Ponedeljak, 29.11.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Grinpis predlaže zabranu letova kad postoji mogućnost prevoza železnicom

(Фото EPA-EFE/GARY HE)

PARIZ – Trećina najčešćih vazdušnih destinacija u EU imaju alternativu vozom koja je kraća od šest sati i zabranom takvih letova bi se uštedelo ispuštanje 3,5 miliona tona ugljen dioksida, pokazuje studija Grinpisa objavljena danas u kojoj se poziva na radikalnu promenu načina transporta.

Ta nevladina organizacija ocenila je „neophodnim” smanjenje vazdušnog saobraćaja da bi se ograničilo klimatsko zagrevanje na 1,5 stepeni Celzijusa, i poziva na jačanje železničkog saobraćaja.

Letovi kraći od 1.500 kilometara predstavljaju četvrtinu emisija gasova u evropskom vazdušnom prostoru, navodi ta nevladina organizacija u studiji koju je naručio institut OBC Transeuropa, prenela je Beta.

Prema studiji, 51 od 150 najčešćih kratkih letova u Evropskoj uniji (bez ostrvskih veza), odnosno 34 odsto, već imaju železničku alternativu koja je kraća od šest sati.

Tri najčešće veze u EU  Pariz-Tuluz, Pariz-Nica i Atina-Solun spadaju u te veze.

Železničku alternativu kraću od četiri sata, ima 21 linija, uključujući neke međunarodne kao što su Amsterdam-Pariz, Amsterdam-Frankfurt, Brisel-Frankfurt i Pariz-Frankfurt, navodi se u izveštaju.

„Ispušta se 10 puta više gasa ekvivalentnog ugljen dioksidu kada se iz Pariza u Amsterdam ide avionom, nego kada se ide vozom, a taj put može da se obavi vozom za manje od tri i po sata”, rekla je u saopštenju Sara Fajol, zadužena za kampanju Transport u Grinpisu Francuska.

Ona je rekla da je smanjenje vazdušnog saobraćaja nezaobilazno da bi se ispunili ciljevi Pariskog sporazuma o klimi i ukidanje kratkih letova predstavlja prvi korak u tom smeru mada ne bi doveo do potpunog ispunjenja ciljeva tog sporazuma.

Svetski vazdušni sektor emitovao je 900 miliona tona ugljen dioksida 2019. godine, što je oko 2,5 odsto svetskih emisija.

Komentari6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Онај Прави
А комерцијални летови у свемир то је ок. Колико они загађују атмосферу колико они троше ресурса земље. Колико потроше водоника кисеоника,озона. То треба зауставити,забранити. Колико војни авиони оштећују атмосферу? Шта је са њима и то су највећи загађивачи.
Voja
Pun pogodak ideja. Uz to da se pomogne putni saobraćaj, posebno voz, i to će dosta pomoći da se smanji zagađenje.
Zoran
Karta vozom je nekoliko puta skuplja od avionske.
Ja
Prema ovome i jednočasovni letovi od Bg ka Zagrebu,Sarajevu ili Podgorici bi trebalo ukinuti.Alternativa
Voja
Jeste li pročitali vest? Oni koji "имају алтернативу возом која је краћа од шест сати". Misli se na javni prevoz. Koliko sam upoznat, jedino je BG-ZG tu na granici, dok je Sarajevo minimum busom 7 sati a Podgorica - večnost...
баба
У праву су. Али, приглупа кованица ,,време је новац" је заразила већи део развијеног света. Нажалост.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.