Subota, 04.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Zelena staza na trasi stare pruge Petrovaradin‒Beočin

Zelena staza bi imala više funkcija i sadržaja kojim bi se obuhvatili i stanični objekti železnice, prostori za umetničke instalacije, teretana na otvorenom, dečja igrališta...
(Фото С. Ковачевић)

Novi Sad – Na trasi napuštene lokalne pruge Petrovaradin–Beočin, u podnožju Fruške gore i uz Dunav, planira se dugo obećavani turistički pravac „Zelena staza” za pešake i bicikliste. Sada je za to stiglo i zeleno svetlo iz gradske skupštine u Novom Sadu. Trasa se prostire, naime, i kroz teritoriju grada, a izgrađena je 1908. godine. Putnici su se njome prevozili do 1965, dok poslednjih petnaestak godina ne služi više ni beočinskoj industriji cementa.

U vezi sa zelenom stazom, novosadski odbornici doneli su na prošloj skupštinskoj sednici odluku o izradi plana generalne regulacije šireg centra Sremske Kamenice. Tim aktom se obuhvata prostor od 71 hektara, južno od centra mesta, na potesu od obale Dunava do kompleksa zdravstvenih instituta.

„Sa ovim planom generalne regulacije stvaramo uslove za realizaciju projekta koji smo dogovarali sa pokrajinskom administracijom”, izjavio je tom prilikom gradonačelnik Miloš Vučević.

Prema usvojenoj odluci, plan za širi centar Sremske Kamenice izradiće novosadski JP „Urbanizam” u roku od tri meseca. Urbanisti će pri tom morati da se pridržavaju i prostornog plana za područje posebne namene „Fruška gora”, koji su pokrajinske vlasti donele 2019. godine i kojim je definisan pomenuti turistički pravac.

Vojvođanskim aktom planirano je da se revitalizacijom stare trase pruge od oko 17 kilometara uredi i obeleži trasa za bicikliste i pešake. Zamišljeno je da staza bude deo pejzažno uređenih zelenih površina ‒ zelene žile koja spaja Petrovaradin, Sremsku Kamenicu, Ledince, Rakovac i Beočin.

Zelena staza bi imala više funkcija i sadržaja kojim bi se obuhvatili i stanični objekti železnice, prostori za umetničke instalacije, teretana na otvorenom, dečja igrališta...

Ona treba da korisnicima pruži i informacije o tome da su u blizini turističke atrakcije Petrovaradinska tvrđava, fruškogorski manastiri, arheološki lokaliteti...

Trasa zelene staze bi na pojedinim delovima, gde bi se zadržali delovi šina i pragova, zadržala osnovne odlike industrijskog pejzažnog dizajna. Demontiran materijal bio bi iskorišćen, kako je planirano, za ograde, popločanje ili urbani mobilijar i opremu.

Daju se i smernice za formiranje ambijentalnih celina na lokacijama staničnih objekata koji se zadržavaju, potoka, prostorima za odmorišta, kao i za potrebe angažovanja različitih grupa korisnika.

Korisnici buduće zelene staze treba da očekuju i uslove za bezbednost, za udobnost i animiranje dodatnim sadržajima. Preporučeno je da se biciklistička i pešačka staza razdvoje urbanim dizajnom i smernicama u prostoru.

Računa se da buduća staza može da unapredi turističku ponudu Vojvodine i razvija ciklo-turizam kome se ovde pridaje značaj s obzirom na blizinu takvih evropskih koridora.

„Pošto se nalazimo na turističkoj ruti dve važne biciklstičke staze, Eurovelo 11 i Eurovelo 6, hoćemo da obogatimo turističku ponudu pokrajine”, kazao je pokrajinski sekretar za privredu i turizam Nenad Ivanišević, koji je nedavno predstavio aktivnosti oko „zelene staze”.

U projeakt je uključena i republika, a državni sekretar Enes Buhić iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture rekao je tom prilikom da je za izradu projektno-tehničke dokumentacije za zelenu stazu na trasi stare pruge Petrovaradin‒Beočin izdvojeno 22 miliona dinara.

Zelene staze su izrazito ekološkog predznaka, namenjene rekreaciji i turizmu, posebno na područjima nacionalnih parkova, gde koriste postojeće puteve u ambijentu prirodnog pejzaža i već izgrađene infrastrukture.

Komentari4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sava
Lepo zamišljeno samo kad se ne bi otimali delovi vikendica, dvorišta, onih koji su pozicionirani pored pruge tj. od pruge do ograde ima oko 5 metara plus pruga, zar to nije dovoljno nego još hoće da nam oduzmu 7 metara da bi tu napravili neke staze i šetališta za neke budže, koji su se nastanili tu u okolini. Mi koji smo tu od davnina i kojima je to dedovina, koji dolazimo tu da bi udisali čistiji vazduh jer imamo problema sa respiratornim organima. U pitanju je ulica Malina i deo Kamenice KIP.
Vasa
Genijalna ideja ! Mozda postojece metalne sine mogu da posluze kao oslonac-temelj buduce betonske ploce - sto pojeftinjuje rad. na radost pesaka, biciklista, trotinetista i drugih tockasa.
Ivan nekad Novi - Sad - Minhen
Petrovaradin je poslednjih par godina postao prenaseljen kao i svi ostali delovi Novog Sada, smatram da bi demontiranje železničke pruge na tom pravcu samo napravilo veći problem nego korist. Zašto se ta pruga ne obnovi i pretvori u budući prigradski voz (tipa S Bahn u Minhenu) ili tramvaj i na taj način počnje sa uzvlačenjem stanovništva iz i ovako prenatrpanog centra grada. Obnovite staze na Fruškoj gori za početak i prestanite sa sečom šuma na istoj...i eto vam zelenih oaza...
Snezana
Pruga je infrastrukturni objekat a za njega je neko odgovoran! Prvo se mora preneti nadleznost ili vec kako pravnici formulisu, zatim menjati namenu i korisnike. Sve ostalo bi bilo bahato i uzaludno trosenje energije i sredstava.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.