinom od 120 kilometara na čas, pruga će biti jednokolosečna i eletkrificirana, ali za sada je teško proceniti koliko putnika će je koristiti, jer je već godinama ukinut železnički saobraćaj između Subotice i Segedina. Naši vozovi više nisu mogli da se koriste na mađarskim šinama, jedno vreme putnici su presedali u autobuse na granici, pa prelazili posle u mađarske vagone. Međutim, najava da će na relacija između Subotice i Segedina voz stizati za 40 minuta, nema sumnje vratiće putnike ovom najekonomičnijem prevozu. Ono što ipak još predstavlja nepoznanicu jeste pitanje kako će se rešavati granična kontrola, što je posebno osetljivo s obzirom na to da se u drumskom saobraćaju čekanja na granici povremeno protežu satima.

„O carinskoj kontroli se još vode razgovori. Najverovatnije će biti pojednostavljena, ali još nemamo konkretno dogovorene aranžmane, moguće je da će biti objedinjena, zajednička kontrola. Značajno je da će posle dugo vremena kada uopšte nije bilo železničkog saobraćaja između Subotice i Segedine biti uspostavaljena redovna putnička linija”, kaže za „Politiku” Emeše Lalić Urban, državna sekretarka u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Ova pruga u narednom periodu biće od izuzetne važnosti za teretni saobraćaj jer će predstavljati alterantivnu vezu dok se gradi brza pruga Beograd‒Budimpešta.

„Pruga će biti zamena za teretni saobraćaj u vremenu kada bude potpuno zaustavljen saobraćaj na toj deonici. Teretni saobraćaj ići će ovom deonicom od Subotice do Segedina i dalje do Budimpešte. Očekuje se da brza pruga bude završena 2025. godine a do tada će ova linija biti intezivno korišćena za teretni saobraćaj”, kaže državna sekretarka Lalić Urban.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

geras
sve to lepo zvuči, ali ta izgradnja već sada kasni nekoliko godina , a kolateralna šteta je bg voz za koji je već sasvim neizvesno da li će vratiti na onaj režim i red vožnje iz prednaprednog zlatnog doba . od kada su vesić i komp. zaseli stalno su smanijivali broj polazaka - voz koji je polazio na 30, a u špicevima na 15 minuta, po kome je mogao da se navija sat, su sveli na tri polaska do 9 pre podne i nekoliko osle 17 .oo h i to na svaki sat.
Aleksandar
a pesaka oko sat vremena, salu na stranu ali manje od 50km za 40min to je jako sporo, i za prosli vek a ne danas.
Smiljka
Pa za vreme ratova se toliko vozilo taka,taka...pre 30 godina
Mile II
I još sat vremena čekanja na graničnu kotrolu i carinu...
Дарко Матић
стари шинобус је стизао отприлике за сат времена по веома лошој прузи, вагон је био прашњав тј. прљав, али ненакко очуван и туристички занимљив...није ми јасно зашто није могло да се сачува и унапреди путовање старим шинобусом, а паралелно изгради. и нова пруга....у сваком случају поздрављам свако унапређење инфраструктуре

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.