Utorak, 07.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Pijanistkinja Katja Bunijatišvili otvara 53. Bemus

Biće ovo Bemus kontinuiteta, što je moto koji bi mogao da se odnosi na sve festivale, pa i uopšteno na kulturu u vreme pošasti, kaže Bojan Suđić
Катја Бунијатишвили (Фото: Цебеф)

Ugostićemo dve velike svetske zvezde ‒ baritona Tomasa Hempsona, jednog od najvećih operskih pevača današnjice, koji će premijerno u Beogradu nastupiti 3. novembra, sa Simfonijskim orkestrom RTS, kao i Katju Bunijatišvili, jednu od najcenjenijih pijanističkih imena mlađe generacije u svetu, koja će 1. novembra svečano otvoriti Bemus sa Beogradskom filharmonijom u Kolarčevoj zadužbini, kaže za „Politiku” maestro Bojan Suđić, umetnički direktor ovogodišnjih 53. Beogradskih muzičkih svečanosti (Bemus), našeg najstarijeg festivala umetničke muzike, koji je godinama unazad domaćin najvećim svetskim muzičkim zvezdama. Do 13. novembra naša publika moći će da sluša izuzetne soliste i ansamble, osim na Kolarcu i u Operi „Madlenianum”, takođe u Malom pozorištu „Duško Radović” i u kripti Hrama Svetog Save.

Bojan Suđić (Foto: Nebojša Babić)

‒ Predstojeći festival biće od 1. do 13. novembra Bemus kontinuiteta, što je moto koji bi mogao da se odnosi na sve festivale u Beogradu, pa i uopšteno na kulturu u čitavom svetu u vreme pošasti. I u ovakvim uslovima, želeo sam da ostanemo verni viziji festivala koji, po relevantnim umetnicima i kvalitetu, nalazi svoje mesto na svetskoj mapi značajnih muzičkih događaja. Pred našom publikom nastupiće i naša dva proslavljena muzičara, Ksenija Janković, čelistkinja i Aleksandar Madžar, pijanista, potom izuzetni čelista Denis Šapovalov, sa veoma zanimljivim i provokativnim programom, dok sa horom „Branko” skrećemo pažnju na neophodnost negovanja kvalitetnog amaterskog horskog zvuka, sve manje zastupljenog u Srbiji. Bemus završavamo zagledani u željenu vedriju budućnost operom za decu „Dečja soba” Milenka Živkovića, nastalom po pričama Desanke Maksimović, u Malom pozorištu „Duško Radović”, a predstaviće je Muzičko-opersko-teatarska organizacija „Moto” ‒ kaže maestro Suđić, inače dugogodišnji umetnički direktor i šef dirigent Simfonijskog orkestra i hora RTS-a i redovni profesor dirigovanja na FMU.

Po koncentraciji kvaliteta i atraktivnosti, umetnički direktor Bemusa veruje da ovogodišnji festival zaslužuje značajno interesovanje javnosti, a nada se da će već iduće godine biti  prilika i za još ambicioznije iskorake u svakom smislu. Tim povodom ističe između ostalog:

‒ Kako sam tokom pune tri decenije kao učesnik bio i ostao posvećen očuvanju i umetničkom uzdizanju Bemusa, i u vremenima u kojima je Bemus opstajavao tek na bledim fragmentima i reminiscencijama nekada veličanstveno podržavanog festivala, tako i sada, kao umetnički direktor, verujem da smo naš najrenomiraniji festival umetničke muzike uspeli da zadržimo na visoko zacrtanom nivou, o čemu, svakako, možemo da konačno sudimo tek po završetku.

Prošle godine iako najavljivana velika pijanistkinja Marta Argerič nije gostovala na Bemusu, jer su okolnosti bile teške. Na pitanje u kakvim prilikama se sada pripremao Bemus, Bojan Suđić odgovara:

‒ Marta Argerič je prošle godine otkazala u poslednji čas, zbog lošeg zdravstvenog stanja i mišljenja lekara, i pored velike želje da nastupi u Beogradu sa SO RTS i svojim prijateljem iz Argentine, dirigentom Luisom Gorelikom. Nadamo se da ćemo uspeti da je dovedemo u Beograd čim se zdravstvena situacija normalizuje. Neizvesnost i probleme u organizaciji smo imali kao i svi, a okolnosti već dve godine ne omogućavaju da se krupnijim koracima Bemus i budžetski približi ozbiljnijim festivalima kako u okruženju tako i Evropi, što smatram da je cilj koji naš prestonički muzički festival zaslužuje. Ipak, nadležni se i pored objektivno teške situacije nisu odlučili za restrikciju u iznosu predviđenih sredstava za Bemus, što pruža uverenje da je svest o značaju Bemusa i umetničke muzike u Srbiji nesporna, a time će se i navedeni cilj vremenom ostvariti.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

pažnja
Katja Bun. je pre neki dan bez objašnjenja iznenada otkazala koncert u rasprodatom Barbikanu u Londonu. Obratite pažnju da se i nama to ne dogodi.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.