Nedelja, 05.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Pronađeni nagoveštaji prve planete van naše galaksije

(фото Пиксабеј)

LONDON- Astronomi su pronašli nagoveštaje onoga što bi moglo biti prva planeta koja je ikada otkrivena van naše galaksije, javlja Bi-Bi-Si.

Do sada je pronađeno skoro 5.000 „egzoplaneta” - svetova koji kruže oko zvezda izvan našeg Sunca, ali su sve one locirane u galaksiji Mlečni put.

Moguća planeta veličine Saturna, koju je otkrio Nasin rendgenski teleskop „C handra”, nalazi se u galaksiji Mesije 51 i na oko 28 miliona svetlosnih godina od Mlečnog puta.

Najnoviji rezultat je zasnovan na tranzitima, gde prolazak planete ispred zvezde blokira deo svetlosti zvezde i daje karakterističan pad količine svetlosti koja se može otkriti teleskopima.

Ova tehnika je već korišćena za pronalaženje hiljada egzoplaneta, prenosi Tanjug.

Doktorka Rozen di Stefano i njene kolege tražili su padove u osvetljenosti rendgenskih zraka dobijenih od vrste objekta poznatog kao binarni sjaj rendgenskih zraka.

„Metoda koju smo razvili i primenili je jedina trenutno primenljiva metoda za otkrivanje planetarnih sistema u drugim galaksijama”, izjavila je za Bi-Bi-Si njuz Di Stefano iz američkog Centra Harvard-Smitsonijan za astrofiziku u Kembridžu.

„To je jedinstvena metoda, pogodna za pronalaženje planeta oko rendgenskih binarnih sistema na bilo kojoj udaljenosti sa koje možemo izmeriti svetlosnu krivu”, dodala je ona.

Ovaj binarni sistem sadrži crnu rupu ili neutronsku zvezdu koja kruži oko zvezde pratioca čija je masa oko 20 puta veća od Sunčeve.