Subota, 27.11.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Građevinski fakultet neće učestvovati u daljoj realizaciji projekta metroa

(Фото Н. Марјановић)

Pre samo nekoliko nedelja stručnjaci sa Građevinskog fakuleteta taksativno su naveli i argumentovali niz primedbi na aktuleni plan za metro, a uoči nedavne javne sednice Komisije za planove grada na kojoj se o njima raspravljalo. Ova obrazovna visokoškolska institucija juče je izašla sa novim saopštenjem u kom se ističe da je na sednici Naučno-nastavnog veća održanoj 21. oktobra doneta odluka da ovaj fakultet ne učestvuje u daljoj realizaciji i razvoju projekta metroa zasnovanog na nacrtu Plana generalne regulacije šinskih sistema sa elementima detaljne razrade, koji je uradio Urbanistički zavod grada Beograda, a na koji je fakultet podneo primedbe.

– Odlučeno je i da fakultet ostaje posvećen projektu metroa koji će uvažiti naše stavove o položaju linija i faznosti njihove izgradnje. Glasanju je pristupilo svih 139 nastavnika i saradnika fakulteta, od kojih je 90 odsto glasalo za, dok je protiv predložene odluke bilo samo pet članova Veća. Na ovaj način kolektiv je dao nedvosmislenu podršku nastojanju fakulteta da konstruktivnim i dobronamernim pristupom unapredi ovaj projekat u cilju prioritetnog rešavanja nagomilanih saobraćajnih problema u gradu – ističe se u saopštenju Građevinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu u kome se dodaje da je ovaj fakultet uveren u snagu svojih argumenata i veruje da još ima vremena za izmene i poboljšanje projekta.

– Ponosni smo što je naš kolektiv pokazao visok nivo stručne i društvene odgovornosti i time odgovorio na pokušaje da se relativizuju stavovi Građevinskog fakulteta o trenutnom planu razvoja metroa. Fakultet smatra da nas 175 generacija građevinskih i geodetskih inženjera obavezuje da nepokolebljivo zastupamo i promovišemo stavove bazirane na struci i nauci – zaključeno je u saopštenju.

A u nedavno iznetim stavovima u tekstu primedbi, stručnjaci sa Građevinskog između ostalog su ukazali da bi apsolutni prioritet trebalo da dobije trasa Ustanička – Aleksandra Dubčeka (Tvornička). Podsetili su i da su ključne gradske saobraćajnice uveliko preopterećene – raskrsnice kod Skupštine, na obodima Brankovog mosta, kod Pravnog fakulteta, Gazela... i da bi zato pod hitno sa ovih koridora saobraćaj trebalo da se prebaci sa površine u podzemni metro. Kako su tada istakli na Građevinskom oni očekuju da će do najvećeg i najbržeg prelaska sa individualnog transpornta na metro doći ukoliko se prvo spoje centar Novog Beograda i centar starog jezgra i dalje Bulevarom kralja Aleksandra.

Komentari17
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Radenkovic Milivoje
Ovo je struka. A ne kada politicari i po koji veterinar resavaju probleme o zdravlju ljudi.
Vasa
Gde ste kolege sa Saobraćajnog fakulteta i Rudarsko-geološkog fakulteta! Zašto ćutite na ovu temu?
Оки Доки
@D.Lukić. Поштовани, по тој логици линије Бг воза могу да се изграде по целом Н.Београду, пошто је раван као даска, па се онда поставља и питање да ли метро уопште треба да иде према Н.Београду.
Оки Доки
Нећете да објавите негативне коментаре? Пре 10-ак дана у рубрици "писма читалаца" објавили сте писмо којим се оспорава идеја Грађ. факултета о томе куда треба да иде прва линија метроа, са навођењем конкретних чињеница, на шта је дато око 13-ак коментара без оспоравања чињеница из писма. Грађ. факултет није ни покушао да оспори било коју чињеницу из писма и коментара. Ако се саобраћајни концепти изучавају на Грађ, шта се онда изучава на Саобраћајном факултету? Дозволите сучељавање мишљења.
D. Lukić, dipl. inž. saobraćaja
Poštovani Oki Doki, da li Vam je poznato, da linije BG voza mogu odmah da se produže do Makiša i dalje do Železnika, pa se postavlja pitanje, da li nam je uopšte potreban metro koji bi išao do Makiša i dalje do Železnika. Sa druge strane, stanovnici Karaburme se pitaju; zašto više od 20 godina čekaju da se linije BG voza produše do Karaburme, ako su tuneli »Karaburma« izgrađeni u prošlom veku. Nadam se, da Vam je sada jasno, da struka nije donela odluku o trasi prve linije metroa u Beogradu.
Dusan Jolovic
Bravo. Barem neko ima kicmu na Univerzitetu u Beogradu.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.