Ponedeljak, 24.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Crni petak u vreme koronavirusa

(Фото Бета/АП)

NjUJORK - Crni petak, najprometniji dan u godini za većinu američkih prodavnica, po svemu sudeći će biti dosta drugačiji u odnosu na 2020. godinu, kada je većina potrošača odlučila da ne rizikuje zbog virusa kovid-19. Tada su svoje praznične kupovine mahom obavili onlajn, odnosno iz svojih kuća.

Mnoge porodice su se odlučile da ove godine, na Crni petak, tradicija nastala šezdesetih godina prošlog veka u Americi i koja se posle raširila u celom svetu, odu masovno u radnje kao nekada pre pandemije i potroše značajnu ušteđevinu na poklone i druge stvari koje su na sniženjima.

„Postoji velika želja povratku normalnim osećanjima, a odlazak u šoping je jedan od načina da se to postigne”, smatra Brajan Kenon, izvršni direktor u kompaniji „Kenon advajsers”.

(Foto Beta/AP)

Prema anketama, oko 70 odsto kupaca reklo je da je započelo svoj praznični šoping i to već do kraja poslednje sedmice oktobra. Očekivanje je, kako je preneo Si-Bi-Es, da se 80 odsto budžeta ranih kupovina potroši do kraja perioda praznika Dan zahvalnosti, koji se uvek obeležava četvrtog četvrtka u novembru.

Više potrošača vratiće se u prodavnice na Crni petak ove godine, predviđanja su Boston grupe za konsalting. Njih 48 odsto je izjavilo da, ipak, prednost daju hibridnom obliku kupovine.

Jedna od karakteristika ovogodišnje sezone kupovine koja bi mogla da uznemiri kupce jesu više cene robe. Naime, igračke, odeća, elektronika i mnogi uređaji koštaju u proseku za pet do 15 odsto više. Televizori će zabeležiti najviši skok cena, do 17 odsto u odnosu na prethodnu godinu, pokazuju rezultati kompanije za istraživanje tržišta „Alijans riserč”.

(Foto Beta/AP)

Nacionalna federacija maloprodaje predviđa rast prodaje od 8,5 odsto do 10,5 odsto u poređenju sa 2020. godinom. Veoma je važno da se prodavci pridržavaju svih mera, od držanja distance, nošenja maski do toga da se kupac mora osećati ugodno. Neki veliki trgovinski centri, kao što je „Mol of Amerika”, skratio je radno vreme zbog izazova u vezi sa osobljem tako da će na Crni petak centar biti otvoren dva sata kasnije nego što je uobičajeno, a biće i zatvoren ranije.

Očekivanja su, prema „Adob Didžital Šopers”, da će najveću zaradu postići trgovine na malo i da će tokom praznika kupci potrošiti između 5,1 i 5,9 milijardi dolara.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

slobodan
Bolest zvana potrosacko drustvo.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.