Sreda, 08.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Radovi na gradnji BG metroa počinju 22. novembra

Sa kineskom kompanijom „Pauer Čajna” potpisan ugovorni sporazum za Projekat izgradnje infrastrukture i nasipanje platoa za depo metroa na Makiškom polju
Уговор су потписали министар грађевинарства Томислав Момировић, градски секретар за стамбене и комуналне послове Никола Ковачевић, директорка Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Душица Анђелковић и овлашћени представник компаније „Пауер Чајна” Јанг Бо (Фотографије: Министарство финансија)

Radovi na izgradnji beogradskog metroa počinju 22. novembra na Makiškom polju, najavio je Siniša Mali, ministar finansija, nakon što je sa kineskom kompanijom „Pauer Čajna” potpisan ugovorni sporazum za Projekat izgradnje infrastrukture i nasipanje platoa za depo metroa na Makiškom polju.

– U ponedeljak, 22. novembra na Makiškom polju videćete veliki broj radnika, krećemo sa ostvaranjem sna koji su generacije pre nas sanjale – rekao je Mali i naglasio da je potpisivanje ugovora rezultat višegodišnjeg napornog rada Vlade Srbije, grada Beograda, kao i francuskih i kineskih partnera.

Mali je kazao da će budući metro imati tri linije, da će prva linija ići od Makiškog polja do Mirijeva, druga od Mirijeva do Železnika, a treća će podrzumevati proširenje BG voza i tramvajskog sistema.

– Polako ali sigurno Beograd se okreće šinskom sistemu, koji je ekološki prihvatljiv, efikasniji i brži – rekao je Mali, a prenosi Tanjug. On je detaljno izneo po fazama kada će koja biti završena. Posle početka radova na Makiškom polju, 22. novembra, sledeći korak biće potpisivanje ugovora za izgradnju depoa u februaru 2022. Nakon toga predstoji potpisivanje Ugovora za izgradnju pristupnih saobraćajnica na području Makiškog polja u martu 2022, dok se u julu naredne godine očekuje potpisivanje Ugovora za izgradnju stanica i tunela za prvu liniju.

U novembru iste godine, kaže Mali, počeće izgradnja depoa na Makiškom polju, početak radova za izgradnju pristupnih saobraćajnica u maju 2023. godine, početak gradnje stanica biće u septembru 2023, a tunela u decembru 2023.

U februaru 2024. počeće nabavka vozova i testiranje, a završetak prve linije metora biće 2028.

Ubrzo nakon završetka prve linije metroa, počinje izgradnja druge 2024. godine, od Mirijeva do Bežanije.

Mali je naglasio da je Vlada Srbije obezbedila novac za obe linije metroa.

Ministar građevinarstva Tomislav Momirović, koji je potpisao ugovor sa predstavnicima kineske kompanije, najavio je da će prva linija biti završena 2028, a druga 2030. godine. Zahvalio je partnerima iz Kine, kompaniji „Pauer Čajna”, uz čiju podršku Srbija sprovodi ovaj i mnoge druge projekte.

– Saradnjom sa srpskom i francuskom stranom, pokušaćemo da ubrzamo napredak ostalih delova projekta kako bi što pre bio pušten u rad – rekao je Jang Bo, predstavnik kompanije „Pauer Čajna”.

Komentari14
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Hranislav
Nadam se da ostatak Srbije nece to placati...Svakako smo siromasniji od Beograda
D. Lukić, dipl. inž. saobraćaja
Na Makiškom polju je od 1980. u funkciji Ranžirna stanica sa 62 koloseka (14 prijemnih i 48 ranžirnih) ukupne dužine koloseka 70,2 km. Inače, koloseci br. 68-74 i 77 su uklonjeni i na površini od 6,2ha Infrastruktura železnica Srbije i Putevi Srbije grade Intermodalni kontejnerski terminal koji treba da bude završen početkom 2022. Imajući u vidu. da odavno ima dosta slobodnih koloseka za izgradnju depoa, postavlja se pitanje, a zašto se nadležni nisu »setili« da tamo već izgrade depo za BG voz.
uzlazni bdp
Tuzno je da nemamo ni strucni kadar za "nasipanje" vec nam i to Kinezi rade. Zar zaiste nememo sofere i kamione da dovezu (pesak, soder sta li) iz reka i iskipuju na Makiskoj poljani.
Алокин
Па немамо. Сви одоше преко границе.
Kopčanje pozadi
Dil je dil, kinezi daju pare i radnike, i žele da njihova država prosperira. A mi možemo da budemo ponosni na naše rukovodstvo. Eto. Svakome po nešto. Ne mogu svi da dobiju, a da se nešto ne izgubi, jer ko izgubi, mora nešto i da dobije jer ne sme sve da izgubi.
A. Илић
Наслушах се прича око Београдског метроа, ко је купио станове или изградио зграде по некој од 2 или 3 предвиђене трасе. Свађају се људи на ТВ, предочавају папире, оптужују једни друге,.... Питам се, шта неког у Лесковцу, Врању, Крагујевцу (па чак и Панчеву које је искључено из свега тога) уопште интересује та проблематика - осим да ће се тај метро већински финансирати из савезног буџета ?!? То је ствар Београда - не целе Србије - нек изгласају самодопринос и граде 32 линије ако им је по вољи.
Biće tu, dok kažeš metro (i ostale bajke)
Pančevo i Beograd su maltene spojeni gradovi. Deli ih Tamiš. Žitelji Leskovca, Vranja, Kragujevca i drugih gradova Srbije su napustili svoje ognjište i došli u Beograd. Moraju ljudi nekako da se prevoze. Mislim, ne metroom, ali kakav je to biznis...
Milan
A odakle pare?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.