Nedelja, 23.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Počeli radovi na pripremi terena za gradnju depoa metroa

(Фото Танјуг)

Na Makiškom polju jutros su počeli radovi na nasipanju i pripremi terena na prostoru gde će biti izgrađen depo budućeg metroa, čime je ujedno ozvaničen početak radova na izgradnji beogradskog metroa – velikog infrastrukturnog projekta na koji građani srpske prestonice čekaju decenijama.

Planom generalne regulacije šinskih sistema, koji je usvojen na sednici Skupštine grada početkom novembra, predviđeno je da prva linija metroa povezuje Železnik i Mirijevo, a druga Mirijevo i Zemun.

Obe linije biće duge po 21 kilometar, a kako je planirano radovi na prvoj biće završeni do 2028, dok će druga linija biti gotova 2030. godine.

Osim izgradnje beogradskog metroa, planom generalne regulacije šinskih sistema predviđeno je proširenje tramvajske mreže i BG voza tako da će Beograd 2030. godine imati ukupno 42 kilometra novog metroa, zatim 223 kilometra sa 76 stanica i 500 polazaka dnevno vozova na gradskoj i prigradskoj železnici i 42,6 kilometara nove tramvajske mreže, prenosi Tanjug.

Time će biti omogućeno da 2030. godine šinski sistem postane dominantan podsistem u javnom prevozu u Beogradu.

Izgradnja beogradskog metroa za gradske čelnike predstavlja ostvarenje vekovnog sna Beograđana, ali deo javnosti, među kojima su i predstavnici pojedinih opozicionih političkih stranaka, kritikuje taj projekat.

(Foto Tanjug)

Oni smatraju da će radovima na Makiškom polju biti ugroženo vodoizvorište koje se nalazi na tom prostoru, zbog čega su za danas najavili protest.

Beogradski metro je prvi put obećan davne 1970. godine, kada je gradonačelnik bio Branko Pešić, a prva studija o metrou u Beogradu urađena je pre skoro 53 godine.

Tri godine za izgradnju nasipa za depo

Direktor preduzeća Mostogradnja ING Goran Petrović izjavio je danas da radovi na izgradnji infrastrukture i nasipa budućeg depoa Beogradskog metroa, koji su jutros počeli u Makiškom polju, po ugovoru treba da budu završeni za 36 meseci, ali da smatra da mogu da budu završeni i ranije.

„Depo metroa je, u skladu sa planom detaljne regulacije Makiškog polja, namenjen za smeštaj i održavanje celokupne vozne flote linije 1 Beogradskog metroa. Radovi se izvode na površini od 72 hektara na području između Obrenovačkog puta, odnosno Savske magistrale, ulice Bore Stankovića i postojeće ranžirne stanice u dužini od 2.242 metra i širine od 150 do 400 metara”, rekao je Petrović za Tanjug.

(Foto Tanjug)

Dodao je da je jutros počelo uklanjanja niskog rastinja na tom području i sloja humusa, kako bi potom bilo nasuto 480.000 kubnih metara kamena.

Nakon toga, naveo je Petrović, biće nasuto 1.7 miliona kubnih metara regulisanog pesak u visini od 1,5 do četiri metra.

„Trenutna visina terena je od 70 do 72 metra nadmorske visine, a cilj je da budući nasip ima nadmorsku visinu od 74 metra. Biće izgrađena i dva armiranobetonska kolektora za odvod atmosferske vode sa crpnom stanicom, koja će biti napajana preko novih trafo stanica. Time će se kontrolisano odvoditi atmosferske vode u postojeće i buduće nove kanale”, rekao je Petrović.

Naglasio je da se neće izvoditi nikakvi podzemni radovi, već isključivo nasipanje na kotu 74 metra.

„Imajući u vidu da je ranijih godina kada su bile poplave nivo podzemnih voda znao da se popne na 73 metra, osim što ovim obezbeđujemo od poplava celo područje, obezbeđujemo i budući depo”, objasnio je Petrović.

Dodao je da će radovi izvoditi stotinak radnika sa najsavremenijom mehanizacijom.

Komentari7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Boza
U Srbiji je sve u provizijama.Kome , koliko.
Biće tu, dok kažeš metro (i ostale bajke)
Da li deo javnosti smatra da će biti ugroženo vodoizvorište ili o tome postoji neka studija? Ili se počelo sa kopanjem bez studije? Ne može izvođač radova (ing. Petrović) da priča o tome, jer ima interes da gradi. Stoga, da li neko zna - da li postoji studija ili neko nepristrano istraživanje ili ne? Ako da, objavite. Ako ne, marš sa Makiša, nije vam to tata ostavio...
D. Lukić, dipl. inž. saobraćaja
Depo za metro može da se izgradi i u okviru Ranžirne stanice Makiš koja ima 62 koloseka ukupne dužine oko 70km, pa bi 8-10 koloseka moglo da se koristi za budući depo koga su nadležni odavno mogli da izgrade i za vozove BG voza. Kako se sada pored nasipanja terena, da bi se njegov nivo podigao na 74 mnv, planira i izgradnja dva armiranobetonska kolektora nije teško zaključiti, da se teren priprema za stambeno-poslovnu izgradnju koju nadležni planiraju da realizuju na Makiškom polju.
D. Lukić, dipl. inž. saobraćaja
Poštovani Djavo, Najbliži kolosek Ranžirne stanice Makiš fabrikama vode »Makiš1« i »Makiš2« je od njih udaljen preko 3km, dok je površina koja se trenutno nasipa dosta bliže fabrikama vode. Inače, do Makiškog polja i dalje do Železnika je odavno mogao da saobraća i BG voz, koji bi pri tome mogao da ima i stanicu Bele Vode na izlasku/ulasku u tunele »Kneževac«. Zato se sada postavlja pitanje, da li nam uopšte treba metro do Makiša kako ga zamišljaju nadležni.
djavo
Kako ranzirna stanica nije uticala na zagadjenje vodotokova ,sa 62 koloseka ?Izgradjena pre cetrdeset godina, a metro stanica ce uticati , i ako tunelski deo metroa ne pocinje u Makiskom polju.Molim Vas dami neko od strucljaka objasni.Hvala.
Ljubomir Dipl Ing Gradj
Naizgled je 74 m dovoljno, obzirom na navedenih 73 m koji su dostizani ranije. A gde je tu plavni talas, koliki je rizik da se u zivotnom veku depoa (za koji ne znamo koliki je, ali se moze predpostaviti da nije manji od 40 godina, obzirom na vaznost objekta) pojavi nivo vode visi od zabelezenih 73 m, kao i koji je stogodisnji predvidjeni maksimalan nivo vode, tj. u ovom slucaju poplave, a takodje i koje su mere zastite u toku izvodjenja (setimo se Grdelice i klizista)? Mnogo je tu nepoznatog...
Трамвај назван жеља
"Обе линије биће дуге по 21 километар, а како је планирано радови на првој биће завршени до 2028, док ће друга линија бити готова 2030. године." Ако ће, како је речено, насипање земљишта где је планиран депо од коте 72 до коте 74 (2 метра земље, песка и шљунка) да траје 3 године, колико дуго ће да траје копање 2 х 21 километар тунела и подземних станица метроа? 30 година? 60? Кад ће да почне копање тунела, односно изградња метроа у ужем смислу?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.