Sreda, 08.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Nova pravila političkog oglašavanja u Evropskoj uniji

(Фото EPA-EFE/David Fernandez)

BRISEL – Evropska komisija predstavila je danas predlog o transparentnosti i političkom oglašavanju, koji za cilj ima zaštitu izbornog integriteta i demokratske debate u Evropi.

Predložena pravila zahtevaju da svaka politička reklama bude jasno označena kao takva i da sadrži informacije poput toga ko ju je platio i koliko.

Istovremeno, političke tehnike „ciljanja i pojačavanja” bi morale biti detaljno javno objašnjene, a bile bi zabranjene kada se koriste osetljivi lični podaci bez eksplicitne saglasnosti pojedinca.

„Izbori ne smeju biti takmičenje netransparentnih metoda. Ljudi moraju da znaju zašto je reklama napravljena, ko ju je platio, koliko i koji su kriterijumi mikro-ciljanja korišćeni. Nove tehnologije treba da budu oruđe za emancipaciju, a ne za manipulaciju”, poručila je potpredsednica Komisije, Vera Jurova, a prenosi Tanjug.

U EK navode da i plaćeno političko oglašavanje mora biti jasno označeno istaknutim imenom sponzora, iznosom potrošenim na političku reklamu, izvorima tih sredstava i vezom između oglasa i relevantnih izbora ili referenduma.

Političko ciljanje i tehnike pojačavanja, koje koriste osetljive lične podatke, kao što su etničko poreklo, verska uverenja ili seksualna orijentacija, biće zabranjene i moći će da se koriste samo uz izričit pristanak osobe koja je u pitanju.

Po prvi put će biti obavezno da se u političke reklame unesu jasne informacije na osnovu čega je osoba ciljana i da se objavi koje grupe pojedinaca su ciljane i na osnovu kojih kriterijuma

U Komisiji navode da ukoliko se ovaj predlog usvoji, politička reklama neće moći da bude objavljena bez navedenih uslova, a od država članica će se tražiti da uvedu efikasne kazne kada se krše pravila o transparentnosti političkog oglašavanja.

Evropska komisija zatražila je i reviziju pravila EU o finansiranju evropskih političkih partija i fondacija koja ima za cilj da olakša interakciju evropskih političkih partija sa njihovim nacionalnim članicama, poveća transparentnost, posebno u vezi sa političkim oglašavanjem i donacijama, smanji prekomerna administracija i poveća finansijska održivost političkih partija i fondacija.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Slobodan
Слобо царе. Прочитај текст, па онда дај коментар. Е када би то заживело и код нас, било би лепо. А оно, зејтин, шећер, запошљење, бугарски возови, обећања, обећања итд. У преводу, не зна се ко пије, али се зна ко плаћа. Сви ми, порески обвезници.
sloba car
U principu se zna da tajkuni mogu da mnogo više plate takve reklame.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.